راه اندازی قنادی در کانادا

شیرینی ها و کیک ها همیشه از خوراکی های محبوب در سراسر جهان به شمار می روند. مردم سراسر دنیا همراه با خلاقیت خود در حوزه شیرینی پزی، هنر خود را در این شغل به کار گرفته و انواع کیک و شیرینی ها را درست می کنند.کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست و قنادی های مختلفی در سراسر این کشور در مدت زمان کوتاهی به درآمد می رسند. در ادامه با ما و موسسه مهاجرتی تراست همراه باشید تا به اطلاعاتی در خصوص بازار کار قنادی در کانادا بپردازیم.مچنین ما در یک مقاله به طور مفصل در مورد  صحبت کرده ایم و میتوانید مطالب جذابتری را در این مقاله دنبال کنید

کدام برنامه مهاجرتی کانادا برای من مناسب است؟

مشخص کردن بهترین روش، به رزومه و شرایط شما وابسته است. در ادامه به شرح شرایط هر روش بصورت جداگانه، می پردازیم:

  • تحصیلی: سن کمتر از 27 سال، نبود سابقه کار، تمکن مالی شامل شهریه یک سال دانشگاه بعلاوه هزینه زندگی(بین 13 تا 15 هزار دلار کانادا)
  • اکسپرس اینتری: سن کمتر از 32 سال، آیلتس جنرال 7 به بالا، مدرک کارشناسی ارشد، سابقه کار مناسب، تمکن مالی شامل هزینه زندگی برای یک نفر حدود 13 تا 15 هزار دلار کانادا
  • برنامه های استانی کانادا: سن کمتر از 45 سال، دارای سابقه کار و مدرک تحصیلی، آیلتس جنرال حدود 6، تمکن مالی 13 تا 15 هزار دلار کانادا
  • کارآفرینی: دارای سابقه کار مدیریتی، سرمایه و تخصص بالا، تمکن مالی حدود 300هزار دلار کانادا

Setting up a confectionery in Canada

وظایف قنادها در کانادا

  • دریافت، بررسی و نگهداری محصولات شیرینی پزی
  • تهیه طیف گسترده ای از محصولات آماده و نیمه آماده قنادی
  • تهیه شیرینی و کیک های متنوع با رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی
  • به کارگیری بهترین مواد با کیفیت بالا برای پخت کیک و شیرینی
  • داشتن خلاقیت در خصوص تزئین محصولات شیرینی و کیک ها
  • مشتری مداری و توانایی در جذب مشتریان با استفاده از تبلیغات موثر
  • مهارت استفاده صحیح از مواد کیک و شیرینی ها
  • آگاهی صحیح از قیمت گذاری روی محصولات
  • پذیرش مسئولیت در هر شکست

تجزیه و تحلیل بازار کار قنادی در کانادا

طبق تحقیقات صورت گرفته، بازار کار قنادی در کانادا از نظر درآمد، طی سال های ۲۰۲۱ – ۲۰۲۷ تقریبا ۷۰۴ میلیون دلار رشد خواهد داشت و ۳ درصد رشد در بازار کار آن مشاهده می شود. تنوع زیاد انواع شیرینی جات و متنوع شدن شیرینی های موجود از دلایل افزایش پخت شیرینی و درنتیجه افزایش درآمد قنادی ها در کانادا به شمار می رود.

مقایسه بازار کار قنادی در کانادا طی سال های مختلف

با مقایسه آمار فروش و کسب درآمد در قنادی های کانادا، ارزش بازار قنادی در کانادا در نمودار زیر برای شما عزیزان آورده شده است. پیش بینی می شد ارزش بازار شیرینی های کانادا در سال 2022 به حدود ۳.۹ میلیارد دلار کانادا برسد.

شیرینی پزی طی سال های اخیر در کانادا نسبت به خوراکی های دیگری مانند شکلات، فروش بیشتری داشته است و پیش بینی می شود فروش شیرینی طی سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ به اوج خود و افزایش بسیار زیاد درآمد در این سال ها می شود. جالب است بدانید رده سنی بالای ۵۵ سال در کانادا بیشترین مصرف کنندگان شیرینی در کانادا را به خود اختصاص می دهد.

دلایل راه اندازی قنادی در کانادا

  • فرصت های کاری متنوعی در خصوص قنادی در کانادا وجود دارد.
  • امکان پیشرفت و تاسیس شعبه در قنادی های کشور کانادا وجود دارد.
  • قنادی ها در کانادا می توانند در مدت زمان کوتاهی به درآمد بالا برسند.

نکاتی در خصوص قنادی های کانادا

  • مصرف سرانه شیرینی در کانادا در سال ۲۰۱۹ بیشتر از میانگین مصرف شیرینی جهانی بوده است.
  • الگوی خرید مصرف کنندگان کانادایی در بخش شیرینی پزی بدون تغییر باقی مانده است.
  • هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها در کانادا نیز به فروش شیرینی می پردازند.

پیش نیازهای تاسیس قنادی در کانادا

تاسیس و راه اندازی قنادی در کانادا مانند هر شغل دیگری پیش نیاز هایی دارد که داشتن همین پیش نیازها باعث می شود فرد هم در مدت زمان کوتاهی به درآمد برسد و هم محبوبیت پیدا کند.

بررسی ها نشان می دهد مشاغل قنادی در کانادا تا حد زیادی به خلاقیت و مهارت در این شغل وابسته است. یعنی این دو فاکتور در کنار هم مهمترین پیش نیازهای قنادی در کانادا است.مردم همیشه به ظاهر شیرینی ها و کیک ها اهمیت می دهند و برایشان مهم است که دیزاین و طراحی شیرینی که می خرند زیبا باشد و در عین حال مهارت کافی برای پخت شیرینی هم به کار رفته باشد. یعنی شغل قنادی هم به ظاهر و هم به باطن کار توجه می کند.

دریافت ویزا و جاب آفر قنادی در کانادا

یکی از روش هایی که باعث می شود شما بتوانید ویزای مهاجرت کاری داشته باشید، دریافت جاب آفر کانادا است. جاب آفر (Job Offer) یا همان پیشنهاد کاری از جمله سریع ترین روش هایی است که باعث می شود بتوانید دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید جاب آفر قنادی در کانادا پیدا کنید، باید در سایت های معتبر کاریابی کانادایی بگردید و مشاغل مربوط به قنادی را بررسی کنید. رزومه کاملی از خود درباره مهارت های شیرینی پزی بنویسید و با کارفرمایان کانادایی در خصوص قنادی ارتباط برقرار کنید.کارفرماهایی که در به دنبال نیروی کار می گردند، رزومه شما را بررسی می کنند و در صورت داشتن شرایط کاری مورد نیاز برای قنادی، به شما جاب آفر می دهد. شما با داشتن جاب آفر و سایر مدارک مورد نیاز، می توانید برای ویزای کاری خود برای درخواست بدهید.

زمان ویزای کاری قنادی در کانادا

به طور قطعی نمی توان مشخص کرد که مدت زمان ویزای کاری چقدر است چرا که این مدت زمان بستگی به قراردادی دارد که میان شما و کارفرما بسته می شود. به طور معمول اعتبار ویزای کاری قنادی بین ۱ سال تا ۳ سال است.شما می توانید پس از اینکه مدت زمان ویزای کاری شما به اتمام رسید، دوباره آن را تمدید کنید. در این حالت شما تجربه کاری به دست خواهید آورد و می توانید از طریق سیستم و اقدام به درخواست اقامت دائم کنید.

فرصت های شغلی قنادی در کانادا

افرادی که علاقه مند به شغل قنادی در کانادا هستند می توانند در قنادی ها، کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید مشغول به کار شوند. بسیاری دیگر از افراد ترجیح می دهند در صورت داشتن سرمایه کافی، خودشان قنادی تاسیس کنند.توجه داشته باشید که تاسیس قنادی خودتان در کانادا نیازمند به اخذ مجوزهای لازم از طرف وزارت بهداشت و کشاورزی است.

درآمد قنادی در کانادا

محدوده حقوق و دستمزد قنادی در کانادا بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی و استان و شهری که در آن کار می کنید، جایی که در آن مشغول به کار هستید، ساعات کاری و … متغیر است اما به طور معمول قنادی ها در کانادا از ۲۴,۰۰۰ دلار در سال تا ۶۹,۲۰۰ دلار در سال می توانند درآمد داشته باشند. متوسط حقوق قنادی در کانادا ۴۲,۸۰۰ دلار در سال برآورد شده است.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری از طریق قنادی

برای اینکه بتوانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید باید مدارکی را به سفارت کانادا بفرستید تا مراحل مهاجرت شما با موفقیت طی شود.

برخی از مهمترین مدارک لازم برای مهاجرت کاری از طریق قنادی در کانادا عبارت اند از:

  • رزومه کاری کامل همراه با مدارکی که این ادعاها را اثبات کند
  • گواهی سلامت پزشکی فرد
  • مدرک بین المللی شیرینی پزی و قنادی
  • داشتن سابقه کاری هر چه بیشتر بهتر (حداقل ۳ سال تجربه کاری)
  • داشتن دانش زبانی در حدی که بتوانید با دیگران صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته، استان بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۳، تقریبا ۱۵.۸ درصد از تولید شیرینی و کیک را بر عهده داشت که در واقع این استان رتبه سوم را در تولید و صادرات انواع شیرینی و شکلات در کانادا پس از استان های انتاریو و کبک (که مجموعاً 95 درصد صادرات را تشکیل می‌دهند) دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق قنادی

افرادی که قصد و مهاجرت به دلیل کار در این کشور را دارند، بیش از هر چیزی به درآمد و بازار کار آن رشته یا شغل در کانادا توجه می کنند. به طور کل از آنجایی که کشور کانادا به شدت با کمبود نیروی کار مواجه است، مهاجرت به کانادا از طریق برای قنادها یکی از معقول ترین روش های مهاجرتی به کانادا به شمار می رود.

همانطور که پیش از این گفته شد، بهتر است شما با مراجعه به سایت های کاریابی با یک کارفرمای کانادایی ارتباط برقرار کنید و جاب آفر تمام وقت دریافت کنید. شما باید بتوانید به کانادا ثابت کنید که مهارت و تخصص شما برای کانادا کمک کننده است و می توانید در اقتصاد کانادا موثر باشید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق قنادی

مهمترین اقداماتی که در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق قنادی باید انجام دهید در زیر آورده شده است:

  • دریافت جاب آفر از طریق یک کارفرمای کانادایی
  • داشتن تخصص و مهارت شیرینی پزی و داشتن مدرک بین المللی
  • مصاحبه با کارفرما برای تائیدیه نهایی
  • تهیه الزامات و مدارک لازم
  • درخواست پاسپورت برای اخذ
  • اقدام برای اخذ به صورت دائم

وظیفه صرافی ها در خرید و فروش دلار کانادا

صرافی‌ها نقش بسیار مهمی در خرید و فروش دلار کانادا دارند. آن‌ها به نوعی واسطه بین مشتریان و بازار ارز هستند. در واقع آن‌ها کمک می‌کنند تا افراد بتوانند به راحتی دلار کانادا را خرید و یا فروش کنند. از جمله وظایف صرافی‌ها در این پروسه می توان به ارائه قیمت‌های مناسب و تسهیل معاملات اشاره کرد. نگهداری نرخ ارز توسط صرافی ها بسیار اهمیت دارد. صرافی ها با تحلیل روند بازار ارز، قیمت‌های مناسبی برای خرید و فروش دلار کانادا به مشتریان ارائه می کنند.