چگونه تیپ محل کار مان شیک و با کلاس باشد ؟

تقریبا همه ما می ­دانیم که لباس ما نشان دهنده هویت ماست. پوشش مناسب و در عین حال به روز و شیک در محیط های مختلف تأثیری بی نظیر بر اعتماد به نفس ما می­ گذارد. یکی از مهم ­ترین محیط ­ها که پوشش مناسب در آن خیلی اهمیت دارد محیط ­های کاریست. استایل مناسب محیط کار و استایل اداری، پیامی از شخصیت و حرفه ای بودن ماست و هرچقدر مناسب ­تر و حرفه ای ­تر انتخاب شده باشد اعتماد به نفس و کارایی ما را بیشتر می­ کند.

چه استایلی در محیط اداری نامناسب است؟

تا به حال برایتان پیش آمده که در محیط کار به کسانی بر بخورید که به نظرتان استایل نامناسب و زننده ­ای داشته باشند؟ به نظرتان وجود چه خطاهایی باعث شده تیپ و استایل آن افراد نامناسب به نظر بیاید؟

ما در این راهنما سعی کرده ­ایم به سؤالات زیر در خصوص استایل محل کار پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

  • استایل مناسب محل کار چیست؟
  • به چه آیتم ­هایی برای انتخاب استایل محل کار باید توجه کنیم؟
  • کیف، کفش و لباس در محل کار باید چه ویژگی­ هایی داشته باشند؟
  • از چه کسانی می ­توانیم برای استایل اداری خود ایده بگیریم؟

How to make our workplace stylish and classy?

کیف و کفش در محل کار

استفاده از کیف ­و کفش مناسب در محیط کار به شما کمک می­ کند استایل اداری بهتر و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید. در ادامه به بایدها و نبایدهای کیف و مدل کفش اداری در محل کار می­ پردازیم.

کفش پاشنه دار نپوشید

از پوشیدن کفش­ های پاشنه دار در محیط کار جدا خودداری کنید. این کفش ­ها علاوه بر این ­که مناسب استایل محل کار نیست باعث می ­شود هم خودتان و هم دیگران را اذیت کنید. صدای پاشنه ­ها برای همکارانتان قطعا ناخوشایند است و همینطور سختی راه رفتن و تحمل این کفش­ ها برای تایم طولانی برای خودتان. اگر برای قدتان دغدغه دارید توصیه می شود مقاله را بخوانید.

واکس بزنید

اگر از کفش ­های چرم استفاده می ­کنید فراموش نکنید که حتما آن ­ها را به خوبی تمیز کنید و واکس بزنید. این کار به استایل اداری شما تشخص می­دهد.

با صندل راه نروید

قطعا همه می ­دانیم که استفاده از صندل و کفش­ های جلوباز مناسب مهمانی، کنار دریا و ساحل است؛ نه استایل محل کار! با پوشیدن این کفش ­ها خودتان را دست ­مایه خنده همکارنتان نکنید.

کیف زیبا و جادار بخرید

در خصوص کیف ­ها باید بگوییم بهترین گزینه برای «استایل مناسب محیط کار» کیف­ های جادار و درعین حال زیباست. از کیف­ های کتابی یا پر زرق و برق جدا خودداری کنید.ترجیحا در هنگام از رنگ­ های خنثی مانند سورمه ­ای، طوسی، قهوه ­ای، مشکی و… استفاده کنید. فراموش نکنید که کیفیت بالای کیف می ­تواند به زیباتر شدن استایل محل کار شما کمک کند.

لباس در محل کار

از کیف و کفش که بگذریم قطعا مهم ­ترین آیتم برای داشتن استایل مناسب محیط کار، لباس شماست. لباس شما اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم مخاطبتان می­ آید. فرقی نمی کند شاغل شده باشید یا تازه به فکر استخدام باشید. توصیه می شود مقاله را ببینید.پس اگر می­ خواهید در محیط کار در چشم همکاران، رئیس یا حتی مشتریان خود فردی متشخص و حرفه ­ای جلوه کنید؛ آقایان در انتخاب و خانم ­ها در انتخاب مانتوی اداری و ترکیب آن ­ها با دیگر آیتم ­های استایلتان حتما دقت کنید.

شلوار فاق کوتاه با لباس کوتاه ناجور است

شاید شما هم کسانی را دیده باشید که به همراه شلوار فاق کوتاه لباس کوتاه می ­پوشند. اگر رک ­و راست بخواهیم بگوییم بدترین و نامناسب ترین ترکیب برای استایل محل کار، ترکیب این دو آیتم با یک دیگر است. حتما اندازه­ ها و سایز لباس ­ها را به درستی انتخاب کنید تا استایل مناسب محیط کار داشته باشید.پیشنهاد ما به شما این است که با با قد متناسب، می توانید استایلی مناسب برای محیط کار داشته باشید.

خانم­ ها لباس ­های خیلی مجلسی نپوشند

شما هم شنیده­ اید که می­ گویند هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد؟ در این­ جا لازم است بگوییم هر لباس جایی و هر پوشش مکانی دارد!زیباترین، گران ترین و فاخرترین لباس ­ها هم اگر در جای مناسب خود پوشیده نشوند تبدیل می­ شوند به زشت ­ترین و زننده ­ترین لباس ­ها.

قطعا لباس ­های خیلی مجلسی، پرکار و با زرق و برق، استایل مناسب محیط کار نیست! و نه تنها شما را زیباتر نمی ­کند بلکه از ابهت و تشخص شما در محیط کار کم می­ کند. امروزه انواع مدل مانتو اداری خنک و راحت موجود است که می ­تواند به شما برای داشتن استایل اداری راحت و بی ­نظیر کمک کند.اگر قدتان بلند است دلیل نمی شود که با پوشیدن مانتوهای بلند و جلوباز دست و پای خود را ببنیدید. مقاله را بخوانید تا با ایده های جدید آشنا شوید.

از اکسسوری­ های تجملاتی اجتناب کنید

سعی کنید اگر می ­خواهید از اکسسوری ­ها برای «استایل محل کار» خود استفاده کنید. از اکسسوری­ های مینیمال و نهایتا یک یا دو اکسسوری نظیر ساعت و حلقه ­ای مینیمال استفاده کنید.در این مقاله به توضیح کامل استایل مینیمال پرداخته ­ایم.اکسسوری­ های تجملاتی، استایل مناسب محیط کار نیستند و استفاده از آن­ ها در محیط کار بر خلاف تصورتان، چهره بدی به شما می ­دهد.

نکات کلی

اگر به صورت کلی بخواهیم در مورد استایل مناسب محیط کار صحبت کنیم یادآوری نکات زیر حائز اهمیت است.

استایل راحت را انتخاب کنید

همیشه بهترین استایل، راحت­ ترین استایل است. اگر نگاهی به ترند تیپ سال ۱۴۰۱ هم بیندازید به خوبی بیانگر این موضوع است که استایل­ های سخت جای خود را به استایل­ های راحت داده ­اند. از آن­جایی که شما ساعات طولانی در محیط کار خود هستید بهتر است قبل از هر چیزی به فکر سلامت خود باشید. با پوشیدن لباس­، کفش و کیف­ های آزار دهنده موجبات دیسک کمر، ­آرتروز گردن و تعریق­های نفس­گیر را برای خود فراهم نکنید.استفاده از لباس­ هایی با سایز مناسب، غیر قابل تعریق و همینطور کفش­ های راحت می ­تواند به سلامت روح و جسم شما در محیط کار کمک کند.

خیلی بدن­ نما و جذب نپوشید

پوشیدن لباس ­های بدن ­نما و جذب نیز قطعا استایل مناسب محیط کار نیست و علاوه بر اینکه موجبات اذیت و ناراحتی خودتان را فراهم می­ کند نمایی بسیار بد ایجاد می ­کند. استایل کاری کمی از آزادتر است ولی تقریبا بعضی از قوانین آن در بیشتر محیط های کاری حاکم است.

ببینید مدیرانتان چه می­ پوشند

از آن­ جایی که معمولا مدیران هر مجموعه سابقه و جایگاه بالاتری نسبت به دیگر اعضا دارند در انتخاب لباس ­های خود بسیار هوشمندانه برخورد می ­کنند. همچنین دقت در استایل آن ها باعث می  شود شما بفمهمید چه استایلی برای محیط کار شما مناسب ­تر است.

گروه تولیدی ایران فرم با تولید و عرضه انواع لباس کار و ارائه خدمات چاپ تبلیغاتی باکیفیت توانسته است به نامی آشنا در حوزه تولید و چاپ انواع لباس کار تبدیل شود. استفاده از پارچه های درجه یک (بدون رنگ رفت و آب رفت)، دوخت صحیح و مقاوم، قواره استاندارد لباس، طراحی به روز و متفاوت، انجام چاپ تک رنگ و چند رنگ و گلدوزی اختصاصی روی البسه باعث شده است که تاکنون افتخار همکاری با سازمان ها و ارگان های متعددی را داشته باشیم.