خدمات خاص به مسافرین درصورت تاخیر 2 تا 4 ساعته پروازها/ چه زمانی بلیط مشابه با 30 درصد تخفیف می دهند؟

این موضوع در گفتگو با آوای البرز مطرح شد

رئیس سازمان هواپیمایی: خدمات ویژه مسافران/ 30 درصد تخفیف برای همان بلیط در صورت تاخیر 2 تا 4 ساعته پرواز چه زمانی داده می شود؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاخیر بیش از 2 ساعت تا چهار ساعت شامل پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، برقراری ارتباط تلفنی برای اطلاع رسانی و امکان تغییر پرواز است. مورد درخواست مسافر

محمدی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری محمدی بخش در گفتگو با خبرنگار مالی خبرگزاری آوای البرز درباره حقوق مسافران در صورت تاخیر یا کنسلی پرواز؛ اظهار داشت: لغو پرواز ممکن است توسط شرکت هواپیمایی یا مسافر انجام شود. اگر مسافر پرواز را لغو کند، شرکت هواپیمایی مربوطه جریمه می شود. نرخ جریمه های کنسلی برای خطوط هوایی داخلی بسته به شناسه کرایه و زمان کنسلی متفاوت است. اما در صورت لغو پرواز توسط شرکت هواپیمایی، طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هواپیمایی باید تاخیر یا لغو پرواز را جبران کنند و غرامت از طرف شرکت هواپیمایی بستگی به زمان تاخیر یا کنسلی دارد. هواپیما

او گفت: آب و هوای نامساعد و حتی زمانی که خطوط هوایی پیش بینی آب و هوا را ارائه می دهند، گاهی اوقات ممکن است آب و هوا برای پرواز مناسب نباشد. در این صورت شرکت هواپیمایی مربوطه باید پرواز را لغو کند، البته گاهی ممکن است پرواز به دلیل نقص فنی غیرمنتظره با تاخیر یا لغو شود و خلبانان در حین و قبل از حرکت متوجه نقص فنی شوند. در این صورت پرواز برای چند ساعت زمین گیر می شود.

او افزود: میانگین تاخیر برای پروازهای داخلی نیم ساعت است. در صورتی که میزان تاخیر از این زمان بیشتر شود و به 1 تا 2 ساعت برسد، شرکت هواپیمایی باید پذیرایی درجه یک از مسافران را فراهم کند. بدون نیاز به پذیرایی، آنها می توانند پذیرایی را در پرواز شروع کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاخیر انداختن بیش از 2 ساعت تا 4 ساعت شامل حداقل نوع اول پذیرش مناسب با توجه به امکانات فرودگاهی، امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع و امکان تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر. اقدامات لازم را برای اعزام با سایر خطوط هوایی انجام دهید در صورت درخواست مسافر، در صورت وجود پرواز در همان مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از مسیرهای جایگزین غیر از مسیری که در بلیط ذکر شده است، و در صورت استرداد کامل وجه باید در نظر گرفته شود. مسافر پرواز را کنسل می کند

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، تمامی مسافران باید به صورت یکسان از خدمات هواپیما بهره مند شوند و در صورتی که شرکت هواپیمایی به دلایل مختلف از پذیرش مسافران خودداری کند، باید خسارات وارده را جبران کند.

از زمان خرید، تا یک هفته قبل از پرواز، در صورتی که فرآیند کنسلی پرواز در حال انجام باشد، شرکت هواپیمایی مربوطه باید کل قیمت بلیط را به مسافر مسترد کند.

در صورت کنسلی بلیط هواپیما 6 روز تا 24 ساعت قبل از پرواز، شرکت هواپیمایی مربوطه علاوه بر پرداخت کامل، بلیط مشابهی را با 30 درصد تخفیف بسته به مسیر و کلاس پروازی برای مسافر صادر می کند.

همچنین در صورت کنسل شدن بلیط 24 ساعت قبل از پرواز، شرکت هواپیمایی موظف است علاوه بر پرداخت کامل، بلیت مشابهی را با 50 درصد تخفیف به مسافر رزرو کند.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق رای و رای مخالف