۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد/ افراد برای کمک ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند

اخبار آفتاب:

محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ملی اقدام با اراده و استقبال خوب مردم در سراسر کشور در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص زمین خوب برای اجرای برنامه اقدام ملی در استان سنجان ، گفت:

2 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد / مردم برای کمک به سرمایه گذاری مسکن باید ثبت نام کنند

وی در ادامه گفت: شناسایی دقیق متقاضیان انجام شده است: یک میلیون و 600 هزار نفر در مناسبت های مختلف ثبت نام کرده اند ، 996 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و نظارت بر این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ملی اقدام به مسکن از سه طریق اجرا خواهد شد ، ادامه داد: نوع اول مسکن آماده شده برای مردم را فراهم می کند و در هنگام انجام مسئولیت های خود خانه ها را توزیع می کند و نوع دوم مردم را به پروژه ها معرفی می کند. آنها با سازنده قرارداد امضا می كنند و واحد خود را طبق برنامه قرارداد دریافت می كنند ، گروه سوم زمین را به شهرهای كوچك منتقل می كنند و با مدیریت كارگزاری ، زمین را تحت نظارت احداث می كنند.

وزیر راه و شهرسازی بسته حمایتی از مستاجرین را اعلام کرده است که از 4 تا 5 مرداد به پنج گروه یا بیشتر به همه گروه های حقوق ثابت ارائه می شود. این پذیرش مهم در بانک ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که مستاجر هزینه های بانکی را فقط ماهانه پرداخت می کند و در پایان قرارداد سرمایه گذاری واقعی به بانک بازگردانده می شود.

اسلامی با بیان اینکه با بانک مرکزی مشورت کرده است و از بانک ها درخواست کرده است گفت: آنها باید متعلق به سایر بخش های جامعه باشند و اگر متقاضی هستند می توانند از این تسهیلات با نرخ مصوب شورای مالی و اعتباری بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هزینه بانکی برای این تسهیلات 13 درصد است ، گفت: اگر آنها ظرفیت تقاضای پنج خانواده را برآورده نکنند و تمام بودجه 20 هزار میلیارد دلاری را پوشش دهند ، این بودجه می تواند برای سایر گروه ها و خانواده های کوچک تمدید شود. تزریق شده است

وی با اظهارنظر درباره پیش بینی سرمایه گذاری مسکن برای زوج های جوان ، گفت: این امکانات به کسانی که امسال قادر به جشن گرفتن عروسی خود نیستند کمک می کند تا وام مسکن را در خانه رهن کنند.

اسلامی با اظهارنظر در مورد برنامه دو جانبه مجلس برای جمع آوری مالیات از کارکنان خالی ، اظهار داشت: قانونی برای مالیات بر مسکن خالی وجود داشت و ما بارها خواستار آن شدیم زیرا انگیزه ای برای تهیه مسکن خالی است و تسهیل توزیع آن بسیار مهم است.

به گفته این مرکز در ایران ، طبق گفته وزیر راه و شهرسازی بیش از 2 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد:

وی در ادامه در مورد اجرای طرح تقسیم راه آهن سانجان – کسوین به دو خط گفت: “اعتبار لازم را به این پروژه می دهیم ، بنابراین این پروژه تا پایان امسال عملیاتی می شود.”

اسلامی گفت: 518 کیلومتر دیگر نیز تا پایان امسال به آزادراه های کشور می پیوندند. “در حال حاضر 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که با افزایش 25 درصدی به 3 هزار کیلومتر نیز می رسد.” .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این اقدام تغییر عمده ای را در بخش بزرگراه های کشور ایجاد می کند گفت: یکی از این پروژه ها در نزدیکی قسمت جنوبی تهران است که به بزرگراه کرج-کسوین به شدت قاچاق ، از ابیک تا چمشهر منتهی می شود. .