۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود

وزیر نیرو: نیروگاه 500 مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر تابستان امسال به بهره برداری می رسد

وزیر نیرو گفت: ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر جدید در کشور 46 درصد پیشرفت داشته و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در تابستان امسال در پیک بار وارد مدار می شود.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ روز چهارشنبه وقتی علی اکبر محرابیان رسید مشهد وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی و بادی را یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان کرد. دولت سیزدهم، وزارت نیرو طرحی برای ساخت 10000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مدت 4 سال تدوین کرد که یکی از موارد اصلی در دستور کار سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی است. برق قرار دادن “ساتبا”.

وی با اشاره به فراخوان عمومی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر افزود: منابع مالی با توجه به بهره وری سوخت، پاسخ خوب و تقاضای قابل توجهی وجود داشت در بخش خصوصی در مواجهه.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین تصویب ساخت 7000 مگاوات نیروگاه خورشیدی و 3000 مگاوات نیروگاه بادی در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد. اقتصاد در فاز اول مجوز نیروگاه خورشیدی 4000 مگاواتی برای 2 سال آینده تصویب شد.

محرابیان یادآور شد: امسال با مشارکت شرکت های بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز در اوج مصرف برق، نیروگاه های تجدیدپذیر جدید با ظرفیت قابل توجه حدود 500 مگاوات راه اندازی می شود که در حال حاضر 46 درصد پیشرفت دارد.

وی به آمار ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر اشاره کرد خراسان رضوی گفت: ساخت 24 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت بیش از 194 مگاوات در استان آغاز شده است که از این تعداد 10 نیروگاه با ظرفیت بیش از 20 مگاوات در سال جاری در پیک مصرف به بهره برداری می رسد.

به گفته وزیر نیرو، 15 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت بیش از 50 مگاوات، تعداد کل نیروگاه ها و ظرفیت عملیاتی. استان خراسان رضوی است.

وی هم اکنون برای بازدید و یا افتتاح پروژه های مرتبط در قالب هجدهمین تور استانی خود راهی گناباد و بجستان است. رئيس جمهور به خراسان رضوی است.

انتهای پیام/