ایام نوروز، فرصتی ویژه برای فروش صنایع‌دستی استان سمنان است

ایام نوروز، فرصتی ویژه برای فروش صنایع‌دستی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری آوای البرز استان سمنان، امیر کرم زاده در دیدار با هنرمندان صنایع‌دستی و رئیس بسیج هنرمندان استان سمنان گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز فرصتی ویژه برای هنرمندان صنایع‌دستی است تا بتوانند از حضور مسافران در این استان بیشترین بهره را برای فروش محصولات خود ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۳ در شهر سمنان، نمایشگاه صنایع‌دستی در کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان محل نوروزگاه این شهر برپا می‌شود.

امیر کرم زاده گفت: برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با هماهنگی‌های انجام‌شده، هنرمندان می‌توانند محصولات صنایع‌دستی خود را در ایام عید، در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان نیز به فروش برسانند.

اوافزود: از اقدامات مطلوب در دست اقدام برای صنایع‌دستی استان سمنان، مستندسازی باهدف برندسازی، پیشینه، جایگاه انواع رشته‌های صنایع‌دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مسافران و گردشگران از طریق نرم‌افزار جامع گردشگری پارکوپلو استان سمنان، می‌توانند از انواع صنایع‌دستی در هر نقطه از استان مطلع شوند و برای خرید آن اقدام کنند.

امیر کرم زاده ضمن اشاره به اینکه در استان سمنان دو شهر ملی صنایع‌دستی وجود دارد، افزود: نیاز است تا در اسرع وقت با همکاری سازمان‌های مربوطه در جهت برندسازی صنایع‌دستی، در شهرهای ملی صنایع‌دستی استان، میدان یا خیابانی با نماد صنایع‌دستی ثبت‌شده همان شهر ایجاد شود و تاریخچه‌ای ازآن‌جهت آشنایی و آگاه‌سازی مسافران با صنایع‌دستی خاص آن منطقه نصب شود.

او هتل‌ها را محلی پرتردد برای جامع هدف مشخصی دانست و افزود: ایجاد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در هتل‌های استان نیز می‌تواند راهی برای معرفی و افزایش فروش صنایع‌دستی در استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به آماده‌سازی کاروانسرای شاه‌عباسی، بعد از زمان برگزاری جشنواره نوروزی سمنان، دیار کاروانسراهای ثبت جهانی، می‌توان یک روز در هرهفته نمایشگاه صنایع‌دستی در آنجا برپا شود و هر هفته را به یکی از شهرستان‌های استان اختصاص دهیم.

۴۶