بهترین پزشک جراح پستان در تهران

بهترین دکتر متخصص جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را چگونه بشناسیم؟

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و می توان گفت بعد از عمل زیبایی بینی یکی از پر طرفدارین عمل های زیبایی به شمار می رود. جذابیت چشم ها در صورت انکار ناپذیر بوده و علی رغم زیبایی و تحت تاثیر قرار دادن جذابیت چهره، اولین عضوی است که با افزایش سن تغییر شکل می دهد.در سنین بالا روند تولید کلاژن در بدن کند تر شده و حالت ارتجاعی پوست از بین می رود، از این رو پوست اطراف چشم حالت افتادگی پیدا می کند.علاوه بر افزایش سن افتادگی پلک دلایل دیگری نیز ممکن است داشته باشد که یکی از مهم ترین دلایل را می توان به علت ژنتیکی نسبت داد. بنابراین افرادی که متقاضی انجام عمل بلفاروپلاستی هستند می توانند در هر سنی باشند.

این عمل بسیار ساده است و در دسته عمل های جراحی سرپایی قرار می گیرد و در حالت کلی یک عمل بی خطر با حداقل عوارض به شمار می رود؛ اما در صورتی که پزشک جراح شما بی تجربه باشد می توانند عوارض جبران ناپذیری نیز در پی داشته باشد. بنابراین یکی از دغدغه های مهم بیماران پیدا کردن یک پزشک متخصص و با تجربه است.

در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود تا بتوانید بهترین متخصص جراحی پلک را انتخاب کنید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

همراهان گرامی، به یاد داشته باشیم که این پزشکان فوق تخصص دارای مدرک تخصص جراحی عمومی بوده اند که دوران فلوشیپی شان را در گرایش جراحی پستان به پایان رسانیده اند و یا در این زمینه کورس های مرتبط را بصورت دوره های مکمل آموزش دیده و متبحر گردیده اند. لازم بذکر است که در حال حاضر تحصیلات تکمیلی در این حوزه بصورت دوره فلوشیپی در دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی برگزار می شود و در همین راستا بایستی از زحمات بیدریغ جناب دکتر (محمد اسماعیل اکبری) قدردانی نمود.

این رشته به طور کلی از سه بخش تشکیل می‌شود. بخش اول قسمت درمانی است که به تشخیص تومور های بدخیم و خوش خیم و سرطان پستان می‌پردازد و درمان‌های لازم تجویز می‌شود. بخش دوم جراحی‌های زیبایی است که می‌تواند به درمان مشکلات مادرزادی در سینه زنان بپردازد. برخی مواقع اختلالات ظاهری و مادرزادی در سینه خانم‌ها وجود دارد و مثلا از بزرگی یا کوچکی نامتعارف رنج می‌برند که در رشته ما این معضل به سادگی درمان می‌شود.

سومین بخش به جراحی و بازسازی سینه می‌پردازد و سینه‌هایی که قبلا با تشخیص پزشک مو رد جراحی قرار گرفته و قسمتی یا تمام یک سینه که برداشته می‌شود را بازسازی می‌کند و آن را به شکل قابل قبولی تبدیل می‌کند و در واقع به دغدغه بسیاری از زنان که مورد جراحی سینه قرار گرفته‌اند پاسخ می‌دهد.

بانوان گرانقدر سرزمینم ( ایران) امیدوارم که دستان توانمند این عزیزان گره گشای مشکلاتتان شود و طعم شیرین عافیت را هر چه سریعتر بچشید. با دکترپیج همراه شوید.

متخصص جراح پستان چه کسی است؟

جراح پستان ، پزشکی است که در جراحی بیماری ها و مشکلات پستان تخصص دارد. جراحان سینه، بیوپسی سینه، لامپکتومی، ماستکتومی، بازسازی سینه و سایر روش‌ها را برای درمان بسیاری از بیماری‌های سینه از جمله سرطان سینه در مردان و زنان انجام می‌دهند. جراحان پستان همچنین از بیماران در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه و کسانی که مشکلات غیرسرطانی مانند کیست سینه دارند مراقبت می کنند.

جراحی سینه چه کارهایی انجام می دهد؟

سابقه پزشکی بیمار را ارزیابی می کند و با توجه به شجره نامه فرد، خطر سرطان سینه را ارزیابی می کند و معاینات فیزیکی را انجام می دهد.

تست های آزمایشگاهی و تصویربرداری را تجویز می کند و نتایج آنها را تفسیر می کند.

برای درمان داروها و مشکلات سینه، داروهای لازم را تجویز می کند.

روش های کم تهاجمی مانند بیوپسی با ماموگرافی را انجام می دهد.

انواع مختلف جراحی سینه شامل لامپکتومی، ماستکتومی و بازسازی سینه را انجام می دهد.

برای اطمینان از کسب بهترین نتایج، با سایر متخصصان همکاری نزدیک دارد.

چه کسانی باید به جراح سینه مراجعه کنند؟

در بیشتر موارد، افراد زمانی به جراح سینه مراجعه می کنند که پزشک عمومی یا سایر متخصصان، به وجود مشکلی در سینه مشکوک شوند و بیمار را به یک جراح سینه ارجاع می دهند. پزشکان اغلب بیماران خود را برای تشخیص و درمان یک توده مشکوک پستان یا تغییر در شکل یا بافت بافت سینه به جراح پستان ارجاع می دهند. در این حالت، جراحان پستان وجود یا عدم وجود بیماری پستان را مشخص می کنند. در صورتی که مشکلی در سینه شما وجود داشته باشد، جراح وضعیت شما را ارزیابی می کند و تعیین می کند که آیا به جراحی نیاز دارید یا نه و چه نوع روشی درمانی برای شما مناسب است.

انتخاب جراح سرطان مرتبط با نوع سرطان

اگر به سرطان پستان مبتلا شده باشید، اغلب اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک متخصص جراحی سرطان پستان است. متخصص جراحی سرطان سینه برای برداشتن تومورها و سایر بافت‌های سرطانی و فقط برای درمان سرطان، آموزش داده می‌شود. آنها همچنین می‌توانند بیوپسی پستان (نمونه برداری تشخیص سرطان) را برای تشخیص یا مشخص کردن مرحله بیماری انجام دهند.

جراح سرطان ممکن است یکی از چندین پزشکی باشد که در هنگام ابتلا به سرطان پستان، به او روی می‌آورید. دیگر پزشک ممکن است انکولوژیست باشد که سرطان را با دارو و روش شیمی درمانی معالجه می‌کنند (و به طور معمول بر درمان و مراقبت نظارت می‌کند) و رادیوتراپیست یا همان متخصص رادیوتراپی که سرطان را با پرتو، درمان می‌کند.

سابقه و تجربه جراح سرطان پستان را بررسی کنید

نوع و مرحله سرطان پستان شما هرچه باشد، انتخاب یک جراح سرطان مناسب حیاتی است. مهارت در جراحی نه تنها به پاسخ بهتر در شیمی درمانی منجر می‌شود بلکه ممکن است باعث افزایش طول عمر شما نیز شود. در این مورد، اهمیت در نظر گرفتن تجربه جراح سرطان قابل بررسی است. طبق تحقیقات سال 2016 از سوئد، که میزان بقا در افراد مبتلا به سرطان مری را مورد بررسی قرار داده بود، انکولوژیست‌های جراحی که برای 35 تا 59 بیمار ازوفاژکتومی (مری‌برداری) انجام داده بودند نسبت به آنها که که 15 تا 22 مورد را انجام داده بودند، نتایج طولانی مدت بهتری داشتند. ارزش تجربه آنقدر مهم بود که میزان بقای پنج ساله، در بین جراحان با تجربه‌تر، 30 درصد بیشتر بود. (اگر چه این مطالعه در مورد سرطان پستان نبود، اما منجر شدن تجربه پزشک به نتایج بهتر، به طور گسترده‌ای به عنوان یک واقعیت در میان انجمن پزشکی پذیرفته شده است.)