خراب شدن ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است ماشین لباس شویی ها با مشکلاتی مواجه شوند و به درستی کار نکنند. ممکن است بعضی از دلایل خرابی لباس شویی تنها با یک بررسی ساده رفع می شوند، اما بعضی از ایرادات لباس شویی باید توسط متخصصان مشهد تعمیر بررسی شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل علت های اصلی خراب شدن ماشین لباس شویی بپردازیم.

از دلایل خرابی لباس شویی نداشتن اتصال برق

برقرار نشدن اتصال برق، یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباس شویی است. بدین معنی که تمام موارد را چک کرده‌اید و ماشین لباس شویی شما همچنان خاموش است. اینجاست که کمی به شک می‌افتید که مدار دستگاه‌ شما آسیب دیده است. اما نگران نشوید. برای بررسی ماشین لباس شویی خود، باید موارد مختلفی را چک کنید. یکی از این موارد، نداشتن برق در پریز است. بنابراین ابتدا باید با فازمتر، اتصال برق در پریز را چک کنید. شما می توانید تعمیر لباسشویی مشهد را به مشهدتعمیر بسپارید.

 

یکی دیگر از مواردی که باعث وصل نشدن برق در ماشین لباس شویی می‌شود، خرابی دوشاخه و یا کابل رابط است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی کابل برق، تکان دادن آن است. زمانی که کابل در برق است، آن را تکان دهید و ببینید که آیا برق در آن جریان دارد یا نه. همچنین ممکن است در بخش الکتریکی، دکمه‌ها با فشردن یا لمس کردن عمل نکنند. در این صورت باید برای تعمیر آن، با کنتاکت‌های کلید چک شود و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شوند.

برای تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد کافی است با شماره های مشهدتعمیر تماس بگیرید.

 

یکی از دلایل خراب شدن لباس شویی،کار نکردن دستگاه حتی با داشتن برق

زمانی که مطمئن هستید؛ یکی از مواردی که می‌تواند به این مشکل مربوط باشد، خرابی موتور تایمر است. سیم‌های موتور تایمر باید از پشت دستگاه باز شود و مستقیم به برق وصل شوند. در صورت کار نکردن موتور تایمر، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. خرابی چرخ‌دنده‌ها یکی از شایع‌ترین علت های اصلی، خراب شدن ماشین لباس شویی در بخش موتور تایمر است. زیرا این چرخ‌دنده‌ها محور انتقال نیرو در این موتور می باشند.

خرابی لباس شویی فقط آب‌گیری می‌کند

خرابی هیدرواستات از شایع‌ترین دلایل خرابی لباس شویی است که فقط آب‌گیری انجام می‌دهد. برای بررسی هیدرواستات باید پلاتین‌های مربوط به تغذیه موتور تایمر را چک کنید. در صورت خراب بودن پلاتین نیز باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. همچنین ممکن است سیم رابط هیدرواستات به تایمر معیوب باشد. در این صورت بخش سیم‌کشی را باید تعویض کنید. ضمنا ممکن است، مشکل از سمت موتور تایمر باشد که معمولا این خرابی به دلیل، وجود نقص در چرخ‌دنده‌ها اتفاق می افتد.

 

روشن شدن بدون آب گرفتن، یکی از دلایل مهم دلایل خرابی لباس شویی

گاهی ممکن است ماشین لباس شویی تان روشن باشد و شما صدای کارکردن آن را بشنوید، اما متوجه شوید که لباس شویی قادر به آب‌گیری نیست. یکی از مواردی که می‌تواند باعث این مشکل شود، آب نداشتن شیر تغذیه است.

تنها شیر تغذیه آب از علت های اصلی خراب شدن لباس شویی در بخش آب‌گیری نمی باشد، بلکه فیلتر ورودی شیر الکتریکی، ممکن است مانع ‌آب‌گیری شود. این مشکل به دلیل کثیف بودن فیلتر اتفاق می‌ افتد و باید تمیز شود. همچنین باید اتصال شیر آب به تایمر را هم بررسی کنید و در صورت خراب بودن، نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید.

ورود آب به مخزن در زمان خاموشی

خرابی شیر الکتریکی یکی از علت های اصلی خراب شدن ماشین لباسشویی است. به این صورت که حتی در زمان خاموش بودن دستگاه، آب وارد ماشین لباس شویی می‌شود. برای رفع این مشکل باید، شیر الکتریکی را مورد بررسی قرار داد و در صورت خرابی باید تعمیر یا تعویض شود.

لبریز شدن آب درون مخزن

خرابی هیدرواستات یکی از دلایل لبریز شدن آب درون مخزن لباس شویی در حین انجام کار است.جهت اطمینان از سالم بودن آن، باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ممکن است شلنگ ورودی به هیدرواستات پاره یا سوراخ شده باشد. البته ممکن است این مشکل تنها با یک تنظیم ساده نیز برطرف شود. به این صورت که بر روی هیدرواستات پیچ تنظیمی قرار دارد که با چرخاندن آن‌، می‌توانید آن را تنظیم کنید.

نشتی آب ماشین لباس شویی

یکی از شایع‌ترین دلایل اصلی خراب شدن ماشین لباس شویی که تقریبا تمام خانواده‌های ایرانی به آن برخورده‌اند است . یکی از مواردی که می‌تواند دچار این مشکل شود، خرابی لاستیک دور درب است. پس هنگام مشاهده هر گونه، پارگی یا سوراخ، لاستیک را تعویض کنید.

همچنین مخزن ماشین لباس شویی ممکن است سوراخ شده باشد. این مخازن می‌توانند قابل تعمیر باشند و مثل روز اول به کار خود ادامه بدهند. البته ممکن است نشتی از جاهای دیگری اتفاق بیوفتد. یکی از مواردی که باید آن‌را چک کنید، اتصال شلنگ ورودی به شیر الکتریکی است. در صورت محکم نبودن اتصال شیلنگ، باعث نشت آب می‌شود.

همچنین ممکن است ایراد از بخش آب‌های خروجی باشد که نشتی آب اتفاق می افتد. لذا باید پمپ آب مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین باید فیلتر خروجی آب را هم مورد بررسی قرار بدهید. چرا که در صورت خرابی این فیلتر، آب را خارج نخواهد کرد و باعث نشت آب از ماشین لباس شویی خواهد شد.

گرم نشدن آب درون مخزن؛ از دلایل خرابی لباس شویی

ترموستات اولین قطعه‌ای است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. شما باید سلامت این قطعه را با آمپرسنج بررسی کرده و در صورت سالم بودن، آن را تنظیم کنید.همچنین ممکن است المنت و یا سیم رابط تایمر به المنت دستگاه خراب باشد، حتما باید مورد برسی قرار گیرد. در صورت بروز این مشکل باید این قطعات تعویض شده و به خوبی آب‌بندی شود. همچنین پلاتین تایمر متصل به المنت ممکن است،دچار مشکل شده باشد. لذا باید با یک قطعه سالم تعویض شود.

لرزش شدید؛ یکی دیگر از دلایل خرابی لباس شویی

لرزش شدید ماشین لباس شویی در حین انجام کار، یکی از علت های خراب شدن ماشین لباس شویی نیز تلقی می‌شود. ابتدا باید قبل از هر کاری از تراز بودن جای ماشین خود اطمینان حاصل کنید، در صورت تراز بودن لباس شویی باید قطعات داخلی دستگاه بررسی کنید.

همچنین، خرابی کمک‌ فنرهای ضربه‌گیر از دلایل دیگر است. در دور ماشین لباسشویی، دو یا چهار عدد کمک فنر قرار گرفته‌اند که در صورت خرابی، می‌توانند ضربه را به بدنه منتقل کنند و باعث لرزش آن شوند.

وبسایت مشهد تعمیر با داشتن داشتن چند سال سابقه کار، این اطمینان را به شما مشتریان عزیز می دهد تا یک انتخاب مطمئن برای تعمیر لوازم‌های خانگی شما باشد. شعار این این نمایندگی دقت، سرعت و کیفیت است.

گاهی هم ممکن است مشکل جدی بوده و تعمیر دستگاه شما نیازمند حضور یک تکنسین ماهر باشد. در این صورت توصیه می‌کنیم از تکنسین متخصص برند دستگاه‌تان کمک بگیرید به این معنا که برای حضور تکنسین متخصص همین برند بهترین ایده ممکن است.

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com