جویس چقدر ماندگاری دارد؟

جویس نیز مانند هر محصولی تاریخ انقضا دارد، اما مدت زمان ماندگاری جویس به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر همیشه به این فکر می‌کرده‌اید که جویس چقدر ماندگاری دارد یا سؤالاتی از این قبیل داشتید که وقتی جویس منقضی می‌شود چه اتفاقی می‌افتد، آیا نیکوتین تاریخ انقضا دارد یا این که گرما چه تأثیری بر عمر ماندگاری جویس دارد، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله، ما به نحوه انقضای جویس، قیمت پاد اورسا بیبی پرو ،نحوه تشخیص جویس تاریخ مصرف گذشته از جویسی که هنوز قابل استفاده است پاسخ خواهیم داد و به شما می‌گوییم که در صورت استفاده از جویس فاسد شده چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین اگر آماده هستید، با ما همراه شوید.

آیا جویس فاسد می‌شود؟

بله، جویس فاسد و خراب می‌شود اما نه مانند غذا یا سایر محصولات غذایی که مصرف می‌کنید. این ماده در صورت فساد، قدرت خود را از دست می‌دهد زیرا مواد اصلی آن به آرامی تحلیل می‌روند و قدرت خود را از دست می‌دهند. اگر فردی هستید که به طور مداوم از ویپ استفاده می‌کنید، می‌دانید که جویس دارای مواد خاصی است: نیکوتین، گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول، و طعم‌دهنده‌های طبیعی یا اغلب مصنوعی.

همانطور که انتظار می‌رود، نیکوتین، پروپیلن گلیکول، و گلیسیرین گیاهی در نهایت یک مدت ماندگاری مشخص و محدود دارند و اکثر تولیدکنندگان برای تصمیم‌گیری در مورد تعیین زمان فاسد شدن سیگار الکتریکی خود از آن استفاده می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که این نقطه تخریب به آرامی به دست می‌آید و یک روزه اتفاق نمی‌افتد، به این معنی که جویس برای مدت طولانی قبل از خراب شدن می‌تواند قابل استفاده باشد.

ماندگاری جویس چقدر است؟

تقریبا تمام جویس‌ها می‌توانند از یک تا دو سال قبل از خراب شدن قابل استفاده باشند، زیرا این مدت زمان تقریبا طول عمر نیکوتین، پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی است. اما این امر فقط گاهی اوقات اتفاق می‌افتد. برخی از عوامل تاثزگذاری که می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری جویس تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • نحوه نگهداری جویس
  • نسبت مواد تشکیل‌دهنده
  • نوع طعم‌دهنده‌های مورد استفاده

مهم‌ترین عامل از بین همه این موارد، نحوه نگهداری جویس است. جویس‌هایی که به درستی ذخیره و نگهداری نشده‌ باشند، سریع‌تر به نقطه تخریب می‌رسند و حتی ممکن است قبل از گذشت یک سال خراب شوند. نسبت مواد به کار رفته در جویس نیز بسیار مهم است، زیرا هر چه نیکوتین کمتری در آن وجود داشته باشد، کمتر در معرض تخریب و فاسد شدن قرار می‌گیرد. در نهایت، نوع و کیفیت طعم‌دهنده‌های مورد استفاده نیز اهمیت زیادی دارد زیرا این طعم‌ها نیز به مرور زمان از بین می‌روند.

همانطور که انتظار می‌رود، طعم‌دهنده‌های طبیعی سریع‌تر تجزیه می‌شوند، در حالی که طعم‌دهنده‌های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند. حتی برخی از افراد که از ویپ استفاده می‌کنند معتقدند که طعم‌های ساده طعم خود را سریع‌تر از دست می‌دهند (طعم‌های میوه‌ای و یک نت)، در حالی که جویس‌هایی که دارای چند طعم هستند مانند دسرها، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

آیا جویس کاملا خراب و فاسد می‌شود؟

بله، جویس می‌تواند کاملا خراب و فاسد شود. پنج عامل معمولا باعث فاسد شدن جویس می‌شود:

  • حرارت
  • نور
  • هوا
  • حرکت زیاد
  • مواد تشکیل دهنده

وقتی یک ماده شیمیایی تجزیه می‌شود، تقریبا همیشه به این دلیل است که پیوندهای شیمیایی که ترکیب را به هم نگه می‌دارند از بین می‌روند. گرما، نور، هوا و حرکت، ذرات را تحریک میکند و این پیوندهای شیمیایی را میشکند. بسته‌بندی‌های پلاستیکی که اجازه عبور گرما، نور و هوا را به جویس می‌دهد نیز یک عامل فساد آن است. انواع خاصی از پلاستیک نسبت به سایرین نفوذپذیرتر هستند. بسته‌بندی‌ PET (پت) به طور کلی انتخاب بهتری نسبت به PE (پلی اتیلن) یا انواع مشابه در نظر گرفته می‌شود.

ترکیبی از این عوامل معمولا باعث می‌شود که ویپ چویس قبل از تاریخ انقضا خراب شود. گذاشتن جویس‌ها در ماشین در فصل تابستان، نگه‌داشتن آن‌ها در کابینت یا کمد کنار پنجره، یا باز و بسته کردن زیاد آن‌ها، روند تخریب آن‌ها را تسریع می‌کند. ماده‌ای که در جویس بیشتر در معرض تخریب است نیکوتین است. خراب شدن جویس ممکن است با از دست دادن مقداری از قدرت آن شروع شود، اما تخریب بیشتر ممکن است منجر به تیره شدن آن و حتی ایجاد بو و یا طعم فساد در آن شود.

نحوه نگهداری جویس برای افزایش طول عمر آن

اگر به تازگی مقداری جویس به صورت عمده خریداری کرده‌اید و فعلا قصد ندارید از آن استفاده کنید، توصیه می‌کنیم آن را به درستی نگهداری کنید تا ماندگاری آن را افزایش دهید. برای انجام این کار، توصیه می‌کنیم جویس خود را در مکانی سرد، تاریک و بدون جریان هوا و ترجیحا در بطری‌های شیشه‌ای تیره نگهداری کنید. این شرایط همچنین برای دم کردن جویس نیز ایده‌آل است، بنابراین شما نه تنها از این طریق تخریب جویس را به تأخیر خواهید انداخت، بلکه یک مایع با طعم بهتر نیز خواهید داشت!

بسیاری از افرادی که از ویپ استفاده می‌کنند، یک فریزر کوچک را انتخاب می‌کنند که محیط ایده آلی را برای نگهداری جویس‌هایی که قصد استفاده فوری از آن‌ها را ندارند، فراهم می‌کند. این امر به ویژه هنگام ذخیره نیکوتین یا حتی آب نمک نیکوتین با قدرت بالا مفید است، زیرا همانطور که در بالا ذکر شد، نیکوتین ماده‌ای است که بیشتر در معرض تخریب قرار می‌گیرد.

چگونه بفهمیم که جویس خراب شده است؟

در صنعت ویپ معمولا از دو نوع تاریخ انقضا در برچسب‌گذاری محصولات استفاده می‌شود: بهترین تاریخ برای مصرف و دیگری تاریخ تولید (به خاطر داشته باشید که الزامات برچسب‌گذاری تاریخ گذاری از کشوری به کشور دیگر تغییر می‌کند).

بهترین تاریخ برای مصرف به شما می‌گویند دقیقا چه زمانی باید از جویس استفاده شود، در حالی که تاریخ تولید به شما می‌گوید چه زمانی جویس ساخته یا تولید شده است. بررسی این تاریخ‌ها روی برچسب محصولات می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید که آیا جویس شما خراب شده است یا خیر.

این تاریخ‌های انقضا را می‌توان در پایین یا در کنار جویس پیدا کرد. با این حال، ممکن است فقط گاهی اوقات آن‌ها را ببینید. توضیح برای این موضوع را می‌توان در وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی یافت، که نشان می‌دهد محصولات نیکوتین و تنباکو نباید تاریخ انقضا داشته باشند زیرا ˮنمایش تاریخ انقضا ممکن است مصرف‌کنندگان را گمراه کند که فکر کنند محصول برای مصرف در هر زمانی قبل از تاریخ انقضا بی‌خطر است.”

بنابراین، اگر بطری جویس با تاریخ انقضا همراه نباشد، برخی از مواردی که به شما می‌گوید آیا جویس خراب شده است یا خیر، موارد زیر است:

  • رنگ‌های مختلف: تغییرات رنگی کوچک قابل انتظار است. اما اگر بطری شفاف بود اما اکنون قهوه‌ای تیره است، این امر می‌تواند نشانه‌ای از خراب شدن جویس باشد.
  • بوی بد: اگر بطری جویس در ابتدا بوی وانیل داشت، اما اکنون بوی بد یا کاملا متفاوتی دارد، آن را دور بیاندازید.
  • تغییرات در گران‌روی: اگر جویس غلیظ تر یا رقیق‌تر شده است و تغییر واضحی در گران‌روی آن به وجود آمده است، وقت آن رسیده است که جویس جدیدی تهیه کنید.
  • تجمع توده در جویس: اگر انباشته‌های عجیب و غریب از توده‌های نامشخص در پایین یا شناور در بالای بطری وجود دارد، آن را تکان دهید تا ببینید آیا مواد دوباره با هم ترکیب می‌شوند یا خیر. اگر مواد باهم ترکیب نشدند، آن را دور بریزید.
  • تغییر طعم: اگر جویس دیگر مانند گذشته مزه ندارد و چندین ماه از خرید آن می‌گذرد، وقت آن است که به خرید جویس جدید فکر کنید.

اگر از جویس تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

بنا به تجربه کسانی که به طور منظم از ویپ استفاده می‌کنند، اگر از جویسی استفاده کنید که تاریخ انقضای آن گذشته است، اتفاق جدی و ناخوشایندی برای شما نمی‌افتد. در بیشتر موارد، جویس شما خوب خواهد بود.

تاکنون هیچ موردی ثبت نشده است که کسی پس از مصرف جویس تاریخ مصرف گذشته بیمار شود. با این حال، ما به شما توصیه نمی‌کنیم که حتما از جویس تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

جویس منقضی و فاسد می‌شود. با این حال، از آنجایی که ماندگاری نیکوتین، گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول نسبتا پایدار است، جویس می‌تواند تا دو سال قبل از تجزیه شدن سالم باقی بماند. این فرآیند تخریب کند است، بنابراین برخی از طعم‌های جویس می‌توانند بسته به نحوه ذخیره‌سازی آن‌ها حتی طولانی‌تر باقی بمانند. در حالت ایده‌آل، جویس را از نور، هوا، گرما و حرکت دور نگه دارید. با روش نگهداری مناسب، جویس شما حتی پس از تاریخ انقضا نیز سالم خواهد بود. در صورت نیاز به می توانید با خیال راحت از وب سایت ما خرید کنید.

در حالی که تاریخ انقضا بهترین گزینه برای تعیین زمان استفاده از ویپ است، اما همه تولیدکنندگان از تاریخ انقضا استفاده نمی‌کنند و الزامات تاریخ گذاری از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از مصرف جویس، بو، رنگ و گران‌روی آن را بررسی کنید. هیچ موردی ثبت نشده است که جویس تاریخ مصرف گذشته مضر باشد، بنابراین اگر جویس شما از لحاظ رنگ و بو مشکلی نداشت، هنوز هم می‌توانید از آن استفاده کنید.