علائم خرابی گیربکس اتوماتیک تیگو 5

تعمیر گیربکس تیگو 5 در تعمیرگاه اختصاصی تهران گیربکس توسط نیروهای زبده به انجام می رسد که آموزشهای حرفه ای در خصوص تعمیر گیربکس تیگو 5 دیده و تجربه کافی در این زمینه دارند. جهت تعمیر گیربکس تیگو 5 حتما باید از قطعات اصل و با کیفیت استفاده شود تا طول عمر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 تضمین گردد.

معرفی تیگو 5 با گیربکس اتوماتیک

تیگو 5 برای اولین بار در زمستان سال 95 وارد بازار کشور شد. این خودرو محصول شرکت چینی چری است و تا سال 1400 تولید شده است. موتور دو لیتری ان قدرتی معادل 139 اسب بخار تولید می کند و مصرف سوخت ان نسبت به خودروهای هم رده کمی بالاست. این خودرو در هر 100 کیلومتر 9 لیتر بنزین مصرف می کند. گیربکس اتوماتیک تیگو 5 از مدل CVT با 7 دنده مصنوعی بوده که مدل پیشرفته ای از انواع گیربکس اتوماتیک به شمار می رود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک تیگو 5

در شرایط خاصی ممکن است گیربکس اتوماتیک تیگو 5 قفل شود. گیربکس یکی از مهمترین بخشهای خودرو به شمار می رود و در صورتی که از کار بیافتد نه تنها حرکت خودرو غیر ممکن می شود بلکه در گیربکسهای اتوماتیک اغلب حتی با هل دادن هم نمی توان خودرو را تکان داد. در چنین شرایطی آشنایی با اقدامات اضطراری جهت راه اندازی گیربکس اتوماتیک تیگو 5 می تواند بسیار راهگشا باشد. در ادامه چند راهکار ساده ذکر می شود که ممکن است شما را در چنین شرایطی یاری بخشد.

  • ابتدا گیربکس خودرو در حالت خلاص قرار دهید. اگر در این شرایط نیز گیربکس اتوماتیک تیگو 5 با صدا یا لرزش شدید همراه است بلافاصله خودرو را خاموش کنید.
  • بست باتری را به مدت پنج دقیقه بردارید و سپس در جای خود قرار دهید.
  • خودرو را روشن کنید ولی توجه داشته باشید که خودرو در حالت خلاص باقی بماند و هیچ دکمه یا پدالی را فشار ندهید. همچنین اگر خودرو در حالت خلاص نیز با صدا یا لرزش گیربکس اتوماتیک تیگو 5 همراه است در این مرحله تنها سوئیچ را باز کنید و نیازی نیست خودرو روشن شود.
  • پس از سی ثانیه خودرو را مجددا خاموش کنید و سوئیچ را کاملا ببندید و عملیات روشن و خاموش کردن خودرو را در فواصل زمانی سی ثانیه ای سه مرتبه تکرار کنید.
  • در نهایت خودرو را روشن کرده و به آرامی شروع به حرکت کنید.
  • به یاد داشته باشید اگر با این روش مشکل رفع نشد یا گیربکس با صدا و لرزش شدید کار می کرد از فشار بیشتر بر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 خودداری کرده و با استفاده از جرثقیل خودرو خود را به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک تیگو 5 برسانید.
  • اگر حس می کنید که به گیربکس اتوماتیک تیگو 5 فشار مضاعفی وارد شده و دمای ان بالا رفته به مدت دو ساعت خودرو را خاموش کنید تا دمای روغن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 به دمای محیط برسد و مجددا استارت زده و به آرامی حرکت کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 5

گیربکس اتوماتیک تیگو 5 یکی از پیشرفته ترین مدل های گیربکس اتوماتیک در بین خوروهای چینی به شمار می رود که از قطعات حساس و منحصر به فردی تشکیل شده است. هر یک از این قطعات ممکن است با کوچکترین ایرادی مشکلات مخصوص به خود را در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 ایجاد کنند. هزینه تعمیر هر ایرادی نیز با توجه به قطعه مورد نظر متفاوت است. لذا برای اطلاع از میزان دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 لازم است گیربکس خودرو شما توسط کارشناس عیب یابی و بررسی شود. اما اگر اطلاع دارید که کدام قطعه از گیربکس اتوماتیک تیگو 5 شما خراب شده است می توانید هزینه قطعه و اجرت تعویض یا تعمیر آن را به صورت تلفنی و با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت تهران گیربکس از کارشناسان ما بپرسید.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک تیگو 5

همانطور که ذکر شد گیربکس اتوماتیک تیگو 5 دستگاهی حساس است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. حال باید دانست که اگر یکی از این قطعات دچار ایراد شوند و به ایراد مزبور رسیدگی نشود با توجه به وابستگی عملکردی که بین قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک تیگو 5 وجود دارد ممکن است اختلالی که در عملکرد گیریبکس بوجود می اید در آینده نزدیک سایر قطعات را نیز دچار ایراد کند. اما باید در نظر داشت که همان ایراد ابتدایی که برای گیربکس اتوماتیک تیگو 5 بوجود امد ممکن است نشانه ای نیز داشته باشد که راننده با تجربه و با دقت را متوجه آن ایراد کند. در صورتی که پیگیر نشانه های خطرناک در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 شوید می توانید ایراد را قبل از انکه به سایر قطعات نیز آسیب وارد کند پیدا کرده و رفع نمایید.

مهمترین نشانه هایی که به عنوان علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 در نظر گرفته می شوند به شرح زیر هستند:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس یا همان چراغ چرخ دنده زرد رنگ گیربکس تیگو 5: این نشانه هشدار دهنده یکی از شمخص ترین نشانه هاست که خبر از وجود خرابی در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 می دهد. لذا حتی اگر چراغ چک گیربکس شما برای مدت کوتاهی روشن و سپس خاموش شد در نظر داشته باشید که ممکن است گیربکس اتوماتیک تیگو 5 شما دچار ایراد شده باشد.
  • عدم کشش مطلوب، گاز نخوردن ماشین، نیامدن رمپ پارکینگ، خسته شدن یا راه نرفتن ماشین
  • صدایی شبیه به بلبیرینگ چرخ یا خورخور صدا کردن از ابتدای حرکت تا لحظه سکون. که تا سرعت 40 کیلومتر صدا شنیده میشود و بعد از آن به دلیل صدای باد شنیده نمیشود. خرابی بلبیرینگ های شفت ورودی و خروجی باعث این صدای خور خور میشود.
  • گاهی خودرو نه دنده عقب میرود نه جلو که دلایل آن میتواند خرابی شیربرقی فشار است که دستور نمیدهد برای حرکت ماشین. یا ماشین زنجیر پاره کرده است. یا کاسه کلاچ فوروارد مشکل دارد.
  • به خاطر ضعیف بودن آلیاژ حتما باید سرویس دوره ای منظم در هر 30000 کیلومتر انجام شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک تیگو 5: هر خودرویی به خودی خود میزان بسیار کمی لرزش دارد. راننده دقیق می داند که لرزش گیربکس اتوماتیک تیگو 5 او چه مقدار است و در صورتی که این لرزش تغییر کرد یا در شرایط خاصی افزایش یافت جهت پیگیری ایراد بوجود امده و رفع عیب آن اقدام می نماید. لرزش گیربکس اتوماتیک تیگو 5 می تواند تنها به علت شل بودن اتصالات باشد اما اگر همین ایراد ساده که با آچارکشی رفع می گردد پشت گوش انداخته شود ممکن است لطمات بزرگتری را برای گیربکس اتوماتیک تیگو 5 در پی داشته باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک تیگو 5: زوزه کشیدن یا سوت کشیدن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 اغلب در زمانی است که فشار زیادی بر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 وارد می اید. همچنین زمانی که یکی از چرخ دنده ها دچار استهلاک شدید شده باشد یا بلبرینگها معیوب شده باشند ممکن است این صدا به گوش برسد. رفع هر چه سریعتر این ایران می تواند از آسیبهای بعدی جلوگیری کند.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک تیگو 5: از جمله ایرادات آزار دهنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 تقه زدن گیربکس است. تقه زدن معمولا با صدا بلنه می تواند بسیار آزار دهنده باشد که با سرعت بیشتر نیز این صدا بیشتر می شود اما در صورتی که تقه زدن با صدای آهسته تری هم باشد ممکن است نشانه ای از یک خرابی در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 شما باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب دارد.
  • در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5: در شرایط خاصی ممکن است شما سعی کنید دنده را در وضعیت مورد نظر خود قرار دهید اما دنده خود به خود از موقعیت مورد نظر خارج گردد. به این حالت در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 گفته می شود.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5: درست عکس حالت بالا نیز بیانگر ایراد دیگری در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 است و آن گیر کردن دنده در حالبت خاصی است به نحوی که امکان تعویض دنده وجود نداشته باشد. جالب اینجاست که هر دو عیب ممکن است منشا یکسانی مانند خرابی سلکتور داشته باشند. همچنین گیرپاژ کردن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 به علت دمای بیش از حد نیز به گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 می انجامد.
  • گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک تیگو 5: در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 اگر کلاچ دچار عیب شده باشد یا فرسوده باشد ممکن است در سرعتهای بالا که گشتاور بیشتری بر کلاچ تحمیل می شود اتصال کلاچ به درستی برقرار نشود و لذا با وجود فشار دادن پدال گاز خودرو شتاب نگیرد و بلکه از سرعت ان نیز کاسته شود که به این حالت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 گفته می شود.
  • دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک تیگو 5: اگر در بازدید دوره ای خود از گیربکس اتوماتیک تیگو 5 متوجه دمای بیش از گیربکس شدید این ایراد ممکن است بطمات زیادی بر قطعات مختلف گیربکس وارد آورده و کیفیت روغن گیربکس را نیز کاهش دهد. لذا برای مشخص شدن عیبی که منجر به افزایش بیش از حد دمای گیربکس شده کوشا باشید.
  • بوی سوختگی در ناحیه گیربکس اتوماتیک تیگو 5: استشمام بوی سوختگی لزوما به معنای سوختگی نیست اما در صورتی که سیستم برقی آسیب دیده باشد و جریان بیشتری از سیمها و اتصالات برقی عبور کند احتمال استشمام بوی سوختگی وجود دارد. جدی گرفتن این نشانه کوچک می تواند از لطمات بسیار بزرگی در گیربکس اتوماتیک تیگو 5 جلوگیری نماید.