تایمر ابیاری بدون برق

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل به هم می ریزد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی محو می شوند همیشه غم انگیز است. اما یک تایمر آبیاری خانگی مشکل شما را حل کرده است.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند هم به ما کمک کرد. اکنون می توانید باغچه خانه، گلدان و غیره را پیدا کنید. آبیاری را می توان به صورت خودکار انجام داد. در زیر تایمرهای آبیاری قطره ای گلدان ها و باغ ها را مشاهده می کنید. شما اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد آبیاری اتوماتیک دریافت خواهید کرد و با انواع تایمرهای آبیاری خانگی آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین تایمر را برای نیاز خود انتخاب کنید.

تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمانی که شما تعیین می کنید آبیاری می کند. یعنی می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و چند دقیقه باید آبیاری شود. به این ترتیب می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل هایتان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. هر ساعت آبیاری می تواند به بسیاری از گلدان ها یا بسیاری از مناطق باغ شما آبیاری کند و نیازی به خرید چندین ساعت نیست. یک تایمر با دستگاه های متصل می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب همچنان بالاست و هزینه آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری با دست باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تخمین مقدار دقیق آب برای هر گیاه و گیاه مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی زمان و میزان آب مصرفی هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره به خاک می رسد و یک قطره هم هدر نمی رود. در حال حاضر کل کشور و تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به خصوص اینکه بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری غیرسیاسی این میزان را افزایش داده است.

نوع تایمر و کنترل کننده آبیاری

برنامه آبیاری بسته به نوع تامین آب دارای 3 دسته است.

فقط مخزن: این نوع تایمر آبیاری با یک مخزن فشار ثابت همراه است. معمولاً این وان ها بیش از 30 لیتر آب در خود جای می دهند و فقط برای آبیاری گلدان در فصل خشک استفاده می شوند. یا اگر دسترسی به شیر آب وجود ندارد.

اتصال به شیر: این تایمر آبیاری به شیر وصل است و بسته به میزان آب مورد نیاز شما می تواند فشار آب را کم یا زیاد کند. در این صورت بدون پر کردن مخزن کار خواهد کرد، کافیست تایمر را به شیر تایمر مورد نظر وصل کنید.

امکان اتصال به مخزن و شیر آب: این نوع تایمر دارای دو مدل ورودی است. ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. برای مواقعی که ممکن است آب قطع شود، می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان ها استفاده کرد.

تایمر با مخزن مناسب برای آبیاری گیاهان داخل خانه مناسب است اما برای آبیاری باغ حتماً به یک شیر آب یا یک مخزن با ظرفیت زیاد نیاز دارید.

بسته به نوع سیستم کنترل، دو دسته تایمر آبیاری خانگی وجود دارد:

تایمر هوشمند آبیاری: این نوع تایمر دارای سیستم کنترل بسیار پیشرفته می باشد. یعنی ساعت بدن شما یک سیستم شناختی دارد که بر اساس میزان نور خورشید، دمای محیط و هوا و رطوبت، زمان مناسب برای آبیاری را تعیین می کند. دارای سنسورهای حرفه ای و مناسب برای آبیاری در سطح وسیع می باشد.

برنامه آبیاری خودکار: رایج ترین برنامه آبیاری که باغداران و باغداران از آن استفاده می کنند، نوع اتوماتیک آن است که امکان برنامه ریزی آبیاری را به شما می دهد. شما می توانید زمان و سختی کار را انتخاب کنید. تایمر آبیاری مداری و تایمر آبیاری آکوا از انواع پرطرفدار هستند.

دو دسته دیگر در تایمرها در نظر گرفته می شوند:

تایمر دیجیتال. دارای نمایشگر دیجیتالی است که زمان و برنامه مورد نظر شما را نشان می دهد. صفحه نمایش تعداد دفعات آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و همچنین اطلاعاتی در مورد میزان مصرف آب و موارد دیگر را نشان می دهد. تایمر آبیاری مدار دیجیتال است.

تایمر آنالوگ: این تایمر صفحه نمایش ندارد و تعداد دفعات و مدت آبیاری را با استفاده از پیچ و ولوم تعیین می کنید. تایمر آبیاری آب از نوع آنالوگ می باشد.

دو مدل مجزا و دو مدل وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مثال هر محصول: فقط یک عملکرد و یک سیستم در نظر گرفته شده است. این بدان معنی است که تمام گل ها و گیاهان خود را طبق برنامه آبیاری کنید.

دو حالت خروجی: می توانید برای هر خروجی برنامه خاصی را مرور کنید. به عنوان مثال اگر دو مدل گل دارید که یکی از آنها نیاز به آبیاری یک بار در روز و دیگری یک بار در هفته دارد، می توانید 24 ساعت به ازای هر خروجی و یک هفته برای هر خروجی در نظر بگیرید و هر کدام را می توانید پریز را به دلخواه وصل کنید. گلدان

بسته به نوع برنامه ای که از تایمر انتظار دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

نحوه نصب و راه اندازی تایمر آبیاری قطره ای خانگی

تنظیم تایمر بسیار آسان است. دارای یک ورودی است که به ورودی آب وصل می شود و یک خروجی که مستقیماً به گلدان می رود. به طور کلی تجهیزات لازم برای اتصال مستقیم به بسیاری از شناورها در نظر گرفته شده است. یعنی بعد از بیرون آمدن شیر می توانید به نصب شیر آبیاری هر تعداد گلدان که می خواهید ادامه دهید.

این دستگاه با باتری کار می کند. همچنین باتری کمتری مصرف می کند. هر دو مدل می توانند به مدت 3 ماه یا بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط آن را به شیر وصل کنید. باتری را داخل محفظه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را روشن کنید تا زمانی که بعد از 30 ثانیه صدای روشن شدن موتور را بشنوید. حال می توانید برای شروع تایمر وارد برنامه مورد نظر شوید.

توجه: اگر هوا سرد است و به نظر می رسد تایمر یخ زده است، باید تایمر را بردارید. به طور کلی برای هوای زمستانی توصیه نمی شود.

چگونه برنامه آبیاری خانه خود را تنظیم کنید

انواع آنالوگ و دیجیتال بسته به پیکربندی متفاوت هستند. اما به طور کلی هر دو مدل دارای دو ویژگی مهم هستند.

فرکانس: به معنای زمان تکرار برنامه آبیاری است. به عنوان مثال، می توانید برای قطع آبیاری یک روز در میان، فرکانس را روی 48 ساعت تنظیم کنید.

RunTime: مدت زمان آبیاری را نشان می دهد. با توجه به اینکه آبیاری به روش آبیاری قطره ای انجام می شود. بهتر است ابتدا بررسی کنید و ببینید چه زمانی برای آبیاری گلدان شما مناسب تر است مثلا ممکن است 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر باشد. بستگی به نوع گلدان و برنامه آبیاری دارد.

هم تایمر دیجیتال و هم نوع آنالوگ این دو دکمه را دارند.

برای تایمر آنالوگ: اگر فرکانس را روی 10 امروز در ساعت 8 صبح و زمان آبیاری را روی 10 دقیقه تنظیم کنید، پس از 12 ساعت گلدان شما به مدت 10 دقیقه آبیاری می شود. این برنامه هر 12 ساعت تکرار می شود.

بسته به برنامه آب خود می توانید فرکانس را بین شش ساعت تا یک هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یک بار آبیاری می شود. اگر می خواهید گل ها را با دست در یک ساعت یا روز مشخص آبیاری کنید، می توانید RUN TIME TO OFF را تنظیم کنید و آبیاری را روشن کنید و تایمر را تنظیم کنید تا بعد از آبیاری دستی دوباره اجرا شود.

تایمر دیجیتال: تایمر دیجیتال کمی پیشرفته تر است. می توانید ساعت دستگاه را تنظیم کنید. درست مثل یک ساعت دیجیتال. می توانید دقیقا مشخص کنید که برنامه چه زمانی شروع می شود. بر خلاف نوع آنالوگ که برنامه را در هر زمانی که آن را نصب کنید محاسبه می کند.

تایمر دیجیتال دارای دکمه هایی برای تنظیم ساعت و تنظیم فرکانس و مدت آبیاری می باشد. به عنوان مثال، تایمر آبیاری Orbit دارای نمایشگر مرحله به مرحله است که به شما امکان می دهد از طریق دکمه های روی تایمر، تمام اطلاعات لازم را وارد کنید. دو ویژگی جالب دیگر نیز دارد. می توانید زمان تاخیر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر اخیراً باران باریده است و مزرعه شما به طور خودکار آبیاری شده است، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. همچنین امکان تنظیم دستی آبیاری وجود دارد که به راحتی انجام می شود.

نکات مهم در استفاده از زمان آبیاری

بسته به مدل تایمر، هنگام استفاده از آن باید به نکاتی توجه کنید. بیایید بیشتر در مورد:

اگر حتی کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها کم می شوند و باید تعویض شوند.

این تایمرها در هوای سرد و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر راکد می شود و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. در صورت یخ زدن آب دستگاه ممکن است به قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب وارد شود.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بیش از 40 درجه باشد و باید زیر صفر باشد. زیرا هم برای گل مضر است و هم برای تایمر.

درب و گذرگاه را به دقت ببندید تا قبل یا بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. گرفتن تایمر می تواند به مدارهای داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به دستگاه باید همیشه باز باشد. فراموش نکن. در غیر این صورت آب به گل شما نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این فاصله تنظیم کنید. زیرا اگر کمتر باشد آب لازم به گل ها نمی رسد و اگر بیشتر باشد به ساعت آسیب می رساند. شما باید بهترین فشار را بررسی و تنظیم کنید.

ساعت دیجیتال را به درستی تنظیم کنید. گزینه های AM و PM به ترتیب برای صبح و بعد از ظهر روی دستگاه قرار می گیرند. مراقب باشید تایمر را به درستی تنظیم کنید تا زمان آبیاری صحیح و دقیق را تضمین کنید.