روش استفاده از روغن کندش برای درمان ریزش مو

روغن کندش Gypsophila struthium نوعی روغن گیاهیست که از گیاهی به همین نام استخراج می شود .روغن کندش همانند سایر روغن های گیاهی و چه بسا بهتر از آن ها می تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده ،ضد آفتاب و آنتی اکسیدان مو عمل کرده و با تقویت کراتین مو سبب افزایش استحکام و احیای تار مو گردد.خواص شگفت انگیز روغن کندش + ویدیو آموزشی طریقه مصرف کندش ریشه گیاهی است، شبیه به کنگر. برگ های این گیاه سبز مایل به سفیداست، سطح ریشه سیاه رنگ و داخل آن سفید مایل به زرد است و دارای بوی تند می باشد. اثرات دارویی این گیاه می توانند تا ۲۰ سال خواص خود را حفظ کنند. این گیاهی تقریباً سمّی است.

در همین راستا فروشگاه ما مفتخر است با فروش محصولات بروز طبیعی و ارگانیک در مراقبت از موها راه حل های جدید و غیر تهاجمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا مخاطبین و مصرف کنندگان محصولات فروشگاه ما به روشی ایمن و غیر تهاجمی و بر پایه تدابیر طب سنتی بتوانند ریزش موهایشان را درمان نموده و سلامت و زیبایی از دست رفته موهایشان را بازیابی نمایند. طریقه مصرف روغن کندش برای مو برای اثرگذاری بیشتر و بهتر بسیار مهم است و می تواند در اثر بخشی درمان با این روغن گیاهی بی نظیر موثر باشد.کندوش نوعی گیاهی ریشه و بسیار شبیه به زنجبیل و کنگر است.

گیاه کندش به شدت عطسه آور است و چنانچه به مقدار یک عدس از پودر آن را در بینی بکشند، عطسه می آورد و اگر آن را در روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین مخلوط کرده و در بینی بچکانند، عطسه شدید عارض می شود. در طب سنتی از کندش استفاده های فراوانی می شود، اما این گیاه به دلیل اثرات خاص خود بر روی پوست و مو در بین آحاد مردم به عنوان گیاهی جهت درمان ریزش مو و رشد مجدد مو جا افتاده است. گیاه کندش دارای طبیعت گرم و خشک است. خواص شگفت انگیز روغن کندش + ویدیو آموزشی طریقه مصرف مشخصات ظاهری گیاه کندش کندش گیاهی پایا با ساقه ای کوتاه و با ریشه ای محکم و گل هایی به رنگ زرد متمایل به سبز و مشابه با گیاه کنگر می باشد.

محل رویش گیاه کندش کشور هندوستان بوده و از ریشه آن برای استخراج روغن استفاده می شود .سطح ریشه این گیاه سیاه رنگ بوده و درون آن سفید مایل به زرد می باشد. این گیاه دارای بوی تند و تیزی می باشد و دارای طبیعت گرم و خشک و اثرات دارویی فراوانی می باشد .این گیاه دارویی کمیاب بوده و در مناطق محدودی می روید. از این گیاه علاوه بر درمان ریزش مو در درمان بسیاری از مشکلات پوستی نیز استفاده می شود که ما مقاله امروز را منحصرا به خواص این روغن در مورد درمان ریزش مو و رشد مجدد مو اختصاص داده ایم.

طرز تهیه روغن کندش به چه صورت می باشد؟

طرز تهیه روغن کندش پروسه ای بسیار مشکل ،هزینه بر و زمان بر است .از آن جا که روغن گیری از گیاه کندش بسیار سخت میباشد برای استخراج روغن از آن می بایست در لابراتوارهای مجهز داروسازی از دستگاه عصاره گیر و دستگاه بنماری به همراه یک روغن پایه مانند روغن زیتون و یا روغن کنجد استفاده نمود.

روغن کندش را چگونه تهیه کنیم ؟

حتما شما هم با مطالعه این نوشته علاقمند به تهیه این روغن و استفاده از آن جهت سلامتی و زیبایی پوست و افزایش رشد موهای سر ،ابرو ،مژه ،ریش و سبیل شده اید. استفاده از روغن خالص کندش می تواند بهترین داروی گیاهی جهت درمان و رفع موارد ذکر شده تلقی شود بنابراین از خرید این روغن از مراکز غیر معتبر و ناشناس خودداری نموده و حتما این محصول را از فروشگاه های معتبر اینترنتی و یا سایر مراکز معتبر عرضه کننده گیاهان دارویی خریداری نمایید.

گیاهی با ساقه‌ های کوتاه و برگ‌ های سبز مایل به زرد که در کشور هندوستان رشد می‌کند.از ریشه‌های این گیاه برای روغن گیری یا تهیه پودر استفاده می‌شود.این گیاه از نظر مصرف خوراکی سمی است اما از آن به صورت موضعی برای انبساط عروق و کاهش فشار خون استفاده می‌شود. یکی از شناخته شده‌ترین موارد مصرف روغن کندوش تقویت، پرپشت شدن و رویش مجدد موها است. از کندوش برای موارد درمانی دیگری چون تسکین دردهای عصبی و عضلانی، درمان روماتیسم و امثال آن نیز استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به طریقه مصرف روغن کندش بپردازیم.آقایان می توانند از روغن کندش برای ریش و همچنین خانم ها می توانند از روغن کندش برای ابرو استفاده کنند.

روغن کندش یکی از روغن‌ های گیاهی شناخته شده در طب اسلامی است. از این روغن در منابع مختلف طب سنتی به نام‌های کندش، ریشه کارزان، کندشه و رقیقه یاد می‌شود. از نظر علم مزاج شناسی، روغن کندش دارای طبیعت گرم و خشک است. روغن کندوش از جمله روغن‌ های طبیعی است که در طب سنتی جایگاهی ویژه داشته و دارای سابقه استفاده بسیار طولانی است. حکیم محمد مومن حسینی از اطباء شهیر دوران صفوی در کتاب خود در مورد روغن کندش می‌گوید: اگر با مالیدن روغن کندش به کف دست، کف دست شما مو درآورد تعجب نکنید.امروزه نیز پزشکان بسیاری چون دکتر خیر اندیش، استاد ضیائی و استاد روا زاده به استفاده از این روغن سفارش کرده اند.

استفاده از این روغن گیاهی معجزه آسا در رویش مو، حتی برای کسانی که موی سر آنها کاملا ریخته مفید است.با مصرف یک دوره کوتاه سه ماهه روغن کندش موهای پرز مانندی شروع به رشد کرده و کم کم همه موهای ریخته شده جایگزین می‌شوند.پس برای اثر بخشی اولیه نیاز به صرف زمان سه ماهه داریم. توصیه می‌شود در کنار روغن کندش از انواع مولتی ویتامین و زینک برای تقویت بیشتر و کمک به رشد بهتر موها استفاده شود.مکمل ویتامین هایی که حاوی زینک و بیوتین هستند بطور تخصصی برای تقویت مو مفید هستند و در طی دوره استفاده از روغن کندش می توانند تاثیر این روغن را بیشتر کنند.

برای استفاده تأثیرگذار از این روغن باید مقدار مناسبی از آن را کف دست ریخته و کمی دست‌ها را به هم بمالید.سپس با کمک دستها روغن را روی پوست سر ماساژ دهید.این کار کمک می‌کند که جریان خون در سطح پوست افزایش یافته و اکسیژن‌ رسانی و تغذیه سلول‌های پوست بهتر صورت گیرد. دوره درمان و استفاده از روغن کندوش با توجه به مشکلات بیمار بین 3 تا 8 ماه است.البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف بی رویه و خود سرانه از این روغن نیر می تواند مشکل آفرین باشد.برای مصرف روغن کندوش حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید و مصرف آن را به صورت برنامه ریزی شده و صحیح آغاز نمایید.