لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و لاکچری

انتخاب پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان استیل کار نسبتا دشواری است. به خصوص اگر قصد تعمیرات و بازسازی مبلمان قدیمی خود را داشته باشید. زیرا در این شرایط خریدن پارچه جدید برای مبلمان استیل یا نیمه استیل به عهده شما خواهد بود نه تعمیرکار. در این مقاله لیست جدید ترین و لاکچری ترین پارچه های رومبلی سلطنتی و استیل را معرفی نمودیم تا در زمان خرید نکات لازم برای انتخاب پارچه رومبلی مناسب را بدانید.

روش انتخاب پارچه مبل سلطنتی و لاکچری

در وهله نخست، شناخت و انتخاب صحیح پارچه مبل های سلطنتی و استیل اهمیت دارد. زیرا پارچه هایی که در این سبک مبلمان به کار می روند به طور کلی با سایر انواع مبلمان نظیر مبل های راحتی متفاوت هستند. با توجه به اینکه مبلمان استیل یکی از اجزای اصلی دکوراسیون های سلطنتی، لوکس و لاکچری به شمار می روند، ایجاد همخوانی مناسب بین پارچه های رو مبلی و سایر اجزای دکوراسیون بسیار مهم است. پارچه های مبلمان استیل شما باید به نحوی انتخاب شوند که علاوه بر ظاهری زیبا و مجلل، همخوانی کامل با سایر المان های دکوراسیون لاکچری شما را داشته باشند.

این نوع پارچه مبلی ها عموما از جنس پلاستیک و ترکیب آن با الیاف ابریشم مصنوعی انتخاب می شوند. دلیل آن هم راحتی در در تمیز کردن آنها است. پارچه مبلی های طلایی از پرفروش ترین انواع پارچه مبل سلطنتی، استیل و لاکچری به شمار می روند. زیرا برای مراسم رسمی و میهمانی ها مناسب تر و در عین حال گران قیمت تر نیز هستند.

انواع پارچه مبلمان استیل

پارچه مبل های سلطنتی و استیل در بازار بسیار متنوع است. این تنوع هم به جنس پارچه ها، هم به سبک و هم به رنگبندری آنها مربوط می شود. با توجه به سبک و ظاهر مبلمان استیل یا نیمه استیل خود، توجه به منبت کاری ها و رنگ بدنه می توانید پارچه مناسب را انتخاب کنید.

برخی از انواع پارچه های مناسب مبل سلطنتی عبارتند از:

  1. پارچه مبلی مخملی طرحدار برای مبل های استیل و نیمه استیل
  2. انواع کتان و نخی
  3. الیاف گران قیمت پشمی
  4. ویسکوز
  5. نایلونی
  6. چرمی
  7. نانو
  8. ریون
  9. پلی‌استر
  10. شانل
  11. و …

پارچه مبلی چرم

پارچه های چرم برای مبلمان سلطنتی همواره انتخابی شیک و لاکچری بوده اند. به طوری که هرگز از مد نمی افتند. از طرفی همیشه نمادی از اشرافیت و لوکس بودن فضاها بوده اند. در گذشته پارچه رومبلی های چرم اکثرا در طیف رنگی قهوه ای، کرم و زرشکی به چشم می خوردند. اما امروزه طیف وسیعی از رنگ بندی های بی نظیر را در این پارچه ها شاهد هستیم. این پارچه مبلی های زیبا دارای انواع مختلفی هستند که قیمت آنها متفاوت است. بطور مثال انواع چرم طبیعی، چرم پارچه و چرم مصنوعی که دارای قیمت های کاملا متفاوتی هستند.

پارچه مبلی پلی استر

همانطور که از سایت چوبین پارس خوانیدم  الیاف پلی استر کاملا مصنوعی می باشند و به طور گسترده ای در انواع پارچه رومبلی های سلطنتی به کار می روند. البته پارچه مبلی های پلی استر صد در صد از الیاف مصنوعی تولید نشده اند. در اکثر این نوع محصولات از الیاف طبیعی با درصد های گوناگون نیز استفاده می شود.

از مزایای اصلی پارچه مبلی های پلی استر برای می توان به مقاومت و دوام بالای آنها اشاره نمود. بطوریکه الیاف طبیعی نظیر پنبه و پشم در کنار الیاف مصنوعی در این پارچه ها موجب افزایش عمر مفید آنها شده است. به همین دلیل انواع پلی استر همواره پر فروش و در بین مخاطبان محبوب می باشد. علاوه بر استحکام عالی، طرح بندی بسیار متنوع به همراه رنگبندی کامل موجب گردیده که دست مخاطب برای انتخاب پارچه مبلی سلطنتی کاملا باز باشد.

ویژگی های پارچه مبلی پلی استر برای مبل سلطنتی

به دلیل مقاومت و استحکام بالای این نوع پارچه ها، در طول مدت زمان طولانی و با گذشت سالها نشانی از نخ کش شدن یا پوسیدگی در این پارچه ها نخواهید دید. همچنین پلی استر به دلیل خاصیت کشسانی مناسبی که دارد در قسمت نشیمن مبل دچار تغییر شکل و فرم یا فرورفتگی نمی شود. الیاف پلی استر چروک نمی گردد و در برابر پوسیدگی و سایش کاملا مقاوم است.

به دلیل جذب پائین رطوبت در این پارچه ها، مقاومت مبلمان شما در برابر رطوبت و نفوذ مایعات بسیار بالا می رود. در نتیجه دغدغه نظافت یا لک شدن مبلمان خود را نخواهید داشت. شستشوی این پارچه ها نیز بسیار راحت و موثر است.

پارچه مبلی پشمی برای مبلمان استیل و نیمه استیل

استفاده از پارچه مبلی های پشمی برای مبلمان سلطنتی و استیل مزایای زیادی دارد. با توجه به الیاف طبیعی به کار رفته، استحکام و مقاومت این پارچه ها بالاست. البته از پارچه های پشمی بیشتر در استفاده می شود. برخی مزایای پارچه های مبلی پشمی برای مبل های سلطنتی و لاکچری عبارتند از:

  • عدم جذب گرد و غبار و دوده
  • مقاومت و دوام طولانی
  • مستحکم در برابر سایش
  • عدم تغییر رنگ
  • عدم چروک پذیری
  • ضد لک

تنها مشکل در خصوص پارچه های پشمی، دشواری در شستشوی آنها است. البته در اکثر موارد الیاف این رومبلی ها با الیاف مصنوعی ترکیب شده و این مشکل رفع گردیده است. از دیگر معایب پارچه های مبلی پشمی برای مبلمان استیل می توان به گران قیمت بودن آنها به دلیل جنس خوبشان اشاره کرد.

ویسکوز برای مبلمان سلطنتی

یکی از الیاف طبیعی که در مبل های سلطنتی و لاکچری به وفور استفاده می شود، پارچه ویسکوز است. جنس پارچه مبلی ویسکوز بسیار لطیف و نرم است و همانند پارچه های ابریشمی و پنبه ای جلوه ای زیبا، خاص و مجلل دارد. مقاومت این نوع الیاف در برابر نفوذ آب و مایعات پائین است. به همین دلیل آن را با الیاف مصنوعی نایلونی یا پلی استر ترکیب می نمایند تا جذب رطوبت و احتمال لک شدن آنها کاهش پیدا کند. سایر ویژگی های پارچه مبلی لاکچری ویسکوز عبارتند از:

  • جذب رطوبت بسیار بالایی
  • مستحکم در برابر سایش و پوسیدگی
  • دوام خوب
  • نرم و لطیف با درخشش و جلوه بالا
  • دارای خاصیت چروک پذیری

رنگ پارچه مبلی های سلطنتی جدید

اصلی ترین فاکتور در زمان انتخاب پارچه مبل استیل، رنگبندی آن متناسب با رنگ بدنه و سایر عناصر دکوراسیون است. در انتخاب رنگ پارچه مبلی سلطنتی خود به عوامل زیر دقت کنید:

  • قیمت و تناسب آن با ارزش مبلمان شما
  • همخوانی و تناسب با بدنه مبلمان و سایر عناصر دکوراسیون
  • انتخاب رنگ بر اساس فاکتور مورد نظرتان

اگر مد روز اصلی ترین فاکتور مورد نظر شما در انتخاب پارچه مبلی سلطنتی است، می توانید از رنگ های ترند سال انتخاب کنید. اما اگر به دنبال پارچه ای عمری هستید که هیچ وقت از مد نیفتد بهتر است رنگ های خنثی نظیر سفید، کرم، بژ و … را برگزینید.

آیا تصمیم دارید پارچه مبل سلطنتی و لاکچری برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ مسلما چنین سوالاتی پیش از اقدام به انتخاب یک پارچه سلطنتی و لاکچری، به ذهن شما نیز خطور کرده است اما پاسخ مناسبی برای آن ها نداشته اید. در هنگام تعمیر مبل ، تعمیرکار مبل از شما می خواهد تا پارچه مناسبی را خریداری کنید از این رو ممکن است در هنگام انتخاب پارچه مبلی مردد شوید، در این بخش از سایت مبل شانا تصمیم گرفته ایم تا با لیست جدیدترین پارچه های مبل سلطنتی و استیل آشنا شوید و نکات انتخاب پارچه خوب مبلی را یاد بگیریم.

پیش از پرداختن به موضوع اصلی که در رابطه با شناخت و انتخاب سلطنتی و لاکچری است، بهتر است به این موضوع اشاره شود که هر نوع مبلی پارچه مناسب خود را می طلبد؛ به عنوان مثال پارچه ای که برای مبلمان راحتی استفاده می شود را نمی توان برای مبل های سلطنتی انتخاب کرد. در صورتی می توان پارچه مبل سلطنتی و لاکچری مناسبی انتخاب کرد که بدانید تفاوت آن ها با دیگر پارچه های مبلی در چیست.
برای فضا ها و دکوراسیون لاکچری از مبلمان لاکچری و سلطنتی استفاده می شود چرا که مبلمان یکی از اجزای اصلی یک دکوراسیون لوکس و لاکچری است بنابراین در انتخاب پارچه مبل سلطنتی و لاکچری باید به این نکته توجه داشت که پارچه مبلی انتخاب شود که علاوه بر ایجاد نما و ظاهر لوکس در مبل، با دکوراسیون لاکچری و مجلل نیز همخوانی لازم را داشته باشد.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.