روشهای خانگی و طبیعی برای رشد سریع مو در یک هفته

اگر به دنبال راهی برای رفع ریزش و رشد سریع مو هستید می توانید از بهترین محرک های طبیعی برای تحریک و افزایش رشد مو استفاده کنید. مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره فرد به حساب می آید. داشتن موهای بلند، پرپشت و درخشان آرزوی هر زن و مردی است. میزان رشد سریع مو به عواملی مثل ژنتیک، رژیم غذایی، مشکلات تیروئید و عفونت‌ها و … بستگی دارد. راه‌های مختلفی برای تقویت موها وجود دارد و یکی از آنها استفاده از محصولات مرغوب و باکیفیت است.

موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. فراموش نکنید که موها مدام در معرض آسیب هستند و نشانه‌هایی مثل کدر شدن، نازک شدن، خشکی، شکنندگی، وز شدن و موارد دیگر نشان‌دهنده موی آسیب‌دیده هستند. در این مقاله به دلایل متوقف شدن رشد مو و روش‌های تقویت مو می‌پردازیم. هر فردی با میزان مشخصی از فولیکول مو، متولد می‌شود و تا آخرین روز زندگی این میزان باقی می‌ماند بدون آن که کم یا زیاد شود. در مجموع چرخه رشد مو در هر فرد از ۲ تا ۶ سال می‌تواند طول بکشد.

هر فردی به تنهایی حدود ۱۰۰ هزار فولیکول روی سر دارد. فولیکول‌هایی که زیر سطح پوست وجود دارند توسط مویرگ‌ها که حاوی اکسیژن و مواد مغذی هستند، تغذیه می‌شوند و شروع به تولید مو می‌کنند. در هنگام رویش، موها از یک غده ریز چربی عبور می‌کنند که سبب براق شدن و نرمی تارهای مو می‌شود. بالا رفتن سن، یکی از عوامل توقف فولیکول‌های مو است که موجب کم پشتی مو و یا طاسی سر می‌شود. سرعت رشد موها به عوامل زیر بستگی دارد: سن نوع مو سلامت کامل جسمانی شرایط بهداشتی خاص استفاده بیش‌از حد از سشوار و مواد حالت‌دهنده همه ما خواهان موهایی زیبا و خوش‌حالت هستیم، اما استفاده بیش‌از حد از سشوار و ژل‌های حالت‌دهنده می‌تواند به موها آسیب جدی بزند.

برای رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی برای شما عزیزان 10 روش را معرفی کرده ایم تا هرچه سریع تر شاهد رشد سریع موهایتان باشید. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید موهای بلندی داشته باشید که واقعاً سالم باشند، باید مرتباً موهایتان را اصلاح کنید. مایکل دوئناس، آرایشگر مشهور مستقر در لس آنجلس، توضیح می‌دهد: «در حالی که کوتاه کردن مو باعث رشد سریع‌تر موهای شما نمی‌شود، اما باعث میشود که از شر تار موهایی که خمیده شده اند راحت شوید و همین امر سبب میشود که مو های شما صاف تر به نظر برسد و در نتیجه جلوه این را بدهد که مو های شما سریع تر دارند رشد می‌کنند.

با توجه به‌اینکه گرمای مستقیم می‌تواند به موها آسیب بزند و آنها را بسوزاند، استفاده از اتوی مو و سشوار را به حداقل برسانید. برای خشک کردن موها بعد از حمام، آنها را در حوله بپیچید تا آب آن گرفته شود و سپس سشوار را با فاصله زیاد و دمای ملایم استفاده کنید. همچنین ما در مقاله ی چگونه بدون سشوار موهایمان را خشک کنیم ؛ نحوه و آموزش خشک کردن مو بدون استفاده از سشوار را برای شما دوستان آماده نموده ایم. رژیم غذایی نامناسب همانند دیگر اعضای بدن، رژیم غذایی مناسب روی رشد، سلامت و زیبایی مو هم تأثیر به‌سزایی دارد. اگر موهای شما رشد طبیعی ندارند، حتما یک بازنگری در رژیم غذایی‌تان داشته باشید. رژیم مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین برای رشد موها مفید است.

برخی از محصولات برای مو مفید هستند و برخی دیگر به سلامت موها آسیب جدی می‌زنند. توجه داشته باشید محصولاتی که در ساخت آنها مواد شیمیایی زیادی به‌کار رفته است، موها را خشک و شکننده می‌کنند. محصولات سینره می‌تواند به درخشش و زیبایی موهای شما کمک کند. بافتن و بستن موها زیبایی ظاهری دارند اما ممکن است به سلامت مو آسیب جدی بزنند. محکم بستن مو باعث می‌شود که اکسیژن کافی به آنها نرسد و موها شاخه‌شاخه شوند. هرگز موها را به صورت خیس نبندید، موهای خیس بیشتر مستعد آسیب دیدن و خرد شدن، هستند.

عوامل بسیاری از اختلالات تیروئیدی تا استرس و اضطراب در رشد مو تأثیر دارند. استروژن و پروژسترون، هورمون‌هایی هستند که در رشد مو تأثیر دارند. وقتی تعادل این هورمون‌ها در بدن بهم بخورد، موها نازک و شکننده شده و رشد آن کُند می‌شود. روش خانگی برای رشد سریع مو خانم ها انتظار کشیدن برای بلندتر شدن مو ها میتواند بسیار خسته کننده باشد. اگر چه که مو سریعترین بافت در بدن انسان می‌باشد. طبق گفته انجمن تریکولوژی, مو انسان در هر ماه بین نیم تا دو سانت می‌تواند رشد کند.اگر شما بی‌صبرانه منتظر رشد موهایتان هستید این مدت زمان برای شما بسیار خسته کننده میتواند باشد.

همچنین طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است، اما اگر فکر می‌کنید رشد موی شما واقعاً متوقف شده است، تغییرات خاصی وجود دارد که می‌توانید در رژیم روزانه مراقبت از مو خود انجام دهید. برای تقویت رشد مو می‌توانید از یک برس موی متفاوت استفاده کنید، میزان استفاده از سشوار را تنظیم کنید تا آسیب‌های وارد شده به موهایتان را کاهش دهید یا روغن‌ها و مواد غذایی را در نظر بگیرید تا موها سریع‌تر رشد کنند. اما روش های خانگی بسیاری وجود دارد که میتواند سبب افزایش سرعت رشد موهای شما شود. لطفا تا آخر این مطلب از مجله AE همراه ما باشید تا سریع ترین روش های خانگی برای رشد سریع مو را به شما معرفی کنیم.

روش خانگی برای رشد سریع مو

روش استفاده از آب پیاز برای تقویت مو راهکاری است که علاوه بر متوقف کردن ریزش، رشد موها را هم بهتر می‌کند. آب پیاز سال‌ها است که به عنوان یک درمان خانگی طبیعی برای بهبود سلامت موها شناخته می‌شود. تحقیقات علمی فروانی نیز درباره اثرات آب پیاز بر روی سلامت مو انجام گرفته است. این تحقیقات تغییرات محسوسی را در استفاده از آب پیاز بر روی مو نشان می‌دهند. اما آیا می‌دانید چه عناصر و خواصی در این ماده وجود دارد که آن را به معجونی برای تقویت مو تبدیل کرده است؟ و یا اصلاً می‌دانید برای بهره‌مندی از این خواص باید به چه روشی از آب پیاز بر روی مو استفاده کرد؟

آیا آب پیاز در تقویت مو نقش دارد؟

جواب این سؤال مثبت است. اما اگر مایلید جزئیات بیشتری در این مورد بدانید، باید جنبه‌های درمانی و تقویتی آب پیاز را با جزئیات شرح دهیم. ریزش مو، آلوپسی، پوست سر ملتهب، خشکی و خارش پوست سر، شوره سر،نازک شدن مو، شکنندگی مو، سفید شدن زودرس مو و عفونت پوست سر از جمله بیماری‌های مو است که از طریق آب پیاز تا حدود زیادی درمان می‌شوند. هر کدام از این عارضه‌ها عامل بخشی از ریزش و ضعیف بودن مو هستند. بنابراین آب پیاز می‌تواند سلامت عمومی مو را ارتقا داده و آن را تقویت کند. همچنین در کنار آب پیاز، استفاده از شامپو ضد ریزش مو می‌تواند به بهبود این روند کمک کند.