شکم بند یعنی چه ؟

این روزها یکی از دغدغه های اصلی جوامع بشری اضافه وزن و عدم تناسب اندام است. برای رسیدن به اندامی متناسب روش های زیادی اعم از رژیم های غذایی، انواع ورزش ها،عمل جراحی و … وجود دارد که می توان با استفاده از آنها لاغر شد. این روش ها هر کدام مکانیسم متفاوتی دارند و برای اثر بخشی موثر نیاز است طبق نظر متخصص ماهر و طی مدت زمان طولانی استفاده شوند. گن ساعت شنی مردانه از دیگر روش های کاهش وزن و رسیدن به وزن متعادل است که استفاده از آن بخصوص در بین خانم ها بسیار رواج پیدا کرده است. سوال اساسی که مطرح می شود این است که میزان تاثیر شکم بند در لاغری چقدر است ؟


شکم بندها در ابتدا به عنوان تجهیزات پزشکی برای افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گرفتند استفاده می شد. سپس استفاده از آن به عنوان وسیله گرم کننده برای افراد دارای کمردرد و خانم های باردار مرسوم شد. هر کدام از این شکم بندها کارکردهای متفاوتی داشته و برای مواقع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.در ادامه مقاله در مورد تاثیر یا عدم تاثیر گن ساعت شنی زنانه و انواع آن ها مطالبی را ارائه خواهیم داد با ما همراه شوید.

در مواقع نیز استفاده از شکم بند برای افرادی که دارای چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو خود هستند، توصیه می شود. عملکرد این مدل از شکم بندها بدین صورت است که فشار کشسانی را روی چربی های ناحیه شکم ایجاد می کنند و سایز را به صورت آنی کم کرده و فرم لاغرتری را برای بدن فرد ایجاد می کنند.

داشتن اندام متناسب یکی از مهمترین مسایل برای هر فرد است. از این رو افراد برای تحقق این امر به راه های گوناگونی روی می آورند . یکی از مرسوم ترین راه های داشتن اندام مناسب بستن شکم برای لاغری می باشد،به نظر شما تاثیر شکم بند لاغری چقدر است؟ این شکم بند ها در ابتدا عموما به عنوان یک کالای طبی استفاده میشد و برای بستن شکم بند بعد از جراحی موضعی استفاده می شدند .بعد ها شکم بند ها دارای انواع گوناگونی در سبد محصولات پزشکی شدند . برای مثال میتوان به شکم بند بارداری و شکم بند های کرم کننده اشاره کرد . هر یک از این شکم بند ها دارای کارکرد متفاوتی هستند و نیاز های مختلفی را رفع می کنند.

عملکرد شکم بند های لاغری بدین صورت است که شکم بند با اعمال فشار کشسانی روی چربی های ناحیه ی شکم ، سایز فرد را به صورت آنی کم می کند و فرم تراشیده ای به بدن می بخشد .اما آیا بستن شکم برای لاغری با شکم بند ضروریتی هم دارد و آیا بستن شکم باعث کوچک شدن آن میشود ؟ آیا استفاده از شکم بند های لاغری می تواند آسیب رسان باشد ؟ چقدر از فواید بستن شکم بند ها آگاهید ؟ در این مقاله تلاش می کنیم تا به طور کامل به نحوه استفاده از شکم بند و فواید بستن شکم بند و همچنین مضرات احتمالی آن بپردازیم.

شکم بندهای طبی

در این مقاله منظور از شکم بند طبی ، شکم بند هاییست که عموما با تجویز پزشک و پس از عمل های جراحی به فرد تجویز می شوند . از جمله فواید بستن شکم بند طبی بهبود جای زخم می باشد . عضلات شکم در بیشتر افراد ضعیفتر از دیگر عضلات بدن می باشد . همچنین شکم یکی از قسمت های ذخیره چربی در بدن است .این دو امر سبب تاخیر در بهبود زخم های شکمی می شوند و حتی افتادگی شکم را در پی دارند . پس از عمل آپاندیس ، لیپوساکشن،سزارین و… استفاده از این نوع شکم بند به خصوص در روز های ابتدایی  به شدت توصیه می گردد.

بسیاری از افراد به بستن شکم با شال برای لاغری روی آورده و متاسفانه نتیجه درستی نگرفته اند.بستن شکم با شال برای لاغری در برابر شکم بند، به علت متفاوت بودن جنس شکم بند و طراحی آن بی تاثیر است.بنابراین نباید بستن شکم با شال برای لاغری را جایگزینی برای شکم بند لاغری دانست.ایا هنگام ورزش شکم بند ببندیم؟تاثیر شکم بند لاغری به حدی قابل توجه است که بسیاری از مربیان ورزشی برام فرم دهی بهتر بدن و تسریع در روند لاغری، پوشیدن یک شکم بند را در هنگام انجام تمارین ورزشی توصیه می نمایند.

تاثیر شکم بند لاغری برای جمع شدن شکم بعد از زایمان و یا عمل های جراحی لیپوماتیک به قدری قابل توجه بوده، که بسیاری از پزشکان پس از انجام عمل جراحی استفاده از شکم بند برای لاغری را توصیه می نمایند.

فواید بستن شکم بندهای طبی

از فواید شکم بند میتوان این را نام برد که با انقباض ایجاد شده توسط این شکم بند در ناحیه ی مذکور ، بهبود جای جراحی با سرعت بیشتری انجام می شود . همچنین کاهش درد موضعی از فواید بستن شکم بند طبی می باشد . توجه داشته باشید که بهتر است این نوع شکم بند را با مشورت پزشک خود خریداری کنید . در غیر این صورت برای آگاهی از شکم بند مورد نیاز خود و انواع فواید بستن شکم بند های طبی گوناگون با مشاورین آبی سلامت تماس حاصل نمایید . کارشناسان ما با سابقه ی طولانی خود در اسرع وقت شماوره ی لازم را در این مورد به شما خواهند داد .

بهترین گن ساعت شنی

لباس های لاغری که به صورت گن ساعت شنی طراحی شده اند می توانند قسمت زیرین سینه‌ تا حدودا بالای باسن شخص را بپوشانند. جنس این لوازم از لاتکس بوده که یک نوع صمغ است؛ به طور کلی لاتکس به کار رفته در این لوازم گرمای بدن را به دام می اندازد و باعث بالا رفتن حرارت در ناحیه شکمی بدن می شود. بنابراین با استفاده از این لوازم، پهلو ها و همچنین شکم شخص دچار تعریق شده و چربی های آن آب خواهد شد. این لوازم دارای شش عدد قلاب یا همان قزن هستند که آن ها را در جهت تنظیم کردن به دور بدن به کار می برند. کسانی که می خواهند پهلو های نسبتا باریک تری داشته باشند، خریداری کردن شکم بند ها و گن لاغری شکمی انتخاب بسیار مناسبی برای آن ها خواهد بود.

این لباس ها در مدل های متفاوتی تولید می شوند اما اکثر آن ها 6 ردیف با قزن دارند و اشخاص می‌ توانند بسته به اندام خودشان آن ها را تنظیم کنند. در طراحی برخی از لباس های لاغری یا شکم بند ها، زیپ‌ هایی هم تعبیه شده است که با کمک آن می توان شکم بند را تنگ و گشاد کرد. بهترین نوع این لوازم، آنهایی هستند که با الیاف استاندارد دوخته شده باشند. از انواع این لباس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• تاپی شکل به همراه بند هایی با قابلیت تنظیم
• به شکل جلیقه
• کمری اما بی بند

بهترین شکم بند موجود در ایران

اگر می خواهید برای خودتان یک شکم بند ایده آل خریداری کنید، ابتدا باید ببینید که برای چه کاری می خواهید از لباس های لاغری استفاده کنید. برخی از شکم بند های موجود در ایران علاوه بر این که برای لاغری به کار برده می شوند، از آن ها برای پوشش دادن مهره های کمر، کلیه و غیر در برابر سرما و حتی بعد از عمل جراحی استفاده می شود. از طرفی بهترین نوع شکم بند، مدلی است که از جنس استاندارد ساخته شده باشد. اگر میخواهید قیمت گن ساعت شنی تاپی ۲۵ فنره  واقی را بدانید اینجا کلیک کنید