۵۶۰ هزار خانه خالی در کشور داریم/ آغاز عملیات ساخت ۱۰۰ هزار مسکن به دستور رئیس جمهور

قاسمی: 560 هزار خانه خالی در کشور داریم/ بنا به دستور رئیس جمهور ساخت 100 هزار خانه آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 100 هزار واحد مسکونی با دستور رئیس جمهور در شهرهای جدید راه اندازی شده است که امروز دیدید و حدود 700 هزار واحد در شهرهای جدید کشور داریم که هم اکنون برخی از آنها آماده است. ، و حدود 560000 واحد. خانه های خالی در کشور وجود دارد و 60 هزار نفر به این سیستم اعتراض کردند که در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار مالی خبرگزاری آوای البرز؛ رستم غازمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک میلیون واحد مسکونی در شهرهای جدید در فاز دوم نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مراسم رئیس جمهور دستور ساخت 100 هزار واحد مسکونی را صادر کرد که از ابتدای سال جاری آغاز شد. شهرهای جدید و پیشرفت آن را امروز دیدید و حدود 700000 واحد در شهرهای جدید کشور اضافه کرده ایم که برخی از آنها اکنون آماده هستند و بسیاری از شهرهای جدید و شهرها و شهرک های جدید با در حداقل 700 هزار واحد سهم آنهاست.

رستم غازمی گفت: دوستانش امروز اجرای 100 هزار واحدی او را آغاز کردند. طبق گزارشی که به دست ما رسیده است حدود 16 درصد پیشرفت داشته و برخی رشته ها نیز تقریبا 60 درصد آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اکثر وزارتخانه ها برای ساخت خانه برای کارمندان از زمین خود قرارداد بسته ایم و برخی وزارتخانه ها مانند وزارت جهاد پیشرفت چندانی نداشته اند. رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت تاکید کرد که وزارتخانه ها باید این کار را انجام دهند.

رستم غازمی در پایان گفت: در خصوص سامانه املاک و مسکن نیز با حضور آقای رئیس جمهور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که می توانیم تا پایان امسال این سامانه را به پایان برسانیم و سازمان مالیاتی تعیین شد. خانه هایی که ما رسماً خانه های خالی اعلام کرده ایم، حدود 560 هزار واحد مسکونی در کشور خالی است، 60 هزار نفر به این سامانه اعتراض کرده اند که در حال رسیدگی است و کسانی که معترض نیستند باید قبوض مالیاتی را پرداخت کنند.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق رای و 0 رای مخالف