بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در بازار کدام نوع میلگرد است؟

کیفیت مقاطع مورد استفاده در ساخت سازه ارتباط مستقیمی دارد ایمنی ساکنان آینده آن به هم متصل هستند. انتخاب بهترین میلگرد برای ساخت و ساز، این یکی از مهمترین تصمیمات مهندسان پروژه می باشد و باید با انواع این مقاطع و ویژگی های هر کدام آشنا باشند تا بتوانند از بین شرایط محیطی سازه و کاربری مورد نظر آنها را انتخاب کنند. بهترین برندهای میلگرد عرضه شده در بازار، مناسب ترین را انتخاب کنید. در این مقاله راهنمایی در مورد تصمیم گیری در مورد: با ما بمان.

انواع نورد در تولید بهترین میلگرد ساختمانی

میلگرد دو نوع نورد سرد و نورد گرم آن تولید می شود؛ استفاده از محصولات نورد سرد برای ساخت مجاز نیست. مقاطع بلند با استفاده از سه روش نورد تولید می شوند که در زیر توضیح داده شده است:

در طی فرآیند نورد گرم، دمای قسمت های مختلف شمش فولادی همان افزایش می یابد تا به دمای تبلور برسد، سپس وارد غلتک های دستگاه نورد می شود و میلگرد را تشکیل می دهد. دمای بالاتر فولاد باعث انعطاف پذیری بیشتر محصول می شود. پس از خروج قطعه از دستگاه نورد، بدنه آن به طور یکنواخت خنک می شود تا به دمای معینی برسد.

  • نورد سرد اصلاح شده

میله های نورد سرد اصلاح شده بدون افزایش دما تولید می شوند. برای تولید این محصولات، بیلت فولادی باید چندین بار از غلتک های دستگاه نورد عبور کند. در این حالت، فولاد در دمای اتاق است و شکل پذیری کمتری دارد. به خاطر همین، پر شدنورد سرد طولانی تر و پیچیده تر است است در نورد سرد اصلاح شده، عملیات مکانیکی میلگردهای اتصال، در دمای بالا انجام می شود. در نتیجه، میلگرد خم می شود و با ساختار مطابقت دارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که بخش های نورد سرد اصلاح شده شکننده تر از بخش های نورد گرم هستند.

  • نورد گرم اصلاح شده

این محصولات مراحل تولید نورد گرم را نیز طی می کنند. عمل مکانیکی خمش و اتصال این مقاطع فولادی نیز با افزایش دما انجام می شود. در نتیجه میلگرد انعطاف پذیرتر استراحت تر خم می شود و در نهایت مقاومت بیشتری دارد.

چرا میلگرد نورد سرد برای ساخت و ساز نامناسب است؟

قطعات نورد سرد، آنها شکننده هستند و معمولاً هنگام خم شدن می شکنند; با این روش می توان محصولاتی با ابعاد دقیق تولید کرد زیرا در نورد گرم پس از افت دما، فولاد منقبض شده و ابعاد آن کمی تغییر می کند. در ساخت و ساز ساختمان، ابعاد دقیق مقاطع فولادی بلند اهمیت چندانی ندارد. فقط چیز اصلی اندازه میلگرد و طول شاخه های آن (12 یا 24 متر). مقاطع نورد سرد قابلیت خم شدن را ندارند به همین دلیل در هنگام تنش ترک می خورند یا می شکنند.

اهمیت شمش فولادی برای میلگرد ساخت بهتر

بلوک آهنیانواع مختلفی دارد و به عنوان ماده اصلی برای تولید بسیاری از مقاطع مسطح و بلند محسوب می شود. شمش بلوم یا پارچه مفیدترین نوع آن برای تولید میلگرد فولادی است. این شمش ها پهن تر هستند شمش بیلت در نتیجه برای استفاده در فرآیند نورد و تبدیل شدن به بخش های کوچک مناسب هستند.

نقش کربن در تولید میلگرد

یکی از مهمترین عوامل دخیل در انتخاب بهترین میلگرددرصد کربن آن؛ هر چه میزان کربن مصرفی در مقاطع بیشتر باشد، سختی و شکنندگی فولاد بیشتر و شکل پذیری آن کمتر می شود. مقاطع با اندازه بزرگ مورد استفاده در سازه های بزرگ باید مقاومت بالایی داشته باشند. به همین دلیل درصد کربن آنها بالاست. تختخواب ها 5spو میلگرد 14 تا 40 با اندازه کربن 30 تا 35 درصد تختخواب ها 3sp، درصد کربن کمتر از 22 برای 14 و کمتر استفاده می شود. سطح مقطع شمش ها باید 120 تا 150 میلی متر باشد.

چگونه بهترین میلگرد برای ساخت و ساز را شناسایی کنیم؟

ویژگی های بهترین میلگرد برای ساخت و ساز، توسط مهندس ساختمان تعیین می شود. مهندسان تولید باید بر اساس کیفیت و هزینه تولید بهترین محصول را برای پروژه خود انتخاب کنند و باید از جدیدترین ها انتخاب کنند قیمت میلگرد اصفهان این محصول را به عنوان یکی از برندهای باکیفیت بشناسید.

در این قسمت به چند نکته مهم اشاره می شود که انتخاب و خرید بهترین آرماتور فولادی اشاره می کنیم که باید به آنها گوش دهید.

  • ظاهری سالم، بدون لکه یا ترک
  • مقطع بدون خوردگی و زنگ زدگی عمیق
  • حکاکی برند روی بدنه آن و مشخصات محصول
  • تفاوت وزن یکسان یا جزئی هر شاخه با مقدار اعلام شده کارخانه

تست میلگرد؛ بهترین راه برای تعیین کیفیت آن

تست استرس-کرنش، روشی مناسب برای اطمینان از کیفیت مقاطع فولادی است. مهندسان پس از خرید میلگرد از برند جدید، نمونه ای از بار دریافتی را برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می کنند. در آزمایشگاه نمونه میلگرد تحت فشاری مشابه بار ساختمان قرار می گیرد. این فشار تا ترک خوردگی فولاد ادامه می یابد تا استحکام محصول اندازه گیری شود. می توانید کلیه کنید میلگرد با کیفیت بالا تست شده از اتو آنلاینبا بهترین قیمت بازار آماده کردن

انتخاب بهترین نوع میلگرد برای استفاده در پروژه های ساختمانی

این اولین قدم است تحلیل میلگردآشنایی با انواع این محصول و قیمت آن؛ به عنوان مثال، هنگام بررسی قیمت میلگرد همدانباید به نوع آن توجه کنید و قیمت محصول مورد نظر خود را بررسی کنید. در ادامه در مورد انواع این دسته مقاطع فولادی صحبت خواهیم کرد.

میلگرد اپوکسی

اپوکسی پوششی است که روی فولاد برای افزایش مقاومت آن در برابر زنگ زدگی اعمال می شود. در واقع بدنه این محصول یکسان است نوار سیاه دارای لایه اپوکسی می باشد. این لایه خیلی ضخیم نیست و اگر آسیب ببیند، فولاد زیرین مستعد زنگ زدگی است. به همین دلیل مهندسان به دنبال فولاد ضد زنگ به سراغ محصولات فولادی می روند.

میلگرد فولاد کربنی

فولاد کربن رایج ترین ماده خام مورد استفاده برای ساخت این مقاطع است. این محصول نام دارد میلگرد مشکی شناخته شده و محبوب ترین نوع این محصول در ایران است. آنها استحکام کششی بالایی دارند، اما در برابر خوردگی بسیار مقاوم نیستند. بنابراین برای استفاده مناطق مرطوب مانند اروپا یا شمال ایران نامناسب

میلگرد گالوانیزه

گالوانیزه مانند اپوکسی عمل می کند، پوششی که از سطح فولاد در برابر زنگ زدگی محافظت می کند. مقاومت گالوانیزه بالاتر و گرانتر از اپوکسی است. به همین دلیل اکثر کارگران ساختمانی ترجیح می دهند از این نوع میلگرد برای سازه های خود استفاده کنند.

میلگرد فولادی

مقاطع فولادی به عنوان مقاوم ترین محصولات شناخته می شوند، اما قیمت تمام شده آنها بالا بوده و استفاده از آنها به جز پروژه های بسیار بزرگ مقرون به صرفه نیست. فولاد با نام فولاد ضد زنگ قیمت این محصول مشخص است قیمت میلگرد وسطاصفهان و سایر برندها بیشتر است.

میلگرد اروپایی

کشورهای اروپایی، دسته بندی فولاد بر اساس روش ترمکس آن ها تولید می کنند؛ به این ترتیب قطعات پس از تولید از نازل های آب عبور می کنند تا افت ناگهانی دما (کوئنچ) استحکام آنها را افزایش دهد. پس از فرآیند خاموش کردن، تمپرینگ به معنای بازگشت است. درصد فولاد مصرفی در مقاطع اروپایی کمتر و نمای بیرونی آن ها از مقاومت بیشتری نسبت به داخل برخوردار است.

میلگرد فایبرگلاس

مواد اولیه برای ساخت این محصول، رزین و الیاف شیشه است؛ این مقاطع مشکل زنگ زدگی و خوردگی ندارند، مقاومت بالایی دارند و سبکتر از نمونه های فولادی هستند. از فایبرگلاس می توان در پروژه هایی که شرایط محیطی ایده آلی ندارند نیز استفاده کرد. استفاده از این میلگردها هنوز به اندازه مقاطع فولادی رایج نیست.

آشنایی با انواع میلگرد برای استفاده در ساختمان های بتنی

تسلیح بتن یکی از مهمترین کاربردهای آرماتور است. بخش فولادی که برای این کار انتخاب می کنید باید به اندازه کافی برای استحکام بتن استحکام داشته باشد و قیمت مناسبی داشته باشد. استانداردهای مورد استفاده برای تولید میلگرد در پروژه های بتنی را توضیح خواهیم داد.

شبکه سیمی جوش داده شده

مش سیم جوش داده شده، از مجموعه سلاح های سبک شکل گرفته و در روسازی های بتنی استفاده می شود. در این شبکه آرماتورها به صورت طولی و افقی به یکدیگر جوش داده می شوند و از کف بتنی، دال های بتنی آرمه مسطح و مقاطع بتنی پیش ساخته استفاده می شود.

میلگرد پیش تنیده

تقویت کننده های پیش تنیدهسازه های فولادی هستند که روی بدنه بتنی قرار می گیرند. پیش تنیدگی شامل: میلگرد، مفتول معمولی و بافته می شود. این سازه فولادی مقاومت کششی بتن را به شدت افزایش می دهد، در برابر خوردگی مقاومت می کند و انعطاف پذیری قابل قبولی برای تحمل تنش دارد.

پرفروش ترین میلگردها در بازار کدامند؟

در ایران کارخانه های متعددی در زمینه تولید مقاطع فولادی فعال هستند. به همین دلیل یک یا چند برند معرفی می شوند بهترین تولید کننده میلگرد در ایران کار آسانی نیست و پیمانکاران بر اساس نیاز پروژه، تجربه و مشخصات محصول کارخانه های مختلف از برندهای مختلف خرید می کنند. در ادامه به تعدادی از پرفروش ترین برندهای این محصول اشاره می کنیم:

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • کوثر اهواز
  • جاده همدان
  • بخش میانی
  • فیکو

خرید و انتخاب بهترین میلگرد در بازار ایران

قیمت، کیفیت و استاندارد مورد استفاده در ساخت مقاطع فولادی، مهمترین معیارهای انتخاب بهترین میلگرد در بازار ایران است افراد با تجربه طولانی مدت در بازار فولاد با محصولات کارخانه های مختلف آشنا هستند و می دانند محصولات هر مجموعه برای چه پروژه هایی مناسب است. تازه کارها به تجربه بیشتری نیاز دارند و از افراد حرفه ای سوال می کنند انتخاب بهترین میلگرد موجود در بازار کمک بخواهید نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در ایران، بسیاری از کارگاه ها محصولات فولادی را به صورت غیرقانونی تولید می کنند. محصولات این کارگاه ها بی نام و نامعتبر هستند، پس محصولات مورد نظر خود را از فروشندگان مورد اعتماد خریداری کنید و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

اخرین حرف

در این مقاله مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین میلگرد ساختمانی میدونی ما پول دادیم انتخاب مصالح ساختمانی یکی از مهمترین وظایف مهندسان ارشد پروژه است و ارتباط مستقیمی با آینده سازه و ایمنی ساکنان آن دارد. میلگرد یکی از مهم ترین بخش های ساختمان است که بتن را برای تحمل وزن سازه آماده می کند و باید در انتخاب آن دقت شود.

منبع: https://ahanonline.com/210492/bestrein-milgerd-saktman-sazi/