۵ عارضه بلندمدت کووید-۱۹

“:

“در طی اپیدمی کوید -19 ، ویروس کرونا کرونا متخصصان بهداشت را شوکه کرد. این مانند ویروس ریه بود که اکنون به قسمت های مختلف بدن حمله می کند. به نظر می رسد افرادی که از این بیماری بهبود می یابند فقط می توانند برای چند ماه زنده بمانند.” در برخی موارد ، بیماران بر ویروس غلبه کردند ، اما هنوز ناسالم است و اغلب ناتوان است. “

“گزارش اخیر در وال استریت ژورنال به اوضاع سنگاپور تحت تأثیر Covid-19s در بهار ، هنگامی که او بیش از شش ماه داشت ، با خستگی ، درد قفسه سینه و تورم قلب اشاره داشت. علائم وی به حدی شدید بود که نمی توانست به کار خود برگردد و یا به دیدار خانواده اش برود. .

پزشکان معتقدند حداقل یک سال طول می کشد تا افرادی مانند این مرد سنگاپوری که با اتصال به ونتیلاتور فرار کرده اند بهبود یابند. البته این دوره هنوز ناشناخته است زیرا کمتر از یک سال از شروع بیماری می گذرد.

پزشکان مطمئن نیستند که برای بهبودی بیشتر افراد از علائم مزمن کوید -19 چه زمان طول می کشد. برای برخی ممکن است به یک بیماری مزمن تبدیل شود. در اینجا پنج علامت شایع مزمن کوید 19 وجود دارد.

خستگی

طبق نظرسنجی لانگ هولر ، 100٪ بیماران کووید -19 در این بررسی خستگی مزمن را گزارش کردند. پزشکان ماه ها آن را تحت نظر داشته اند و یک متخصص اپیدمیولوژیک ، دکتر آنتونی فوچی پدیده ای است که با سندرم خستگی مزمن شناخته می شود و به عنوان آنسفالومیلیت مایالژیک شناخته می شود. به گفته Fucci ، به نظر می رسد ویروس از کار افتاده است ، اما تعداد بیشتری از مردم احساس ضعف ، خستگی و تنگی نفس می کنند.

درد قفسه سینه

بسیاری از افراد با علائم مزمن کووید-19 درد مداوم قفسه سینه را گزارش کرده اند. یکی از دلایل این کوستوکندریت التهاب غضروف است که دنده ها را به جناغ متصل می کند. این درد با سرفه مزمن تشدید می شود. طبق مطالعه ای که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده انجام شده است ، 43 درصد از افرادی که از کوید-19 بهبود می یابند گزارش می کنند که سرفه تا 14 تا 21 روز پس از تشخیص از بین نمی رود.

تنگی نفس

Kovid-19 باعث التهاب و آسیب ریه می شود و نفس کشیدن را برای فرد دشوار می کند. این شرایط می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. بررسی علائم لانگ هولر گزارش داد که 1020 نفر از 1567 بیمار Kovid-19 علائم را گزارش کرده اند.

التهاب قلب

Kovid-19 باعث التهاب در سراسر بدن ، از جمله ریه ها ، مغز و قلب می شود. یکی از پیامدهای این بیماری در قلب ، کاردیومیوپاتی است که در آن عضله قلب سفت ، ضخیم یا کشیده می شود. این شرایط بر توانایی قلب در پمپاژ خون تأثیر می گذارد ، که می تواند منجر به مشکلات کمتر جدی مانند نارسایی عضو و خستگی تا رطوبت بالا شود.

مشکلات روحی و روانی

التهاب مغز می تواند انواع مشکلات روحی و عصبی را ایجاد کند. در بیماران با علائم مزمن Kovid-19 ، توجه به علائم جسمی مانند خستگی و بیماری های تنفسی ، بلکه همچنین بر روی موضوعاتی مانند وضعیت حافظه ، افسردگی ، اضطراب و اختلالات خواب مهم است. طبق مطالعه اخیر منتشر شده در The Lancet ، 55٪ از افرادی که ویروس کرونا جدید تشخیص داده اند ، علائم عصبی مزمن را تا سه ماه پس از تشخیص گزارش می کنند.

چگونه سلامت خود را حفظ کنیم

ابتدا همه تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع Kovid-19 انجام دهید. از ماسک استفاده کنید ، اگر فکر می کنید کوید-19 دارید سعی کنید از مکانهای شلوغ (مثلاً در یک رستوران یا مهمانی خانوادگی) خودداری کنید ، برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوید و مرتباً دستان خود را با آب و صابون بشویید و سطوحی را که اغلب با آنها تماس می گیرید ضد عفونی کنید. همچنین می توانید با رعایت رژیم غذایی سالم و دریافت مواد مغذی مانند ویتامین C ، A و روی ، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.