شماره پیامک غذای حرم امام رضا

نحوه گرفتن غذای متبرک حرم امام رضا (ع) تغییر کرد – طبق آخرین بروزرسانی اطلاعات مربوط به تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، فقط و فقط ثبت نام غذای حرم امام رضا (ع) از طریق سایت و برنامه نسیم رضوان و با ثبت ۳ کدملی برای هر شماره امکان پذیر است. در طرح جدید، ثبت نام جهت رزرو و دریافت غذای متبرک حرم امام رضا علیه السلام فقط از ثبت نام در نسیم رضوان انجام می شود که با اپلیکیشن و نرم افزار  قبلی با نام رضوان متفاوت است.

چگونه غذای حضرتی حرم امام رضا را دریافت کنیم

مراحل ثبت نام غذای حرم امام رضا (ع) و رزرو اینترنتی غذای حرم امام رضا علیه السلام در نسیم رضوان با کد ملی به شرح ذیل می باشد:

  • دانلود نسیم رضوان یا ورود به نسخه وب

دانلود برنامه از طریق بازار، مایکت یا دانلود مستقیم با مراجعه به سایت نسیم رضوان با کلیک روی لینک مقابل

از طریق مراجعه به نسخه وب سایت نسیم رضوان برای کامپیوتر (کسانی که تلفن هوشمند ندارند) و گوشی های ios (گوشی اپل ، گوشی آیفون) با کلیک روی لینک مقابل

  • نصب نسیم رضوان و ورود از طریق وارد کردن شماره موبایل و سپس وارد کردن کد ارسال شده به گوشی شما (این کار را می توانید با شماره های مختلف خود انجام دهید تا شانس انتخاب شما بالاتر باشد. اما هر کد ملی فقط یک بار در هر ۳ سال می تواند از غذای متبرک (ناهار یا شام) استفاده نماید).
  • کلیک بر روی گزینه مهمانسرا
  • کلیک بر روی گزینه پیش ثبت نام (همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ می توانید برای پیش ثبت نام مهمانسرای امام رضا (ع) اقدام نمایید. در ساعت ۲۰ هر روز از بین زائران گرامی که در آن روز پیش ثبت نام کرده اند، براساس ظرفیت مهمانسرا، منتخبین مشخص می شوند).
  • بعد از ساعت ۲۰ همان روز، به اپلیکیشن نسیم رضوان قسمت مهمانسرا مراجعه نمایید. در صورت قرار گرفتن در منتخبین گزینه انتخاب روز (آیکون سبز رنگ) را مشاهده می کنید و می توانید تاریخ و وعده غذایی را انتخاب کنید (در غیر این صورت، روز بعد، از ساعت ۸ الی ۱۸ مجدد گزینه پیش ثبت نام را انتخاب کنید تا در لیست روز بعد قرار بگیرید).
  • پس از انتخاب وعده غذایی در روز مود نظر می بایست کد ملی خود و همراهان (تا ۳ نفر) را وارد و گزینه ثبت را بزنید. (هر کد ملی در هر ۳ سال، یکبار می توانند از غذای حضرت بهره مند شوند).
  • در قسمت سوابق رزرو می توانید اطلاعات رزرو خود از جمله وعده و تاریخ انتخابی را ببینید.
  • سپس با کارت های شناسایی خود (کارت ملی یا مدرک شناسایی عکس دار) و افراد ثبت نام شده، به دفتر نعیم رضوان واقع در صحن غدیر مراجعه نمایید و فیش های کاغذی وعده غذایی ( ژتون غذا ) را جهت ورود به مهمانسرای حضرت دریافت نمایید (ساعات کار دفتر نعیم رضوان ۷ الی ۲۱ می باشد).
  • در ساعت و تاریخ ذکر شده روی فیش به محل مهمانسرا مراجعه نمایید و با نشان دادن ژتون های غذای اعضای ثبت شده می توانید غذای متبرک را دریافت و یا در مهمانسرای حضرت میل نمایید (با توجه به اینکه دو مهمانسرا در حرم مطهر وجود دارد دقت کنید که اشتباه نکنید، روی دعوتنامه نام مهمانسرا ذکر شده است).

شماره تلفن نسیم رضوان – شماره تلفن مهمانسرای حرم ( دفتر نعیم رضوان ) :

کلیه ی زائران و مجاورانی که هر نوع نذر به دفاتر نذورات حرم مطهر اهدا کرده باشند، به ازای مبلغی مشخص، یک یا چند عدد دعوتنامه غذای حضرت بدون قرعه کشی هدیه می گیرند و با حضور و ارائه ی برگه ی نذر خود به دفتر نذورات رضوان واقع در صحن غدیر می توانند فیش غذا به صورت کاغذی دریافت نمایند. پس اخبار مربوط به خرید دعوتنامه یا ژتون غذای حرم امام رضا (ع) کاملا کذب است و به هیچ وجه چنین امکانی وجود ندارد.

توریع دعوتنامه غذای حرم امام رضا علیه السلام برای عموم زائران

در برخی مواقع که پخت وعده های غذایی بیشتر از تعداد رزرو شده باشد و تعدادی غذای مهمانسرا باقی مانده باشد، فیش یا دعوتنامه مربوطه توسط خادمین مهمانسرا به صورت تصادفی در بین زائران حاضر در حرم مطهر رضوی توزیع می شود. توزیع این فیش ها در هر کجای حرم مطهر ممکن است انجام شود و جایگاه ثابتی ندارد.

دارندگان کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران – خانواده شهدا

کلیه ی زائران و مجاورانی که کارت بنیاد شهید را دارا باشند، بدون قرعه کشی می توانند با مراجعه به دفتر رضوان واقع در صحن غدیر، دعوتنامه دریافت کنند. هرنفر دارنده ی کارت بنیاد شهید می تواند برای گرفتن ۳ دعوتنامه غذا اقدام نماید.

سهمیه خانواده های معزر شهدا به چه شکلی است؟ پدران، مادران، فرزندان و همسران شهداء میتوانند همراه با کارت شناسایی بنیاد شهید به نعیم رضوان واقع در رواق غدیر مراجعه نمایند و دعوتنامه دریافت نمایند. الماس تریپ به عنوان یکی از سامانه‌های رزرو هتل با قیمت ارزان به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، بهترین هتل یا هتل آپارتمان را با قیمتی معقول رزرو کنید.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای جانبازان – دارندگان کارت جانبازی

کلیه ی زائران و مجاورانی که کارت جانباری دارند، بدون قرعه کشی می توانند با مراجعه به دفتر رضوان واقع در صحن غدیر، دعوتنامه دریافت کنند. هر نفر دارنده ی کارت جانبازی می تواند برای گرفتن ۳ دعوتنامه غذا اقدام نماید.

سهمیه رزرو غذای حرم برای جانبازان چگونه است؟ جانبازان محترم برای خودشان هر سال یک وعده غذایی دارند، ولی برای خانواده محترمشان امکان دریافت غذا ۳ سال یکبار است. افراد دارای کارت جانبازی می توانند با در دست داشتن کارت خود به صحن غدیر بخش نعیم رضوان مراجعه کنند.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای ایثارگران – دارندگان کارت ایثارگری

ایثارگران یعنی افرادی که فقط کارت حضور در جبهه را دارند سهمیه ای ندارند و باید مانند سایر زائران با ثبت نام در نسیم رضوان اقدام نمایند.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای دارندگان کارت بهزیستی – تحت پوشش کمیته امداد

در طرح جدید، کلیه ی زائران و مجاورانی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند نیز مانند سایر زائران باید در نسیم رضوان ثبت نام نمایند و سهمیه جداگانه ای وجود ندارد.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای زوج های جوان

کلیه ی زوج های جوان که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام عقد می کنند، پس از عقد از همان قسمت عقد واقع در رواق طوسی فیش غذای تبرک را دریافت نمایند و بدون قرعه کشی دعوتنامه دریافت کنند. اگر چند روزی از عقد زوج در حرم رضوی گذشته باشد نیز می توانند با ارائه مدارک به رواق طوسی، دعوتنامه دریافت کنند. برگه دعوتنامه در رواق طوسی صادر می شود و نیاز به مراجعه به دفتر رضوان نیست. در زمان ذکر شده به با همین برگه ها به مهمانسرا مراجعه نمایید.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای زائران خارجی ، زائران غیر ایرانی و اتباع مقیم ایران

زائرین غیر ایرانی نیز لازم است در نسیم رضوان ثبت نام نمایند. این زائران می توانند توسط یک سیم کارت یا شماره ایرانی وارد نسیم رضوان شده و ثبت نام نمایند و پس از اعلام نتیجه با کارت آمایش یا یا پاسپورت وعده مورد نظر را انتخاب و دریافت نمایند.

ثبت نام همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ انجام میشود و پس از ساعت ۲۰ و مشخص شدن نتیجه مراجعه به دفتر رضوان جهت دریافت فیش غذای متبرک حرت رضا (ع). اگر در مراحل ثبت نام در برنامه نسیم رضوان مشکل دارند می توانند با مراجعه حضوری به دفتر نعیم رضوان در صحن غدیر و ارائه گذرنامه (یا کارت آمایش) مراحل رزرو اینترنتی غذای مهمانسرا امام رضا (ع) را انجام دهند.برنامه نسیم رضوان در سه زبان انگلیسی، عربی نیز در دسترس می باشد و در ابتدای نصب برنامه می توان زبان مورد نظر را انتخاب کرد.

غذای حرم امام رضا علیه السلام برای طلاب علوم دینی

کلیه ی دارندگان کارت طلاب علوم دینی بجز مشهد – روحانیون گرامی با مراجعه و ارائه مدارک به هتل ولایت واقع در نواب ۲ می توانند سهیمه غذای حضرتی خود را دریافت نمایند.