مگر نظری می‌تواند در مسائل فنی دخالت کند؟/ سنگ‌سفیدی می ماند برای شمسایی تره خرد نمی کردند/ آقایان در فوتسال راه درست را گم کردند

مدرس کنفدراسیون فوتسال آسیا در گفتگو با آنا:

مدرس کنفدراسیون فوتسال آسیا گفت: مثل اینکه آقایان در فوتسال راهشان را گم کردند که تیم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در حاشیه زمین تداخل داشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتسال کشورمان در حالی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد که خط شکنی سنگسفیدی و تردید بر اخراج مصطفی نظری، مربی دروازه بان ها، ابهامات زیادی ایجاد کرد. همانطور که گفته شد زاگ بهدی ملی پوش کشورمان مصدوم شد و از تیم ملی کنار رفت. اما این بازیگر مدعی است که آسیبی ندیده و مشخص نیست چرا کنار گذاشته شده است. همچنین به نظر می رسد دلیل اختلاف با شمزایی برکناری مصطفی نظری سرمربی دروازه بانان تیم ملی بوده است که از عدم مشورت شمزی با وی در مسائل فنی ابراز ناراحتی کرده است. اما تیم ملی فوتسال کشورمان پس از مسابقات تایلند برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عازم کویت شد و این شرایطی است که ملی پوشان پوست اندازی می کنند و با تیم جوانان در این مسابقات حاضر می شوند.

تیم فوتسال جوان تر شد

ناصر صالح مدرس کنفدراسیون فوتسال آسیا در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتسال و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا بازی کند، هرچند این تیم جوان است، اما بازی های تدارکاتی زیادی نداشت. تیم ژاپن برای حضور در این مسابقات یک بازی تدارکاتی با تیم برزیل داشت که اگر تیم ما در تایلند همین مسابقات را نداشت بدون بازی تدارکاتی به این مسابقات اعزام می شد. امیدوارم تیم در این دیدار نتیجه قابل قبولی کسب کند. به خصوص که احیا اتفاق افتاد و قدرت های جدیدی به تیم اضافه شد.

آیا تو نظری داری؟آیا او می تواند با مسائل فنی برخورد کند؟!

وی گفت: با توجه به این شرایط تیم ملی برای عملکرد خوب در مسابقات قهرمانی آسیا نیاز به حمایت دارد. البته متأسفانه او قبل از اعزام تیم با مشکلی مواجه شد که روی عملکرد تیم تاثیرگذار بود. مصطفی نظری به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در کنار تیم بود و با شنیده‌هایم نمی‌دانم تا چه حد صحت دارد، به دلیل ناراضی بودن از مشورت نکردن شمزی با او در مسائل فنی، تیم را ترک کرد. شایان ذکر است نصری مربی دروازه بان است و مسائل فنی در صلاحیت سرمربی است. یعنی شمزی باید در این زمینه تصمیم بگیرد و حرف اول و آخر را بزند. در واقع نصری قرار نیست در مورد مسائل استراتژیک اظهار نظر کند و نمی دانم چرا باید از این موضوع ناراحت باشد.

آقایان راه درست را پیدا کنیدو انجام دادند

او قبول کرد که شمزایی سرمربی تیم است و باید حرف اول و آخر را بزند. البته من هیچ دفاعی در مقابل شمزی ندارم اما هرکس به مسئولیت خود پیش برود. نصری مربی دروازه بان هاست و باید دروازه بان را تمرین دهد و نظرش را در مورد عملکرد فنی دروازه بان ها به سرمربی بدهد. او نباید در مسائل استراتژیک دخالت کند. ما در این مورد مقصر نیستیم. مسئولیت ها مشخص است و مردم باید آنها را بپذیرند و به آنها احترام بگذارند. فکر می کنم این بچه ها راهشان را گم کرده اند و با این مسائل روحیه تیم را تضعیف می کنند.

خط خوردن سنگدو دلیل برای سفیدی وجود دارد

صالح به وضعیت سنگسفیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به آنچه گفته شد به نظر می رسد سنگسفیدی به دلیل مصدومیت خط خورده و خودش مدعی است مصدوم نیست. من همیشه به بازیکنان تیم ملی گفته ام که باید صبور باشند، متعلق به جامعه هستند و مردم از آنها انتظار دارند. یک بازیکن، هر چقدر هم که تأثیرگذار و با تجربه باشد، نباید به داور حمله کند. به نظر من دو دلیل برای رگه های سنگ سفید وجود دارد. چه به دلیل مسائل انضباطی یا آسیب دیدگی. صرف نظر از هر دلیلی، تصمیم سرمربی مهم است و باید به آن احترام گذاشت.

سنگصفیدی باید به تصمیم شمزی احترام بگذارد

وی خاطرنشان کرد: حتی در روز اول اردوی تیم ملی دو بازیکن با تأخیر در تمرین حاضر شدند و با پرچم سرمربی تیم مواجه شدند. این ثابت کرد که نظم برای سرمربی بسیار مهم است. حالا باید ببینیم که خط سنگسفیدی به خاطر مسائل انضباطی است یا مصدومیت، البته او منکر مصدومیت است. من از برخی شنیدم، فکر می کنم نه، به دلیل شرایط سنی. به هر حال در آن سن و سال شمزایی با آمدن سنگ ظفیدی به اردوی تیم ملی موافقت کرده بود و او را هم دعوت کرده بود. با این حال ترکیب سنگسفیدی به هر دلیلی تصمیم سرمربی است و باید به آن احترام گذاشت.

وجود سنگسفید احتمالا بزرگتر استاین بیشتر به تیم آسیب می زنداصابت

مربی بین المللی فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که آیا غیبت سنگسفیدی روی نتایج تیم تاثیر دارد یا خیر، گفت: غیبت این بازیکن قطعا تاثیرگذار است؛ البته سنگسفیدی یکی از بازیکنان باتجربه تیم است که می تواند در لحظات حساس کمک کند، اما یک مربی نباید این کار را انجام دهد. به یک بازیکن تکیه کنید همچنین نباید فراموش کرد که سنگسفیدی یکی از دوستان صمیمی شمزی است و او را با وجود انتقاداتی که از سرمربی تیم شد به اردوی تیم ملی دعوت کرد و به تصمیم خود پایبند ماند، نمی دانم. برعکس، اگر سنگ سفید خراشیده نشود، این که هیچکس به فکر شمزی نیست و بازیکنان به فکر او نیستند، بزرگترین ضرر برای تیم ملی است، البته هیچ مربی نمی تواند برای تیمش نتیجه بگیرد. یا بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار خود نگه دارید.دوست ندارید 5 روز قبل از مسابقات از او سبقت بگیرید.البته برخی مشکلات مانند با این حال باید به این تصمیم احترام بگذاریم و از تیم ملی حمایت کنیم.

وضعیت مالی فدراسیون به هم ریخته بودوجود دارد

صالح با اشاره به جوانان تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: شمزایی از بازیکنان جوان برای حضور در این مسابقات استفاده کرد و تیم جوان شد. مطمئناً کار سختی در پیش دارند. دلیل خستگی بازی ضعیف تیم ملی مقابل مراکش در تورنمنت تایلند بود. ما با حداقل یک بازی تدارکاتی به این مسابقات اعزام شدیم و با تیم های دیگری مانند ژاپن که بازی تدارکاتی مقابل برزیل انجام دادند تفاوت زیادی داریم. با این حال، اکنون نمی توانیم قضاوت کنیم. به خاطر فدراسیون وضعیت فوتبال ما از نظر مالی خیلی به هم ریخته است.

فدراسیون فوتبال بحکومت داری است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: یکی از انتقادات من به تیم ملی فوتسال این بود که چرا سیامک داداشی در کادرفنی تیم بزرگسالان حضور داشت. من با او دشمنی شخصی ندارم، داداشی یکی از دوستان خوب من است. اما اگر قرار است در فوتسال به عنوان مربی فعالیت کند، باید از رده های پایه، جوانان، امید و سپس بزرگسالان شروع کند. اما چون فدراسیون فوتبال فاقد نظم و انضباط است، این مشکلات رایج است. متاسفانه در مقطعی تاج باید بر اساس خرد جمعی رئیس کمیته فنی را انتخاب می کرد اما ناگهان تصمیم نهایی را خودش گرفت. این نشان می دهد که تصمیمات در فوتسال ایران فردی است و خرد جمعی در آن نقشی ندارد.

انتهای پیام/4057/