۱۱ خاصیت درمانی روغن زیتون

آوای البرز می گوید یک فنجان روغن زیتون اولین چیزی است که مردم منطقه مدیترانه هر روز برای صبحانه میل می کنند. آنها با نوشیدن یک لیوان کوچک آب ولرم مخلوط با آب لیموی تازه ، خواص درمانی روغن زیتون را کامل می کنند. با این کار ، بدن با انرژی بهتر شروع به کار می کند و دستگاه گوارش را تمیز می کند. این عادت مردم منطقه مدیترانه علت بیماری های قلبی ، حمله قلبی و انواع مختلف سرطان در این منطقه است. اما راز ساختار این ماده غنی چیست؟

روغن زیتون چیست و چه موادی دارد؟

روغن زیتون روغنی است که از میوه درخت زیتون استخراج می شود. این روغن طبیعی به رنگ زرد مایل به سبز است و شامل انواع ترکیبات معدنی است. انواع ویتامین ها از جمله هیدروکربن ها ، الکل ها ، توکوفرول ها ، استرول ها ، گلیسیریدها ، اسیدهای چرب و ویتامین E. بیشتر مواد تشکیل دهنده این روغن اسیدهای چرب اولئیک ، لینولئیک و پالمتیک هستند. اما خواص آنتی اکسیدانی از مزایای چشمگیر این روغن گیاهی است که از بسیاری جهات برای سلامت انسان مفید است. برای یادگیری 11 خاصیت درمانی روغن زیتون با ما همراه باشید.

روغن زیتون و 11 خاصیت درمانی آن

  1. سلامت قلب: روغن زیتون حاوی 80٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است که به افزایش HDL ، همچنین به عنوان کلسترول خوب و LDL یا کلسترول بد کمک می کند. این ماده بکر همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارد. بیماری قلبی سومین علت اصلی مرگ در زنان است. FDA یا سازمان غذا و دارو نشان داده است که مصرف روزانه این روغن خطر بیماری ویروس کرونا قلب را کاهش می دهد.

یک مطالعه علمی در سال 2018 نشان داد افرادی که رژیم رژیم مدیترانه ای دارند کمتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند دچار بیماری قلبی می شوند. سازمان غذا و دارو (FDA) در اروپا و سازمان غذا و دارو مصرف 20 گرم یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر را برای کاهش بیماری های قلبی و التهاب در این قسمت از بدن روزانه توصیه می کنند.

  1. سلامت مغز: خواص آنتی اکسیدانی این روغن جنبه های مختلف سلامت انسان را تضمین می کند. خطر حمله قلبی ، یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان ، با مصرف روزانه این روغن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

این روغن با وجود اسیدهای چرب ، ویتامین ها و کلسترول خوب ، وضعیت عروق مغزی را بهبود می بخشد و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد.

  1. به کاهش وزن کمک کنید: یکی از ویژگی های این ماده طبیعی ایجاد احساس رضایت است. طبق آزمایشات مختلف ، هرکسی که از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده می کرد ، وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی داشتند ، کاهش یافت.

فواید روغن زیتون

  1. درمان کیسه صفرا: چندین مطالعه نشان داده است که این ماده تولید ترشحات صفرا و لوزالمعده را تحریک می کند. بنابراین ، مصرف منظم فرم خالص این روغن تا حد زیادی خطر تشکیل کیسه صفرا را کاهش می دهد. در یک مطالعه آزمایشگاهی ، وزن کیسه صفرا پس از دو روز خیساندن در روغن زیتون خالص ، 68 درصد کاهش یافت. این تعداد زیاد باعث می شود مصرف این ماده با کیفیت بالا نادیده گرفته نشود.
  2. پیشگیری از سرطان پستان: مطالعات در دانشگاه کرنر نشان می دهد که مصرف روغن زیتون با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پستان ارتباط مستقیم دارد. اسید اولئیک و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن می توانند به مبارزه با انواع دیگر سرطان کمک کنند. طبق گفته موسسه ملی سرطان ، بیش از 12 درصد از زنان یک بار در طول زندگی به سرطان پستان مبتلا می شوند. بنابراین حقایق حاکی از آن است که از جمله فرم خالص این روغن در رژیم غذایی شما می تواند زنان را از خطر سرطان پستان محافظت کند.
  3. پیشگیری از آلزایمر: علاوه بر روغن کنجد ، که در جلوگیری از آلزایمر بسیار موثر است ، افرادی که از روغن زیتون استفاده می کنند نیز این ماده را در رژیم غذایی خود دارند. یک مطالعه تحقیقاتی از دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که یک ترکیب طبیعی در روغن زیتون به نام اولئوکانتال می تواند به درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. اولئوکانتال ساختار پروتئین های عصبی را تغییر می دهد. این روش شامل رفع اثرات و عوارض آلزایمر است.
  4. پیشگیری از سرطان روده بزرگ: کولونوسکوپی منظم می تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. اما نباید از نقش تغذیه در این مورد غافل شد. طبق مقاله ای در مجله بین المللی سرطان ، مصرف روغن زیتون می تواند از انواع خاصی از سرطان ، به ویژه سرطان روده بزرگ محافظت کند. روغن زیتون حاوی اسید اولئیک و سایر فنل ها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی در بدن هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که فنل استخراج شده از روغن زیتون بکر در مراحل مختلف از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.
  5. دیابت: روغن زیتون توسط انجمن دیابت آمریکا به عنوان یک چربی سالم و اشباع نشده برای کنترل دیابت و توسط شورای اطلاعات غذایی اروپا به عنوان کاهنده گلوکز در خون توصیه می شود.

این می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری های چشم ، مشکلات پوستی ، زخم های شدید پا و مشکلات کلیوی شود. بنابراین ، مصرف روزانه روغن زیتون یک گام عاقلانه برای جلوگیری از یک بیماری پیچیده است.

  1. پیشگیری از سندرم متابولیک: آزمایش های علمی در سال 2019 نشان داد که روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند علائم سندرم متابولیک مانند التهاب ، قند خون ، تری گلیسیرید (چربی خون) ، لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL یا کلسترول بد را بهبود بخشد. علاوه بر این ، مصرف منظم این ماده باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول خوب می شود. همه اینها منجر به پیشگیری از سندرم متابولیک (وضعیتی که باعث چاقی ، فشار خون بالا و بیماری های دیگر مانند قند خون بالا یا دیابت می شود) می شود.
  2. درمان افسردگی و اضطراب: یک مطالعه علمی در سال 2013 نشان داد که ترکیبات موجود در روغن زیتون بکر می تواند در محافظت از سیستم عصبی و درمان افسردگی و اضطراب مفید باشد. دو سال پیش ، دانشمندان شواهد معتبری یافتند که نشان می دهد افرادی که چربی ترانس می خورند بیشتر از کسانی که چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون می خورند ، دچار افسردگی می شوند.

فواید روغن زیتون

  1. مشکلات پوستی را درمان کنید: ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون برای حفظ سلامت و زیبایی پوست ضروری است. این ماده طبیعی علاوه بر تغذیه پوست ، انواع لکه ها و نقص های پوستی را از بین می برد. مصرف منظم روغن زیتون در رژیم غذایی باعث پوستی جوان ، شفاف و صاف می شود.

روغن درمانی با روغن زیتون

روغن درمانی یک روش طبیعی برای بهبود بیماری ها و بازگرداندن سلامتی به اندام های مختلف بدن است که طرفداران بیشتری پیدا می کند. خرید روغن زیتون خوراکی و گنجاندن آن در رژیم روزانه ، اقدامی عاقلانه برای سالم ماندن و زیبایی است. با صرف هزینه اندک برای خرید روغن زیتون خالص ، می توانید از هزینه های هنگفت مالی و جانی که می تواند منجر به بیماری های مختلف شود ، جلوگیری کنید.