شناسایی ویروسی که احتمالا موجب کووید طولانی‌ می‌شود

آوای البرز / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد برخی از افراد با علائم مزمن Covid-19 ممکن است از حمله ویروس Epstein-Barr (EBV) خستگی را تجربه کنند.

طبق اخبار US ، دو سوم (30 بیمار) از گروهی از بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونا ویروس مزمن دارای افزایش سطح آنتی بادی های Epstein-Barr بودند ، که نشان می دهد آپنه خواب در اثر عفونت ویروس کرونا ایجاد شده است.

جفری گلد ، محقق برجسته در سازمان بهداشت جهانی و یک گروه غیرانتفاعی زیست محیطی گفت: “اگرچه SARS-CoV-2 به وضوح دلیل بیماری حاد COVD-19 است ، اما می تواند منجر به اثرات التهابی شود. “در ترکیب با عوامل دیگر ، به ویژه اپشتین بار ، ممکن است منجر به پاتوژنز پیچیده و عوارض طولانی مدت بیماری کوید شود.

محققان می گویند بیش از 95 درصد بزرگسالان به ویروس تبخال آلوده شده اند. شایعترین علت مونونوکلئوز ویروسی است که افراد را فلج می کند.

دکتر جان اچ اسنایدر ، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جان جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا گفت: “این ویروس در بدن شما وجود دارد و هر چیزی که بدن شما را تحت فشار قرار دهد ، می تواند باعث عملکرد آن شود.” آمش آدلجا گفت. اگر بارهای ویروسی EBV را در بیماران ICU مشاهده کنید ، افزایش را مشاهده خواهید کرد. “هر کسی که در حالت استرس باشد ممکن است دوباره فعال شود یا عود کند.”

عدالجا افزود: EBV در بین انسان ها گسترده است و ممکن است به دلیل استرس جسمی یا روحی باشد و برای اثبات این ارتباط شواهد بیشتری لازم است.

برای این مطالعه ، گلد و همکارانش 185 بیمار مبتلا به Covid را بررسی کردند و دریافتند که 30 درصد علائم مزمن دارند.

با بررسی دقیق 30 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس مزمن ، محققان دریافتند که 20 نفر دارای آنتی بادی EBV بالا هستند که نشانگر عود اپستین بار است. این بیماران با مقادیر بالای آنتی بادی EBV خستگی ، بی خوابی ، سردرد ، بدن درد و سرگیجه را از علائم رایج خود گزارش کردند. علائم دیگر شامل وزوز گوش ، کاهش شنوایی و بثورات پوستی است.

محققان استدلال کردند که عفونت قرنیه در برخی از بیماران ممکن است باعث شعله ور شدن EBV شود و علائم مزمن آنها را تحریک کند.

دیوید هرلی ، استاد دانشگاه جورجیا و میکروب شناس مولکولی و یکی از محققان در این مطالعه گفت: “ویروس کرونا که باعث بیماری کوید -19 می شود با فعال شدن موضعی و سیستمیک آبشارهای التهابی مرتبط است.” “فعال سازی التهابی موضعی یا سیستمیک برای فعال سازی مجدد ویروس های پنهان مخفی شناخته شده است ، به ویژه با فعال سازی مجدد EBV از طریق بافت های ایمنی و مخاطی.”

آدلجا گفت: “قبل از اینكه این مورد فراتر از یك تئوری باشد ، مطالعات بیشتری با بیماران بیشتر مورد نیاز است.”

وی گفت: “من فکر نمی کنم که در این مرحله واقعاً مهم باشد ، جزئیات بیشتری برای یادگیری وجود دارد.”

آدلجا ادامه داد: این مطالعه شواهد قوی مبنی بر اینکه کوید با فعال سازی مجدد بار باز شدید از علائم مزمن رنج می برد ، ارائه نمی دهد.

آدالجا اضافه کرد که آنها واقعاً آن را ثابت نکرده اند زیرا آنتی بادی ها در حال آزمایش هستند ، ارتباط زیادی با بارهای ویروسی ندارند و تعداد دو برابر ویروس هایی که گزارش می کنند زیاد نیست.

هرلی گفت: “اگر این نظریه سرانجام به اثبات برسد ، پزشکان می توانند روش های جدیدی برای کمک به افراد مبتلا به کوید ارائه دهند.”

غربالگری برای فعال سازی مجدد EBV در ابتدای بیماری به پزشک این امکان را می دهد تا از تعدادی دارو برای کاهش وزن ویروس تبخال در بیماران و کاهش میزان و مدت زمان انجماد طولانی مدت استفاده کند. ” . اکثر بیماران می توانند از غربالگری نسبتاً ارزان قیمت بهره مند شوند ، حتی اگر این بدان معنا باشد که هیچ مدرکی مبنی بر فعال سازی مجدد EBV وجود ندارد. “EBV با آزمایشات سرمی ساده و نسبتاً ارزان قابل کنترل است.”

نتایج یک مطالعه جدید در مجله Pathogens منتشر شد.

انتهای پیام