۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت تامین شد

اخبار آفتاب:

بانک مرکزی با مدیریت نقدینگی در جامعه و رفع نیازهای متقاضیان بخش واقعی مانند دولت ، به دنبال جلوگیری از نقدینگی نامحدود با دستیابی به هدف اعلام شده تورم و در چارچوب سیاست جدید پولی است.

بر این اساس ، این بانک به دولت کمک کرده است تا با انتشار اوراق قرضه و فروش آنها به بانک ها و موسسات مالی غیربانکی به عنوان بخشی از یک عملیات بازار آزاد که موجب تسویه وثیقه تسهیلات به بانک ها می شود ، کسری بودجه را پر کنیم. .

دولت 36000 میلیارد تومان کسری بودجه پرداخت کرده است

طبق اعلام بانک مرکزی پنجشنبه شب ، دولت از تأمین منابع موجود در بازار پول امتناع می ورزد و به بانک مرکزی می رود و در این به اصطلاح “حراج فروشگاه دولتی” پول بالایی دریافت می کند.

در این چارچوب ، تاکنون 7 مرحله از اوراق بهادار بدهی دولت به حراج گذاشته شده است و کسری بودجه دولت 36000 میلیارد روپیه بدون ایجاد نقدینگی جدید از این فضا پرداخت شده است.

برنامه تأمین کسری بودجه دولت هر هفته توسط بانک مرکزی اجرا می شود که اوراق قرضه دولتی را به بانک ها و موسسات مالی غیر بانکی می فروشد. در این سیستم ، بانک مرکزی حراج را انجام می دهد ، حراج دولت برنده را تعیین می کند ، معاملات در بازار سرمایه را انجام می دهد و در آخر پول حراج را به حساب خزانه واریز می کند.