تاج برای این پرونده فوتبال ایران عذرخواهی نکرد

تاج برای این پرونده فوتبال ایران عذرخواهی نکرد

به گزارش آوای البرز روزنامه جوان نوشت: اما امروز بنا بر گزارش هایی که رئیس فدراسیون در اختیار نماینده های مردم در خانه ملت قرارداده و تأیید تارقلی زاده با پرداخت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بسته شده است. قراردادی که روزی تاج از آن به عنوان قرارداد خوب یاد می کرد و مدعی بود با درس گرفتن از قرارداد کی روش بسته شده اما طولی نکشید که مشخص شد بدترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران بوده به طوری که بعدها رئیس فدراسیون که روزی از ویلموتس به عنوان یک مربی نجیب یاد می کرد او را فریبکار خواند: «بهترین جمله این است که بگوییم او سر ما کلاه گذاشت.»

مرور قرارداد ویلموتس حتی امروز هم که  پنج سال از عقد آن می گذرد (یکم خرداد ۹۸) باعث خشم و نفرت می شود خشم و نفرت از عقد قرارداد با مربی که پیش از پیوستن به تیم ملی ایران قیمت سالانه اش حدود ۴۵۰ هزار یورو بود اما با مبلغ ۲ میلیون ۲۵۰ هزار یورو (در مجموع ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو) هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت و چیزی جز شکست از خود به جای نگذاشت.

اما داستان قرارداد ویلموتس تنها رقم سنگین آن بابت سه سال و نیم نبود! در واقع براساس توافقات آقایان مرد بلژیکی بابت هر برد ۶ هزار و بابت هر تساوی ۳ هزار دلار دریافت می کرد که واقعاً ۶ هزار دلار بابت برد تیم هایی چون کامبوج و هنگ کنگ عدد قابل توجیهی نبود البته نه برای آقایان فدراسیون نشین و تاج که حتی بعد از جدایی پرسروصدا و داستان ساز ویلموتس برای فوتبال ایران نیز تا مدت ها دفاع جانانه ای از آن قرارداد داشتند! قراردادی که بعد از سال ها گفته می شود با رقم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار پرونده اش بسته شده است! رقم درشتی که می توانست گره از مشکلات بسیاری باز کند اما هزینه بی کفایتی مدیریتی شد.

با وجود این فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج هرگز بابت آن حتی یک عذرخواهی ساده هم از مردم نکرد حتی وقتی که ویلموتس را فریبکار خواند! در عوض بارها و بارها فدراسیون نشین ها جسته و گریخته و در لفافه مدعی شدند مواردی هست که مردم نمی دانند و نمی توان اشاره ای به آن داشت. اما تا زمانی که به طور کامل در این خصوص شفاف سازی و با مسببان آن برخورد نشود نمی توان انتظار داشت پرونده سیاه فوتبال به دست فراموشی سپرده شود. اما می توان انتظار داشت که این داغ درس عبرتی شود برای آینده هرچند کمتر کسی است که نداند هرگز اینگونه تجربیات تلخ برای آقایان درست عبرت نمی شود. شاید به همین دلیل هم هست که وقتی امروز صحبت از بسته شدن پرونده ویلموتس می شود کمتر کسی آن را باور می کند چراکه مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد!

در واقع مغایرت داشتن آنچه آقایان در خصوص این پرونده بارها و بارها به زبان آوردند و طولی نکشید که مشخص شد با واقعیت تفاوت بسیار دارد اصلی ترین دلیل عدم باور صحبت های مطرح شده در خصوص بسته شدن پرونده ویلموتس است. پرونده ای که گفته می شد غرامت ۶ میلیون دلاری روی دست فوتبال ایران گذاشته و الان براساس ادعای آقایان در فدراسیون فوتبال داستانش با ۴ میلیون و۷۰۰ هزار دلار به نقطه پایان رسیده است. رقمی که شاید به عنوان یک موفقیت از آن یاد شود اما بی تردید سند بی کفایتی مدیریتی است و دست درازی های بی حد و حصر آقایان به جیب ملت ملتی که ترجیح می دهد این رقم ها برای زیرساخت های فوتبال کشورش هزینه شود تا جذب مربیان درجه چندمی که کوچک ترین سود و منفعتی برای فوتبال ایران ندارند اما مگر خواست مردم اهمیتی هم دارد؟!

23302