لیست اب معدنی

در این مقاله به بررسی 10 آب معدنی برتر ایران و یا به عبارتی بهترین آب معدنی ایران خواهیم پرداخت، با توجه به افزایش روز افزون استفاده آب معدنی و آب آشامیدنی سالم توسط مردم در ایران و همچنین توجه بیشتر مردم به سلامت، بر آن شدیم تا در یک بررسی عمیق در مجموعه کوه داد ، بر اساس فاکتورهای مختلف ده آب معدنی برتر ایران در سال 1401 را تعیین کنیم. شایان ذکر است که این مقایسه توسط واحد تحقیق و توسعه مجموعه کوه داد انجام شده که در آن هم از آمارهای میدانی ، دیتاهای اینترنتی ، سطح دسترسی در شهرهای مختلف ایران، بررسی و نظر پرسنل و کارشناسان فنی ، آزمایشگاهی و تیم فروش کوهداد استفاده شده است.

آب معدنی به آبی گفته می شود که از منابع طبیعی برداشت می شود و حاوی املاح معدنی می باشد. در نظر داشته باشید که در این بررسی آب های آشامیدنی حاوی املاح معدنی هم مورد توجه قرار گرفته است و آورده شده است.

معیارهای کوهداد در انتخاب برترین آب معدنی های موجود در ایران چه بود ؟

  • طعم و مزه
  • بو
  • میزان املاح معدنی
  • کیفیت بسته بندی
  • سطح دسترسی در شهرهای مختلف ایران
  • تنوع بطری بسته بندی
  • میزان تقاضا در ایران
  • معروفیت برند
  • قیمت
  • میزان سرچ در گوگل
  • آمارهای میدانی از کارشناسان فروش در شهرهای مختلف
  • نظر کارشناسان فروش کوهداد
  • نظر کارشناسان فنی کوهداد

ده آب معدنی برتر ایران :

  1. آب معدنی سورپرایز
  2. آب معدنی دماوند
  3. آب معدنی اکساب

با ما همراه باشید تا به 10 آب معدنی برتر ایران بپردازیم! آب معدنی یکی از پر مصرف ترین محصولاتی است که اغلب ما در زندگی با آن سر و کار داریم ، در این مقاله از کوه داد سعی داریم به شما کمک کنیم تا بهترین آب معدنی های موجود در ایران را بشناسید و در فروشگاه ها با سرعت بالاتری انتخاب کنید و در نهایت به سلامت بیشتر و لذت چند برابری شما از آب معدنی منجر شود.

1. آب معدنی سورپرایز

رتبه ی اول بهترین آب معدنی ایران به سورپرایز می رسد. سورپرایز بهترین آب معدنی موجود در ایران است، با اینکه سورپرایز آب آشامیدنی است اما طعم بسیار خوب ، رنگ و بوی بسیار دل انگیز و بسته بندی بسیار جذابی دارد. تقریبا در اکثر شهرهای کشور یافت می شود و مشتریان وفادار بسیار زیادی دارد که سال هاست ازین آب استفاده می کنند.

بررسی آب معدنی از لحاظ بسته بندی:

تولید و بسته بندی آب معدنی نیاز به تجهیزات مختلف و به روز است که به صورت اتوماتیک انجام می شود.بسته بندی از مراحل اصلی خط تولید به حساب می اید که اهمیت بسیار زیادی دارد.در این قسمت امکان حضور نیروی انسانی به صورت مستقیم وجود ندارد. استفاده از تجهیزات با کیفیت در حاصل شدن نتیجه ای با کیفیت بالا بسیار مشهود است.بسته بندی آب معدنی شرکت کوهداد با استفاده از تجهیزات و دستگاهای اتومات و نیمه اتومات انجام می شود.

بررسی آب معدنی از لحاظ  کیفیت ؛ بو؛ مزه

کیفیت آب معدنی ها به املاح موجود در آ نها؛ میزان میکروبی و شیمیایی و فیزیکی؛ میزان سختی آب؛ میزان شفابخشی بستگی دارد. کیفیت آب معدنی تنها با شکل ظاهری و مزه و بو مشخص نمی شود بنابراین باید از لحاظ شیمیایی هم کیفیت مناسبی داشته باشد. به همین منظور سازمان ملی استاندارد برای پارامتر های شیمیایی محدوده انتخاب کرده است که با آزمایش آب در آزمایشگاه ها و تطابق نتیجه آن با پارامترها کیفیت شیمیایی  آب سنجیده و تعیین می شود.

در اکثر آب های معدنی میزان فلوراید آب بالاست که اگر از حد استاندارد بالا باشد باعث پوسیدگی دندانها میشود. فلوراید بیش از 2 میلی گرم در لیتر برای نوزادان و کودکان کمتر از هفت سال مناسب نمی باشد.نحوه تشخیص آب معدنی با آنالیز آب انجام می شود.

آب آشامیدنی سالم ابی است که بو و مزه نداشته باشد اما علت وجود بو و مزه در آب معدنی به دلیل املاح؛ مواد طبیعی معدنی و الاینده های شیمیایی ؛الی و ..موجود در آب است.

برای طعم و مزه آب آشامیدنی سازمان استاندارد ایران حد مطلوب طعم را در 25 درجه سیلیسیوس دانسته است.

شرکت کوهداد، با توجه به تقاضای بازار و از آنجایی که بسته بندی های ۰/۵ لیتری و ۱/۵ لیتری نوع متداولی در کشور ما به حساب می رفت ، ارائه آب آشامیدنی در بطری های ۰/۵ لیتری و ۱/۵ لیتری را نیز راه اندازی نمود.

کارخانه سوپرایز کجاست؟

کارخانه سورپرایز در منطقه کردان کرج در استان البرز واقع شده است . این منطقه از قدیم به منطقه ای پر آب از جهت کمیت و آبی خوشگوار از جهت کیفیت مشهور بوده است.

تنوع بطری:

شرکت آکواتیک استار ایرانیان در سال ۱۳۸۷ با توجه به تقاضای بازار و از آنجایی که بسته بندی های ۰/۵ لیتری و ۱/۵ لیتری نوع متداولی در کشور ما به حساب می رفت ، دو خط تولید آب آشامیدنی در بطری های ۰/۵ لیتری و ۱/۵ لیتری را نیز راه اندازی نمود.
در سال ۱۳۹۶ بسته بندی های ۱۹ لیتری یکبارمصرف، ۱۰ لیتری یکبارمصرف و ۵ لیتری نیز در سبد کالاهای محصولات سورپرایز قرار گرفت.

آیا آب معدنی سوپرایز جزء آب های آشامیدنی است؟

آب معدنی به آبی گفته می شود که از چشمه گرفته می شود و املاح معدنی قابل توجهی دارد. در اصل هیچ تغییری در املاح و متریال آب معدنی بوجود نمی آید. با بسته بندی های کاملا بهداشتی و مطمئن به سراسر ایران در اختیار هموطنان قرار می گیرد. اما  بدون اینکه هیچ تغییری در املاح و عناصر آن به وجود بیاید، بسته بندی شده و در اختیار هم وطنان قرار می گیرد. اما آب آشامیدنی چنین نیست و ارزش غذایی کمتری را داراست.

آب معدنی سوپرایز از نظر کوهداد جز 10 آب معدنی برتر ایران شناخته شده است. این نوع آب معدنی از چشمه کوه های اطراف کردان آب آن تامین می شود. کارخانه این برند نیز در بهترین منطقه کردان تاسیس شده است. آب معدنی سوپرایز آبی خوش گوار و سالم است به همین دلیل بسیار برای شادابی پوست و بدن موثر است. با توجه به توضیحات داده شده خدمتتون عرض کنم آب معدنی سوپرایز جز آب های آشامیدنی به حساب نمی آید.

معروفیت برند:

همینطور که می دانید آب معدنی سوپرایز جز آب های برتر در بین دیگر آب ها از نظر کارشناسان و کارشناسان فنی کوهداد شناخته شده است. دلیل این برتری نسبت به دبگر آب ها، بخاطر کیفیت در طعم و بو بوده و همچنین داشتن تنوع در بطری ها و بسته بندی می باشد که جز یکی از آب های پرتقاضا در ایران می باشد.

همچنین در کوهداد بخوانید:

سطح دسترسی در شهرهای مختلف:

آب معدنی سوپرایز را در سراسر ایران می توانید تهیه کنید. سطح دسترسی آب سوپرایز در شهرهای مختلف بسیار آسان و راحت بوده، با سفارش از کوهداد می توانید برای منازی، باشگاه، شرکت هاو….. تهیه کنید

2. آب معدنی دماوند

شرکت آب معدنی دماوند بنیان گذار آب های بسته بدنی در سایز های مختلف در کشور ایران است که در سال 1352 آغاز کرد. این شرکت یکی از جدیدترین خطوط تولید آب های بسته بندی با تکنولوژی جدید و پیشرفته است. آب های دماوند یکی از با کیفیت ترین و سالم ترین از آب های آشامیدنی دماوند می باشد. آب معدنی دماند از بالاتربن استاندارد ها در سطح جهانی بهره می برد.

شرکت دماوند با توجه به سلیقه همه افراد، آب معدنی را در  سایزهای مختلف برای مصرف کنندگان خود تولید کرده است که این یکی از ویژگی های بارز شرکت دماوند است و بخاطر سایز بطری ها بر ای مصارف و کیفیت خوب ابن نوع آب باعث شده که یکی از 10 آب معدنی برتر ایران از نگاه کوهداد شود.

کیفیت آب معدنی دماوند از  لحاظ بو و مزه:

دماوند آب را از لایه های عمیق سفره های زیر زمینی که توسط لایه های زمین محافظت می شود استخراج می کند.

واحد کنترل کیفیت این شرکت براساس استانداردهای بین المللی و استاندارد های شرکت دنون در مرحله کنترل کیفیت در تمام مراحل تولید انجام می شود. و تمامی کیفیت ها از نظر بو و رنگ و مزه در این آب رعایت و آزمایش می شود تا آبی سالم به مردم ارائه شود.

سایز بطری های آب معدنی دماوند:

  • 296 میلی لیتر= بطری جیبی
  • 500 میلی لیتر= روزانه
  • 820 میلی لیتر= بطری ورزشی
  • 1.5 لیتر = بطری خانواده
بطری جیبی

بطری جیبی دماوند با عنوان آب معدنی کوچک  بسیار سبک و قابل حمل بوده، بخاطر سبکی جز بطری های پرطرفدار است بسیار منسب برای حمل در جیب، کیف و….. است. به حجمی معادل 1 لیوان آب مناسب برای پذیرایی، سفر و محیط کار

بطری روزانه

بطری روزانه هم حمل آیان است و مناسب برای کیف و حتی امکان گرفتن در دست هنگلم پیاده روی می باشد. حجم این آب معادل 2 لیوان آب می باشد.

بطری ورزشی

بطری ورزشی همانطور که از اسمش معلوم است بسیار مناسب برای مصرف هنگام ورزش است. بدلیل درپوشی مناسب قابل حمل در کیف ورزشی و فعالیت های روزانه می باشد. حجم این آب معادل 4 لیوان آب است

بطری خانواده

بطری های خانواده مناسب: مهمانی ها، سفر و مناسب برای جمعیت های زیاد می باشد. حجم این آب معادل 6 لیوان اب می باشد

محصولات آب معدنی دماوند:

همانطور که گفتیم آب معدنی دماوند جز آب های آشامیدنی می باشد. آب آشامیدنی دماوند در 5 نوع بسته بندی متفاوت بصورت روزانه در بازار عرضه می شود

  • نوع سایز های مختف آب معدنی در بالاتر ذکر شده
  • آب گازدار دماوند در دو سایز ۱/۲۵۰ لیتری و ۳۳۰ میلی لیتری (از ابتدای ۱۳۹۱ تولید نمی‌شود)
  • نوشابهٔ گازدار تاپسیا پرتقالی، تاپسیا تروپیکال، تاپسیا لیمویی، تاپسیا کولا – در دو اندازه ۱/۲۵۰ لیتری و ۳۰۰ میلی لیتر (ازابتدای ۱۳۹۱ تولید نمی‌شود)

3. آب اکسیژنه اکساب

همانطور که می دانید آب معدنی، آبی است که نسبت به آب معمولی از نظر میزان مواد معدنی، نوع مواد معدنی و گاز و همچنین درجه حرارت تفاوت داشته باشد. آب معدنی، از چشمه های طبیعی یا چشمه های مصنوعی ایجاد کرده، جریان دارند و بطری های آب معدنی از همین چشمه ها پر می شوند و برای مصارف استفاده می شوند.

تمامی آب های معدنی آب آشامیدنی نیستند. آب های معدنی انواع های مختلفی دارد مثل: آب گازدار و یا آب اکساب یا همان آب اکسیژن. در اینجا به آب اکسیژن می پردازیم که چه نوع آبی است:

آب آشامیدنی اکسیژن دار اُکساب:

آب معدنی اکساب، آب آشامیدنی است. با کمترین میزان نیترات و نیتریت و سرشار از اکسیژن می باشد. این آب حداقل 10 برابر بیشتر از آب جاری در منابع طبیعی یعنی چشمه سارها و آشارها، اکسیژه دارد. اکسیژن بصورت خوراکی بوده و در آب قرار دارد و پس از مصرف به سرعت جذب سلولهای نیازمند به اکسیژن می شود و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

آب اکسیژه آبی نسبتا جدید است، که ما حاصل افزودن اکسیژن به آب طی فرآیندهای قوطی کردن یا بطری ساختن می باشد.
ادعا شده است که آب اکسیژن دار مزایای تندرستی از قبیل کمک به ریکاوری های ورزشی، بیرون راندن سموم از بدن، بهبود متابولیسم الکل دارد. با این حال، شواهد دال بر این مدعا قلیل است.

مزایای آب اکسیژن:

آب غنی شده با اکسیژن یک محصول آب کاربردی نسبتاً جدید است که در طی مراحل تولید ، اکسیژن به آن اضافه می شود. گفته می شود اکسیژن اضافه شده مزایای سلامتی از جمله کمک به بازیابی نیرو بعد از ورزش ، بیرون راندن سموم از بدن و […] و این امر سبب شده که جز 10 آب معدنی برتر ایران شود.

بررسی آب معدنی اکساب از لحاظ بو و مزه:

آب معدنی اکساب علاوه بر نوشیدن در بعضی از غذاها هم استفاده می شود به همین دلیل بیشتر عموم توجه خیلی خاصی از نظر کیفیت به این نوع آب دارند. باید طبق دستورالعمل های سارمان استاندارد ایران تمامی این موارد تایید شود و سپس به بازار عرضه شود.

آب اکساب جز آب های معدنی است با آشامیدنی:

آب اکسیژه جز آب های آشامیدنی با کمترین میزان نیترات و نیتریت و سرشار از اکسیژه می باشد. این اکسژن خوارکی بوده و پس از نوشیدن به سرعت جذب سلول های نیازمند به اکسیژه در بدن می شود و سلامتی را تقویت می کند.