۳ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی در حراج فروش رفت

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت دارایی در پی اقدامات وزارت دارایی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش اثرات تورم ، خزانه داری این کشور قرار است در ماه های آینده اوراق بهادار دولتی را به روش های مختلفی منتشر و توزیع کند. یازده مرحله حراج اوراق قرضه بین بانکها (موسسات اعتباری غیر بانکی و موسسات مالی) فعال در بازار سرمایه (مانند صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های مالی) از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سامانه سهمیه شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

براساس این گزارش ، مطابق تصمیمات اتخاذ شده برای تأمین اعتبار بهینه ، در یازدهمین مرحله از حراج اوراق بهادار مالی اسلامی که در تاریخ 5/21/2012 برگزار شد ، سفارش خرید اوراق بهادار از متقاضیان مذکور در سامانه های بازار بین بانکی و سهمیه های کارگزاری بانک مرکزی در تاریخ 5/21/2012 صادر شد. شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران در مجموع 3،041 میلیارد دلار اوراق بهادار فروخته است ، همانطور که در جدول (1) توضیح داده شده است.

در این گزارش اشاره شده است که در طی ده مرحله آخر حراج اوراق قرضه دولتی تا پایان هفته دوم اوت 2016 ، 49.8 هزار میلیارد تومان بودجه پرداخت شده است که جزئیات آن در جدول (2) آورده شده است:

انتهای پیام / 4129 /