دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسر

تزیین اتاق خواب کودک همیشه دغدغه هر خانواده دارای فرزند است. یکی از جنبه هایی که والدین در طراحی خانه خود بر آن اصرار دارند، رفاه و آسایش فرزندان در محیط خود است. آنها همواره سعی می کنند با ارائه بهترین محصولات و لوازم جانبی، محیطی امن را برای فرزندان خود فراهم کنند.

اما نکته مهم در مورد تزیین اتاق خواب پسرانه این است که صرف هزینه زیاد و خرید اجناس گران قیمت رفاه فرد ساکن آن اتاق را تضمین نمی کند. در عوض اعمال قوانین و اصول خاص در طراحی اتاق خواب تعیین کننده خواهد بود. نحوه طراحی در یک محیط بسته و کوچک مانند اتاق خواب تعیین کننده کیفیت تجهیزات خواهد بود.

برای تزیین اتاق خواب پسر بچه ها از گران ترین متریال ها استفاده کردم اما طراحی و دکوراسیون مکان تخصصی و معماری نبود و به همین دلیل کاربران اتاق احساس راحتی نمی کردند. همه، اما در اتاقی که هیچ اقلام و لوازم جانبی قابل مشاهده ای در آن استفاده نمی شود. اما برنامه ریزی و طراحی آن بر اساس اصول اولیه کار می کرد و همه چیز استاندارد و منطقی به نظر می رسید.

بنابراین برای تزئین اتاق خواب پسرتان به چیزهای عالی نگاه نکنید! کافی است با استفاده از ابزارهای طراحی ساده و قدرتمند، همه چیز را خوب جلوه دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید فضایی دلنشین ایجاد کنید.

پالت رنگ، اولین اصل دکوراسیون اتاق پسرانه

اولین و مهم ترین نکته ای که در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید به آن توجه کرد، انتخاب یک پالت رنگی مناسب و صحیح است. بسیاری از مردم فکر می کنند که رنگ های گرم مانند قرمز باید برای پسران استفاده شود. همچنین برخی معتقدند اگر صورتی برای دختران استفاده می شود، آبی برای پسران استفاده می شود. البته نمی توان این مواضع را انکار کرد، اما این افکار ساکن هستند و نهایی نیستند و تنها رویکردی مردمی هستند.

به عنوان مثال استفاده زیاد و فراوان از رنگ قرمز در اتاق خواب پسر باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب او می شود، در نتیجه تحرک او افزایش می یابد و چرخه خواب او با مشکل مواجه می شود. از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از رنگ آبی در دراز مدت باعث افسردگی می شود. بهترین راه استفاده از پالت رنگی است که شامل چندین رنگ است.

پالت های رنگی طراحی شده توسط معماران و استفاده از رویکردهای روانشناختی با در نظر گرفتن همه عوامل، بستری منحصر به فرد برای آرامش ایجاد می کند. پالت های رنگی باید از یک رنگ خنثی، یک رنگ گرم و یک رنگ متعادل تشکیل شده باشد. در حال حاضر معروف ترین و محبوب ترین رنگ خنثی، خاکستری یا عاجی است که مبنای ثابتی برای طراحی تمام اتاق خواب ها به حساب می آید.

از طرفی برای انتخاب رنگ گرم، نارنجی مناسب ترین انتخاب در نظر گرفته می شود. از آنجایی که رنگ نارنجی رنگ روشن تری نسبت به قرمز دارد، روحیه شما را بالا می برد و به شما انرژی می دهد. افزودن رنگ زرد نیز ایده خوبی است.

استفاده از رنگ زرد برای تزئین اتاق خواب پسرانه قدرت خلاقیت و تفکر را افزایش می دهد. برای داشتن یک رنگ متعادل، رنگ های خنثی و رنگ های گرم را در نظر بگیرید. استفاده از رنگ های روشن مانند سفید یا بژ یک پالت رنگی جذاب ایجاد می کند.

موقعیت و نوع تخت

مهمترین و اصلی ترین کاربرد اتاق خواب، محل استراحت است. از این نظر تخت مهم ترین وسیله برای استراحت است. انتخاب تخت مناسب و در نظر گرفتن موقعیت مناسب در تعیین چرخه خواب پسران بسیار مهم خواهد بود. امروزه به دلیل کاهش متراژ خانه ها و محدودیت فضایی مانند اتاق خواب، افراد با مشکل مکان قرار دادن تخت مواجه هستند.

در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بهترین مکان برای قرار دادن تخت، فضای بین پنجره و درب ورودی است. به این صورت که فرد باید درب ورودی را در سمت چپ و پنجره را در سمت راست ببیند یا برعکس پس از نشستن روی تخت.

هنگام انتخاب نوع تخت، یکی از نکات، انتخاب تخت خواب های کوچک است. تخت های بلند پسرها را ناامن می کند. همچنین با توجه به اینکه پسرها وسایل زیادی دارند و فضای اتاق خواب نمی تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد، بهتر است از تخت هایی که یک اتاق یا جعبه زیر آنها قرار دارد به عنوان چیدمان استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات قابل توجه تخت در سرویس خواب نوجوان استفاده از مواد چوبی در تخت خواب است. عنصر چوب همیشه محیط را زنده می کند. از دیدگاه معماری، معمولاً درختان را به محل می آورند تا آن را زنده کنند. در این راستا بهتر است از تخت چوبی استفاده کنید تا نشاط و شادی را به اتاق نشیمن بیاورید.

تزیین میز اتاق خواب پسرانه

داشتن یک میز تحریر در اتاق خواب پسر مهم است. پسرها همیشه به یک میز در اتاق خود نیاز دارند در جوانی از آن به عنوان میز استفاده می کنند و در سنین بالاتر برای پروژه های دانشگاهی به آن نیاز دارند. مهم ترین نکته در انتخاب میز، سازگاری آن با فضا است، در اتاق هایی با متر مربع کم باید از میزهای به اصطلاح خود ایستاده استفاده کرد، این میزها از یک طرف به دیوار چسبانده می شوند و دارای پایه هستند. دیگر.

اما اگر اتاق بزرگ است می توانید از میزهای ساده استفاده کنید. البته خوب است که میز با تخت چیده شود تا با رنگ موجود در فضا همخوانی داشته باشد. به یاد داشته باشید که باید جدول را با توجه به سن کودک خود تهیه کنید. مهم ترین نکته ای که در خرید میز برای کودک باید در نظر گرفت اندازه، قد و قد آن است. میزهایی که خیلی بلند هستند برای جوانان مناسب نیستند.

توصیه می کنیم هنگام تزیین اتاق خواب پسرانه از سفره به عنوان میز تحریر استفاده نکنید! کامپیوترهای رومیزی توانایی تمرکز کاربران را در حین استفاده کاهش می دهند. علاوه بر این، ممکن است با سر خوردن روی سطح میز باعث ناراحتی کاربر شود.

کاغذ دیواری بون

امروزه بیش از هر زمان دیگری کاغذ دیواری به یک ترند در صنعت ساختمان تبدیل شده است. آنها را به اولین انتخاب برای ایجاد دکوراسیون شیک در هر خانه تبدیل کنید. کاغذ دیواری های استفاده شده در اتاق پسرانه با دیگر اتاق ها بسیار متفاوت است.

امروزه استفاده از کاغذ دیواری کارتونی برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه برای کودکان خردسال رایج شده است. این والپیپرها علاوه بر رنگ های سرگرم کننده و جذاب، شخصیت های کارتونی محبوب را به تصویر می کشند. استفاده از این قالب ها خوب است، اما از آنها سوء استفاده نکنید! تمایل به استفاده از این نوع کاغذ دیواری در چهار طرف اتاق خواب می تواند چشم کودک را خسته کند و تمرکز او را کاهش دهد. بهتر است یک یا دو طرف اتاق را با کاغذ دیواری کارتونی بپوشانید و بقیه اتاق را با طرحی ساده تزئین کنید.

در رده های سنی بالاتر مانند نوجوانان و جوانان، سایر مدل های انیمیشن استفاده نشده و تصویرسازی های مدرن یا پوسترهای دیواری در دستور کار قرار دارد. پوسترهای دیواری معمولاً یک طرف دیوار اتاق خواب را می پوشانند. در سه جنبه دیگر اتاق، به جای کاغذ دیواری از رنگ استفاده می کنیم. دیوارها باید چه رنگی باشند؟ کافی است رنگ پس زمینه پوستر دیواری را شناسایی کرده و بر اساس آن رنگ دیوارها را انتخاب کنید.

از کاغذ دیواری های لوکس و کلاسیک در اتاق خواب پسرانه استفاده نکنید. این نوع محصولات فضای اتاق را بیش از حد سنگین می کنند و باعث می شوند که اتاق جوان جذابیت و شادابی خود را از دست بدهد.

ایجاد هماهنگی برای آرامش

از آنجایی که پسرها انرژی زیادی دارند، در زمینه های مختلف تفکر زیادی دارند. حال اگر این افکار در اولویت قرار نگیرند و به خوبی سازماندهی نشوند، به مرور زمان می توانند فرد را دچار بیماری روانی کرده و تمرکز او را کاهش دهند. بدین منظور باید با ایجاد دکوراسیونی منظم و جهت دار، افکار انسان را سامان داد و وسایلی برای همبستگی در خلق و خوی فراهم آورد.

بهترین راه در این راستا ایجاد هماهنگی در اتاق خواب است. همانطور که قبلا در مورد انتخاب رنگ گفتیم. انتخاب یک پالت رنگی منحصر به فرد برای تزئین اتاق خواب پسرتان به شما کمک می کند هماهنگی ایجاد کنید. ساده ترین راه برای ایجاد هماهنگی در اتاق خواب این است که چیزهای اصلی را شناسایی کنید و رنگ آنها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

به عنوان مثال، اگر رنگ اتاق خواب زرد است، می توانید با رنگ آمیزی پرده های پنجره، روتختی و کف اتاق خواب هارمونی هماهنگی ایجاد کنید. همچنین تناسب رنگ چوب روی تخت، میز و کمد، هارمونی دیگر خواهد بود.

هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه از اضطراب و افکار سرگردان جلوگیری می کند. ذهن مردم هرگز خاموش نمی شود و مدام فضا را حتی در خواب تحلیل می کنند! رنگ های نامنظم در اتاق خواب باعث می شود افکار در تحلیل فضا مدام تغییر جهت دهند. پس با ایجاد هماهنگی رنگ ها در فضا، علاوه بر زیبایی بصری، از نظر روانشناسی نیز اقدامات اساسی را انجام خواهید داد.

مکانی برای تزئین اتاق خواب کودک خود ایجاد کنید.

پسران، در هر سنی، همیشه ابزار و تجهیزات زیادی را در اطراف خود نگه می دارند و این ابزارها باید مشترک باشند. برخی از این وسایل مفید و پرکاربرد هستند. برخی در حد اعتدال استفاده می شوند. اما مواردی وجود دارد که نمی توان سالی یک بار از آنها استفاده کرد!

طبق معمول در تمام اتاق خواب ها، کمد لباسی برای نگهداری تعبیه شده است. در این راستا می توان طبقات بالایی کمد لباس را برای قرار دادن وسایلی که اغلب استفاده می شود تعریف کرد و قفسه های اتاق را جزو وسایل مهم به حساب آورد.

اگر با کمبود فضا در اتاق خواب مواجه هستید، می توانید از قفسه های کف و یا قفسه های بسته استفاده کنید. به عنوان لوازم تزئینی و مجلل، قفسه های کف مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی یا کتاب هستند. همچنین قفسه های بسته با اشکال هندسی مختلف مانند مستطیل، شش ضلعی و … در بازار موجود است که می تواند تعداد زیادی از وسایل مردانه را در خود جای دهد. استفاده از تخت های دارای کشو در زیر تخت همراه مناسبی برای وسایلی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.