نکات مهم نگهداری موتورخانه استخر

طراحی موتورخانه باید مبتنی بر مجموعه ای از ضوابط و استانداردها باشد.کوچک ترین اختلالی در عملکرد موتورخانه باعث بروز مشکلات زیادی در ساختمان ها می شود.طراحی غیراصولی موتورخانه باعث می شود که ساختمان عملا قابل سکونت نباشد یا افراد به هیچ عنوان در آن احساس آسایش حرارتی نکنند.در این مقاله تصمیم گرفتیم تا برخی از مهم ترین نکات طراحی موتورخانه را بررسی کنیم. در حوزه تعمیرات موتورخانه استخر نکاتی وجود دارد که افراد می بایست مانند یک چک لیست، به هنگام بررسی موتورخانه آنها را رعایت کنند. در این بخش به معرفی نکات نگهداری تاسیسات موتورخانه استخر می پردازیم.

1. با طرز کار پمپ  فیلتر آشنا باشید.

چنانچه خودتان اقدام به تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر یا از فردی دیگر کمک بگیرید، می بایست حتما به طر کار پمپ و فیلتر آشنا باشید. این دو بخش مهم در موتورخانه تاثیر مستقیم بر روی آب استخر دارد. چنانچه هر مشکل کوچکی در این دو بخش مشاهده کردید، باید حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

2. به تمامی تغییرات در موتورخانه آگاه باشید.

در حوزه محافظت موتورخانه استخر مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تمامی بخش های موتورخانه را بررسی کرده و حتی کوچک ترین تغییرات را نیز تجزیه و تحلیل کنید تا مشکلی در آینده برای موتورخانه به وجود نیاید.به عنوان مثال، اگر بوی عجیبی در موتورخانه به مشامتان خورد، حتما علت آن را بررسی کنید تا در آینده باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگتر و ضرر و زیان های مالی نشود.

3. حتما کارکرد صحیح تجهیزات را بررسی کنید.

در نحوه نگهداری موتورخانه استخر، مهمترین بخشی که وجود دارد این است که با کارکرد صحیح تجهیزات استخر آشنا باشید. فردی که به نگهداری استخر می پردازد، باید هر هفته تمامی اجزای موتورخانه را مورد بررسی قرار دهد و مواردی مانند کالیبره بودن ترموستات ها، تمیز بودن صافی پمپ ها، عملکرد صحیح تایمر پمپ های تصفیه، نشتی از منابع سرریز، اتصالات و دیگر موارد را مورد بررسی قرار دهید.

4. صدای پمپ در موتورخانه را مورد بررسی قرار دهید.

در محافظت موتورخانه استخر می بایست حتما بررسی صدای پمپ موتورخانه را مد نظر خود قرار دهید. این موضوع به این دلیل است که اگر صدای پمپ غیر عادی به نظر برسد یا به عنوان مثال لرزشی در پمپ مشاهده شود، نیاز دارد تا توسط یک تعمیرکار حرفه ای، مورد بررسی قرار گیرد تا عیب و نقص های آن به طور کامل بررسی شود.

Important points for maintaining the swimming pool engine room

آیا سونا و جکوزی نیز نیاز به نگهداری در بخش موتورخانه دارند؟

روش نگهداری موتورخانه استخر تنها مختص به نگهداری در حوزه استخر نیست، بلکه مواردی دیگر مانند سونا، جکوزی یا حتی سرسرهای آبی نیز نیاز به نگهداری دارند. در واقع زمانی که شما در حال بررسی و نگهداری موتورخانه استخر هستید، باید حتما تجهیزات مربوط به سونا و جکوزی را نیز مورد بررسی قرار دهید تا تمامی بخش های استخر به خوبی به عملکرد خود بپردازند.اگر بخواهیم یک رده بندی داشته باشیم، محافظت از موتورخانه استخر در بخش اول قرار گرفته و دیگر موارد مانند سونا یا جکوزی در بخش دوم قرار می گیرند.

بررسی هزینه های نگهداری موتورخانه استخر

هزینه نگهداری موتورخانه استخر با توجه به این که توسط خودتان انجام می شود یا یک فرد متخصص، متفاوت است. به طور کلی اما، هزینه این خدمات کاملا مناسب است و اگر شما در این رابطه اطلاعاتی نداشته باشید، به راحتی و بدون نگرانی می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. مجموعه ما، از بهترین و با تجربه ترین تیم متخصصان برای بررسی و محافظت موتورخانه استخر شما و نوسازی موتورخانه شوفاژ بهره می برد. می توانید با اطمینان کامل، نگهداری موتورخانه خود را به تیم ما بسپارید.

محل قرار گیری ساخت موتورخانه استخر

بهترین محل برای موتورخانه استخر در نزدیکی استخر بوده و در عمقی حداقل به اندازه استخر می باشد. هر چقدر طول لوله کشی استخر بیشتر باشد و اتصالات بیشتری در طول مسیر استفاده شود افت فشار در طول مسیر بشتر می شود و اتلاف انرژی را در پی خواهید داشت. به همان نسبت تجهیزات شما نظیر پمپ ها باید با هد بیشتر انتخاب شوند که خو همه اینها به منزله انرژی و هزینه بیشتر بابت ساخت موتورخانه استخر می باشد.

مهمترین مبحث در انتخاب لوکیشن و مشخصات برای ساخت موتورخانه استخر انتخاب عمق مناسب برای آن است. به طوری که در صورتی که عمق استخر شما بیشتر از موتورخانه استخر در نظر گرفته شود . مشکلات هواگیری پمپ ها و عدم تخلیه کامل استخر را خواهید داشت. برای نگهداری آب و استخر خود لازم است بسته به شرایط نگهداری استخر خود را شستشو دهید. گاهی نیاز به بازسازی خواهید داشت و همه اینها از جمله شرایطی است که شما نیاز به تخلیه کامل آب استخر خود خواهید داشت.

در صورتی که سطح ساخت موتورخانه استخر شما بالاتر از استخر

انتخاب شود بطور پیوسته درگیر مشکلات عدم کارکرد پمپ ها و تصفیه و سرو صدا خواهید بود که بدترین حالت انتخاب در ساخت موتورخانه استخر می باشد.

انتخاب موتورخانه در سطح پایین تر از استخر

مناسبترین انتخاب البته با رعیت مسایل ایمنی نظیر استفاده از شیر های یک طرفه در مسیر دهش پمپ ها می باشد. اینکار به منزله عدم برگشت آب در مواقعی که برق رفته است و یا پمپ ها خاموش هستند. توسط نیروهای ثقلی میتوان مشکلاتی نظیر هم خوردن آب فیلتر تصفیه و یا سرریز آب از منبع بالانس را برای استخر های سرریز دار انتظار داشت.

و اما بهتر بریم سراغ تجهیزات و سیستم موتور خانه:

لوله کشی استخر در ساخت موتورخانه استخر

پارامتر های مهم و موثر در رابطه با لوله کشی استخر

جنس لوله های استخر

  • لوله های upvc استخری
  • لوله های پلی اتیلن
  • لوله های pp یا پری پرپیلن
  • لوله های استیل
  • لوله های مانیسمان

لوله های upvc

مرغوبترین ،ساده ترین و جدیدترین لوله های برای انجام ساخت موتورخانه استخر و سیستم لوله کشی استخر و موتورخانه هستند. امروزه در دنیا از این نوع لوله ها به وفور استفاده میشود.lمزیت قابل توجه این لوله ها سرعت عمل در نصب تجهیزات و مقاوم بودن آن هاست. البته معایبی هم دارند از جمله قیمت شیرآلات به نسبت گران  تری نسبت به سایر شیرآلات و صد البته به جز استیل دارند.

لوله های پلی اتیلن

مشکی رنگ که اغلب برای انتقال آب های لوله کشی های شهری و روستایی و بعضا حجمهای زیاد آب استفاده می شود.می تواند در استخر هم استفاده شود. البته محدودیت هایی در نصب گه گاهی به وجود می آوردکه قابل رفع بوده و به علت فرم انعطاف پذیری که دارند نمای جالبی به ساخت موتورخانه استخر نمیدهد. البته که محدودیت دمایی هم دارند.

لوله های pp

یکی از لوله های متداول در ایران است که قیمت مناسب و سرعت نصب نسبتا بالایی دارند. البته وجود نشتی در این لوله های به نسبت سایر لوله ها می تواند به نسبت زیاد تری باشد .هزینه شیر آلات کمتری نسبت به سایر لوله ها دارند و برای استخر های ارزان قیمت توصیه می شود.

لوله های استیل

همانطور که اسم آن ها مشخص است لوله هایی لوکس با هزینه بسیار هنگفتی دارند و تقریبا برای ساخت موتورخانه استخر های لوکس و آب درمانی استفاده می شوند. استفاده از این لوله ها در پروژه های خانگی و ورزشی عمومی منسوخ شده است.

لوله های مانیسمان

یا بدون درز که هنوز هم طرفداران خودش را دارد. البته برای موتورخانه های مسکونی و صنعتی انتخاب اول است. اما برای ساخت استخر گزینه های بهتری وجود دارند که هم کم هزینه تر هستند و هم کیفیت و سرعت را بسیار بالا می برند.