آیا کاغذ دیواری روی گچ می چسبد؟

بهتر است قبل از شروع چسباندن کاغذ دیواری روی گچ نکاتی را یاد بگیرید، زیرا به دیوار آسیب می رساند یا نتیجه خوبی نخواهد داشت. قبل از نصب کاغذ دیواری روی گچ، ابتدا باید کاغذ دیواری قدیمی را جدا کنید. بنابراین ابتدا نحوه پاک کردن کاغذ دیواری از روی گچ را به شما آموزش می دهیم. اگر چنین مشکلی ندارید و نیازی به یادگیری نحوه پاک کردن کاغذ دیواری ندارید، قسمت دوم مقاله نصب کاغذ دیواری روی دیوارهای گچی را ببینید.

برداشتن کاغذ دیواری گچبری و جایگزینی آن با کاغذ دیواری یا رنگ خانه جدید یکی از اولین گام ها در بازسازی تخصصی ساختمان است – گچ کاری که ظاهر خانه را تغییر داده و آن را زیباتر می کند. اگر دیوار خانه گچی است، باید مراقب باشید که خراشیده نشود و خیلی خیس نشود.

کاغذ دیواری های جدید به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی از روی دیوار جدا می شوند و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست. اما اگر کاغذ دیواری خانه شما قدیمی باشد و چندین سال از چسباندن کاغذ دیواری به گچ گذشته باشد، کار دشوارتر است. اما جای ترس نیست، حتی اگر کاغذ دیواری قدیمی باشد، می توانید با این روش آن را از روی دیوار جدا کنید، اما ممکن است تکه های آن باقی بماند و مجبور شوید از ترکیبات شیمیایی استفاده کنید.

کاغذ دیواری گچی و برداشتن کاغذ دیواری گچی دو دسته هستند که اغلب با هم به آن اشاره می شود.

نصب کاغذ دیواری روی گچ

1. اتاق را آماده کنید

وسایل مورد نیاز را در یک مکان جمع آوری کنید. این تجهیزات به شما کمک می کند کاغذ دیواری را از گچ جدا کنید و برخی به شما کمک می کنند کاغذ دیواری را روی گچ بردارید:

باند

پوشش پلاستیکی

وسیله ای تیغ دار دسته دار

چسب حلال شیمیایی

چیزی از پارچه نخی

سمپاشی

اسفنج

سطل

آب گرم

تفنگ یا سندبلستر

یک نردبان یا یک صندلی

آماده سازی برای نصب کاغذ دیواری روی بتن

اگر نقاشی یا تزئینی روی دیوار وجود دارد، آن را بردارید. چون نمیتونی کار کنی سعی کنید کل اتاق را تمیز کنید و نه فقط دیوارها را. مبلمان، فرش، گلدان، تلویزیون و هر چیزی که در اتاق است را بردارید. لایه برداری کاغذ دیواری نامرتب است و می تواند به مبلمان شما آسیب برساند. اگر جایی برای قرار دادن وسایل ندارید، آنها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آنها را با پلاستیک بپوشانید.

کف را با ورقه پلاستیکی بپوشانید و از نوار پلاستیکی برای پوشاندن قرنیز استفاده کنید تا از نفوذ آب و خمیر به داخل و خیس شدن تخته جلوگیری کنید.

مراحل لازم برای نصب کاغذ دیواری

2. مرحله دوم در برداشتن کاغذ دیواری از روی گچ

نوع کاغذ دیواری خانه شما تعیین می کند که چقدر انرژی و زمان برای جدا کردن آن از دیوار صرف کنید. با استفاده از کاغذ دیواری جدید، قرار دادن کاغذ دیواری روی گچ آسانتر شده و امکان جداسازی کاغذ دیواری از روی گچ بدون افزودن آب و حلال های شیمیایی وجود دارد. مهم نیست که چه نوع کاغذ دیواری دارید، قدیمی یا آسیب دیده، با جدا کردن بخش های جداگانه شروع کنید.

لایه برداری کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری قابل جدا شدن باشد، همه چیز بدون نیاز به آب یا مواد شیمیایی از دیوار جدا می شود. گوشه های دیوار را با بتونه یا نوار لاستیکی شل کنید و کاغذ را با زاویه 15 درجه از دیوار جدا کنید. قسمت باقی مانده را با یک اسفنج مرطوب مرطوب کنید و با احتیاط و حوصله آن را از دیوار جدا کنید.

برخی از کاغذ دیواری ها چند لایه هستند و لایه رویی آنها به سادگی کنده می شود و یک لایه نازک روی دیوار باقی می ماند که به راحتی با کمی آب و حلال جدا می شود. پس زمینه باقی مانده را با ابزار امتیاز حذف کنید. با استفاده از ابزار امتیاز دهی، حفره های کوچکی در پس زمینه یا ساپورت ایجاد می شود. زیاد به دیوار فشار ندهید، خراش تیز است و ممکن است به دیوار آسیب برساند.

آماده سازی دیوار

کار اصلی امتیازدهی ایجاد سوراخ هایی در کاغذ دیواری است که آب و حلال شیمیایی در زیر آب به خمیر چسبنده برسد. اگر خمیر خیس شود، کاغذ دیواری به راحتی پاک می شود. اگر نکته ای ندارید، نگران نباشید، می توانید به جای آن از سمباده درشت استفاده کنید.

یک راه خوب برای برداشتن کاغذ دیواری هایی که روی دیوار چسبیده و قابل جدا شدن نیستند، استفاده از ورق های ساخته شده برای این منظور است. مخزن را با آب داغ پر کنید و ورق را در آب داغ قرار دهید و آن را روی کاغذ دیواری ای که با ابزار نمره دهی خراشیدید قرار دهید. مواد موجود در ورق جداکننده به زیر کاغذ دیواری نفوذ می کند و چسب را زیر کاغذ دیواری می گذارد و به راحتی کنده می شود.

نصب کاغذ دیواری روی گچ یا برداشتن کاغذ دیواری از روی گچ

مدل هایی در بازار وجود دارد که به صورت پودر و با آب مخلوط شده و لایه آن روی کاغذ دیواری کشیده می شود. برخی از آنها مایع هستند که باید دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.

از هر نوع که استفاده می کنید، فراموش نکنید که از دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید و پنجره را باز کنید تا درست نفس بکشید. هنگام استفاده از ورقه های پلاستیکی روی گچ، از این مواد محافظ استفاده کنید تا بوی چسب و خمیر شما را آزار ندهد و دستتان درد نکند.

پس از این مرحله، اگر چیزی روی دیوار باقی ماند، آن را به آرامی با یک اسکاج یا چاقو بتراشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن دیوار، تیغ را با دقت بین کاغذ و دیوار قرار دهید و به آرامی حرکت کنید. مراقب باشید که در لبه های تیغه یا دیوار سوراخ ایجاد نکنید.

3. آماده سازی دیوار برای رنگ آمیزی یا چسباندن کاغذ دیواری روی گچ

چسب باقی مانده را بردارید. یک سطل تمیز را با آب داغ پر کنید. یک اسفنج یا پارچه را در آب خیس کنید و چسب اضافی را پاک کنید. لکه های سیاه روی دیوار در واقع چسبیده اند. در حین کار، اسفنج خود را مرتباً بشویید و فشار دهید و در صورت نیاز آب آن را عوض کنید. کار را تا زمانی که تمام چسب از بین برود ادامه دهید.

بگذارید دیوارها خشک شوند. قبل از رنگ آمیزی دیوار روی گچ یا رنگ آمیزی دیوار، حداقل 24 ساعت صبر کنید تا دیوارها خشک شوند. این کار باعث می شود قبل از رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری روی گچ جدید، هیچ لکه مرطوب یا تیره ای روی دیوار وجود نداشته باشد.

بعد از برداشتن کاغذ دیواری دیوار را آماده کنید

اگر سوراخی در دیوار وجود دارد که از قبل در دیوار وجود دارد یا زمانی که کاغذ دیواری برداشته شده است، آن را پر کنید و سمباده بزنید. با کمک نکات ذکر شده در مقاله بازسازی و گچ کاری ساختمان با عنوان رفع ترک در گچ دیوار در 8 مرحله می توانید به راحتی با تجدید گچ ساختمان این کار را انجام دهید. پس از تعمیر اجازه دهید دیوار خشک شود و سپس با یک پارچه خشک و جاروبرقی سطح را تمیز کنید تا برای کار بازسازی ساختمان آماده شود.

کاغذ دیواری گچ کاری – آیا می توانید مستقیماً کاغذ دیواری را گچ کنید؟

سوال مهمی که بسیاری از افراد قبل از نصب کاغذ دیواری روی بتن می پرسند این است که چگونه دیوار بتنی را برای کاغذ دیواری آماده کنیم؟

نصب کاغذ دیواری روی گچ

گچ تازه به راحتی آب و رطوبت را به خود جذب می کند و اگر خمیر کاغذ دیواری مستقیماً روی آن زده شود، قبل از خشک شدن، رطوبت آن جذب خمیر می شود. در این صورت پیوند بین بتونه و دیوار بسیار ضعیف شده و کاغذ دیواری به راحتی شکافته می شود. قبل از اینکه کاغذ دیواری را روی گچ قرار دهید، باید کاملاً خشک شود. اگر به گچ زمان کافی برای خشک شدن ندهید، مشکلات زیادی خواهید داشت.

هیچ روش کلی برای نصب کاغذ دیواری روی بتن وجود ندارد. نصب درزگیر پنجره بستگی به اندازه آب بند روی دیوار دارد که نو باشد یا قدیمی. زمانی که بتن 2.5 تا 3 سانتی متر ضخامت دارد، معمولاً چند هفته طول می کشد تا کاملا خشک شود. بهتر است لایه محافظ را در چند ناحیه خشک کنید. فقط به این دلیل که سطح بتن خشک است به این معنی نیست که آماده بازسازی خانه هستید. قسمت پایین نیز باید کاملا خشک شود، عجله نکنید.

رطوبت گچ به راحتی در کاغذ دیواری نفوذ می کند و پس از چسباندن کاغذ دیواری روی گچ، کاغذ دیواری بالا می رود، کاغذ دیواری می ترکد یا کنده می شود. البته امروزه در بیشتر موارد از لایه های نازک گچ بر روی دیوار استفاده می شود. بنابراین، گچ بسیار سریع خشک می شود، احتمالا در چند روز. بنابراین روند بازسازی ویژه ساختمان به سرعت در حال پیشرفت است.

پیشنهاد می کنیم با روشن کردن بخاری، گاز و سشوار سعی نکنید دیوار را سریعتر خشک کنید تا کاغذ دیواری را روی گچ بکشید. زیرا هنگام خشک شدن قسمت های مختلف گچ تحت تاثیر دماهای مختلف ترک می خورند. پس صبور باشید و بگذارید گچ به طور طبیعی خشک شود!

از وب سایت کاغذ دیواری شیراز نیز بازدید کنید.