سهمیه آسترازنکا هنوز به مشهد تحویل نشده است/ابتلای ۲۴۹ نفر به امیکرون در مشهد

آوای البرز/ خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 249 نفر مبتلا به آمکرون در مشهد شناسایی شده اند که اینطور نیست. ما در میان این بیماران نمرده ایم.»

دکتر در گفت وگو با آوای البرز، محمد پهلوان اظهار داشت: با تخصیص سهمیه آستاراخان واسکان، برای تزریق یک یا سه دوز مشکلی نخواهیم داشت زیرا این سهمیه به اندازه کافی پیش بینی شده است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 111 بیمار جدید در بیمارستان خراسان رضوی بستری شده اند. بر این اساس تعداد بیماران بستری جدید 353 نفر بود که از این تعداد 110 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

پهلوان با اشاره به وضعیت پایدار بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان گفت: در این مورد مهم تزریق نوبت سوم است، زیرا پنج ماه بعد از نوبت دوم، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و آمکرون استرین به دلیل آن است. به گسترش آن، به احتمال زیاد تعداد بیماران را افزایش می دهد.

وی افزود: در حال حاضر میزان تزریق دوز سوم در مراکز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد 17 درصد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر نکات بهداشتی توسط شهروندان، ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل ها کمتر از حد انتظار است. در ماه سپتامبر، شرایط اوج، نرخ انطباق پروتکل 85٪ بود، اما در حال حاضر نرخ انطباق پروتکل 50٪ است.

پهلوان خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سه هفته آینده سرنوشت ساز خواهد بود. تا پایان بهمن، اگر پروتکل های بهداشتی بیشتری را رعایت کنیم و ایمن سازی ها را افزایش دهیم، شرایط بهتری خواهیم داشت. در غیر این صورت پایان بهمن ماه وضعیت نگران کننده ای خواهد بود.

انتهای پیام/