مزایای استفاده از قفسه فلزی

مهمترین فواید استفاده از قفسه های فلزی چیست؟

میل به طبقه بندی و نظم در ذات انسان نهادینه شده است. بشر از ابتدای تاریخ که به ساخت ابزار آلات پرداخت، به فکر محفظه ای برای نگهداری تیر های خود بود. از ، پاسخ به این نیاز تاریخی است. به مرور زمان نیاز به جمع آوری و نگهداری، فکر ساخت انبار را به ذهن ما انداخت و پس از آن تا به امروز نظم اجناس موجود در انبار تبدیل به یکی از دغدغه های ما شده است. کاربرد مختلف قفسه فلزی مهمترین فواید استفاده از قفسه های فلزی شاید مهمترین دلیل محبوبیت طبقه بندی های فلزی این است که این تجهیزات علاوه بر نظام مند کردن محیط انبار، فضای در دسترس ما را چندین برابر می کنند.

بسته به نیاز هر فرد و یا مجموعه تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند متفاوتند. حوزه تجهیزات انبار و طبقه بندی نیز از این موضوع مستثنی نیست. از بین ، پانل راک، درایوین، ، مزنین و… هر کدام می توانند برای کاربرد های صنعتی، نیمه صنعتی، فروشگاهی و انبارداری یا حتی کتابخانه ها و منازل مناسب باشند.

مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی

مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی بسیار زیاد بوده و شاید به همین دلیل است که از پرکاربردترین قفسه ها در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و فروشگاه ها به شمار می روند. تنوع بالا در مدل و بدنه های مقاوم از جمله دلایلی می باشند که باعث افزایش کاربرد این قفسه ها شده اند. بهین انبار؛ تولیدکننده انواع قفسه بندی انبار فلزی و انواع پالت در ادامه به اصلی ترین مزایای قفسه های فلزی اشاره خواهد داشت.

میزان مقاومت در برابر ضربه و وزن اجناس یا ثابت و متحرک بودن قفسه ها نیز از جمله مهمترین فواید استفاده از قفسه های فلزی است که در انتخاب قفسه مناسب، نقش دارد. از قفسه نه تنها برای نگهداری، انبار، طبقه بندی و جداسازی اجناس استفاده می شود؛ بلکه دسترسی آسان، آسان شدن ثبت و کنترل اجناس، نظارت بر موجودی انبار، آسان شدن حمل و نقل و جا به جایی اجناس، امکان جریان داشتن هوا بین طبقه ها برای نگهداری بهتر بعضی محصولات و همچنین مراقبت از اجناسی که شکننده اند و نباید روی هم قرار بگیرند و با قفسه از هم جدا می شوند، نیز از جمله مهمترین فواید استفاده از قفسه های فلزی برای انبارداران است.

مقرون به صرفه

قفسه های ساخته شده از چوب معمولا سنگین بوده و نصب آن ها دشوار است. همچنین در صورت قرار دادن وسایل تیز روی آن ها، ممکن است روی طبقات قفسه خراش ایجاد شده و ظاهر زیبایی نداشته باشد. بنابراین قفسه ها باید در مدت زمان کوتاهی تعویض گردند که می تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد.

قفسه فلزی یکی از مقرون به صرفه ترین راه حل های ذخیره سازی در دسترس است و به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. قفسه فلزی دارای پوشش الکترواستاتیک ضد زنگ بوده که کار نظافت قفسه را تسهیل می بخشد؛ همچنین از آن در مقابل خراش جلوگیری کرده که موجب می شود قفسه ظاهر خود را حفظ کرده و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد.

افزایش سطح دید

همانطور که گفته شد، قفسه های فلزی باعث افزایش دید شده و به کمک آن می توان محصولات را به بهترین نحو در معرض دید مشتری قرار داد. همچنین چیدمان محصولات و شارژ مجدد آن ها توسط فروشنده را راحتتر می کند.

قابل تنظیم

قفسه فلزی در سبک های مختلف، ظرفیت های وزنی متفاوت، ارتفاعات و رنگ های مختلف تولید می شود. نصب این قفسه فروشگاهی بسیار راحت بوده و بدون نیاز به هیچگونه ابزار خاص و پیچ و مهره ای در کوتاهترین زمان انجام می شود. طبقات آن قابل تنظیم بوده و می توان با توجه به ارتفاع، حجم و نوع محصولی که روی آن ها قرار می گیرد، طبقات قفسه را جابجا کرد.

یکی از بهترین مزیت هایی که انبار به همراه دارد، فراهم ساختن حق انتخاب بالا بر حسب شرایط محیطی مختلف می باشد. به عنوان مثال، این قفسه ها را می توان به گروه های قفسه بندی ثابت انبار و قفسه بندی متحرک اشاره نمود. علاوه براین، هر یک از این دو گروه دارای زیر مجموعه های زیادی هستند که متناسب با نوع کالاها، اندازه و ابعاد و همچنین میزان فضای موجود در سوله انبار می توان نمونه های مختلفی را انتخاب نمود.

به عنوان مثال، اگر فضای داخلی انبار با محدودیت مواجه بوده و در مقابل ارتفاع آن زیاد می باشد، استفاده از می تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. اگر قصد تلفیق محیط اداری و مدیریتی انبار با سوله ها را دارید، قفسه بندی بالکنی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. کافیست کمی با ویژگی های هر یک از این قفسه های فلزی آشنا باشید تا بتوانید متناسب با شرایط محیط بهترین ها را انتخاب کنید. مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی با قابلیت ارتجاعی جنس و متریال به کار رفته برای بدنه این قفسه ها اهمیت بسیار زیادی داشته و ارتباط مستقیم با کیفیت و مقاومت قفسه دارند.

با توجه به اینکه فلزات به کار رفته در این قفسه ها قابلیت ارتجاعی دارند، به همین دلیل شرایطی را فراهم می کنند تا تعداد زیادی از کالاهای سنگین را درون آنها قرار داد. علاوه براین، برخورد لیفتراک و سایر ماشین آلات در انبار با قفسه های فلزی نمی تواند منجر به جدا شدن قطعات قفسه و از هم پاشیدگی آنها شود. لازم به ذکر است که قفسه های بدون کیفیت در صورت سنگین شدن ردیف ها به مرور دچار از هم پاشیدگی شده و خسارت های جانی و مادی زیادی را به همراه خواهند داشت.

استحکام زیاد قفسه های فلزی از دیگر مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی در انبار می توان به استحکام زیاد آنها اشاره نمود. به همین دلیل این نوع قفسه را می توان به صورت چند طبقه از کف تا سقف سالن اجرا نمود. تعدد در تعداد طبقات این قفسه ها باعث میشوند تا بهره وری از انبار افزایش پیدا نموده و تعداد کالاهای بیشتری در محیط های کوچکتر قرار گرفته و انبار شوند. چیدمان آسان کالا در قفسه بندی فلزی با توجه به اینکه ردیف های متعددی در این قفسه ها اجرا شده و تعداد طبقات آنها نیز زیاد می باشد، به همین دلیل می توان کالاها را با ماشین آلات در آنها جا به جا نمود.

تا بحال تعداد زیادی از مشتری های ایران استیل کلد مجموعه ما را برای خرید یخچال قنادی بهم معرفی کرده‌اند که این امر بیانگر رضایت آنها می‌باشد. این افتخار برای ما بزرگترین امتیاز محسوب می‌ شود.