۱۲۴ هم گران فروشی می‌کند؟

آفتاب نیوز:

در ماه های اخیر مشکل تولید تجهیزات خانگی شدت گرفته است و عده ای نیز از این وضعیت استفاده کرده اند تا به طور غیر منطقی قیمت ها را افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند.

تولیدکنندگان تجهیزات داخلی معتقدند محصولات آنها در زنجیره تأمین مواد اولیه تأثیر می گذارد و در شرایط فعلی مواد اولیه آنها از بورس کالا قابل دریافت نیست و باید مجدداً به بازار آزاد مراجعه کرده و چندین بار آن را خریداری کنند. کشف خواهد شد

.

124 آیا گران و فروش است؟

مقامات به ویژه وزارت خاموش گفتند: “به جای انتقاد از هزینه لوازم خانگی ، آنها به افزایش هزینه مواد اولیه فکر نمی کنند.” هیچ کنترلی بر هزینه مواد اولیه ندارد.

همین انتقاد از سوی تولیدکنندگان منجر به افزایش 20 تا 30 درصدی در هزینه لوازم خانگی با رضایت شرکت حفاظت شد. البته تولید کنندگان مجبور بودند محصولات خود را در سایت 124 لیست کنند تا مشتریان بتوانند به هر حال اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد قیمت ها پیدا کرده و قیمت ها را در بازار تجهیزات داخلی تنظیم کنند. متأسفانه مشکلات و اشکالاتی باعث شده برخی تولید کنندگان بتوانند قیمت محصولات خود را تا 20٪ بالاتر از قیمت بازار 124 متر مربع افزایش دهند. به عنوان مثال ، یک ماشین لباسشویی ایرانی در سایت 124 حدود 11 میلیون تومان قیمت دارد ، در حالی که همان محصول با 9 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

بازار تجهیزات داخلی می گوید: “تولید در صنعت تلویزیون به طرز چشمگیری افزایش یافته است و محصولات بدون در نظر گرفتن سود و هزینه باید برای فروش بفروشند.” در بخش گاز نیز وضعیت مشابه است ، جایی که ارزش بازار برخی از این محصولات 25 درصد پایین تر از سایت 124 است. اما مشکل اصلی ما یخچال و ماشین لباسشویی است زیرا به نظر نمی رسد که قیمت آنها معیار خاصی داشته باشد و سازنده دائماً در بعضی مواقع تغییرات کوچکی را ایجاد می کند ، کد محصول را تغییر داده و قیمت های بالاتری را نیز ارائه می دهد.

اما اوضاع در صحنه ماشین ظرفشویی حتی بدتر است ، زیرا هنوز تولید کننده ایرانی وارد صحنه نشده است ، عمدتا به این دلیل که کالاهای چینی از سایت های قاچاق وارد بازار می شوند.

در حال حاضر ، در بازار لوازم خانگی ، برخی از فروشندگان تمایلی به فروش ندارند زیرا باعث کاهش عرضه محصولات خود شده اند.

به گفته فعالان بازار ، در صورت افزایش عرضه کالا ، مطمئناً رونق به بازار باز خواهد گشت و معاملات همچنان به روند صعودی ادامه می دهند. البته اجرای این مشکل نیاز به اراده دولت برای حمایت از تولید کننده داخلی دارد ، زیرا هیچ اقدامی برای مقابله با هزینه مواد اولیه برداشته نشده است و این باعث می شود تولید بسیار گران شود.