یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اعلام برنامه های این شرکت برای افزایش 300 هزار تنی ظرفیت تولید پی وی سی با ساخت واحد جدید، گفت: واحد الفین جدیدی با نام پتروشیمی ماحوماس هر کدام با ظرفیت تولید یک میلیون و 260 هزار تن در ماهشهر ساخته می شود. سال..

به گزارش آوای البرز، حسن نشان‌صدا در نشست خبری امروز پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین شبکه‌های تولید کلر در جهان است، اظهار کرد: از سال 1382 که تولید را آغاز کردیم، 10 مجتمع یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید کلر بوده‌ایم. ما بزرگترین تولید کننده کلر در جهان هستیم.

وی گفت: در حال حاضر از مجتمع های اروند، گدیر، خوزستان، کارون و بندر امام در حال تولید کلر هستیم که ظرفیت تولید پتروشیمی اروند 585 هزار تن در سال است و بخشی از پی وی سی تولیدی برای صادرات است. هضم شد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: واحدهای کلر به دلیل تنوع در فرآیند ساخت و فناوری بالای خود نیازمند نظارت و نگهداری مستمر هستند. درستش کن

نشان زاده ادامه داد: این مشکل باعث از بین رفتن 500 هزار تن ظرفیت پی وی سی می شود، بنابراین اولین برنامه ما این بود که یک برنامه بلند مدت 15 ساله در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه تولید کلر که زمانی 60 درصد بود اکنون به بیش از 85 درصد افزایش یافته است، گفت: سال 99 سال طلایی برای شبکه تولید کلر در اروند بود.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی مجموعه تا سال 1401 گفت: این روند نوسازی منجر به بیمه شدن تجهیزات تا پنج تا هشت سال آینده شد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه در فرآیند نوسازی استفاده از محصولات تولید داخل مورد توجه قرار گرفته است گفت: تاکنون از اروپا، هند و چین تجهیزات تامین می کردیم اما به دلیل تحریم ها به سمت استفاده از محصولات داخلی رفته ایم. حدود دو سال است که از تولیدات داخلی استفاده می کنیم و تا پنج سال آینده نیازی به واردات نداریم.

ملت زاده گفت: پتروشیمی اروند 95 درصد کلر کشور را تامین می کند که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آرایشی و بهداشتی مصرف می شود.

وی افزود: به دنبال توسعه کارخانه پی وی سی در مجموعه هستیم که در حال حاضر 5000 میلیارد دامنه سود داریم.
مدیرعامل پتروشیمی اروند تصریح کرد: در سال 99 با 10 میلیون تن بالاترین رکورد تولید را پس از 10 سال داشتیم که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشتیم.
نشان زاده با بیان اینکه این ارز در 9 ماهه امسال 130 میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است، گفت: 97 درصد این ارز را به سامانه نیما فروختیم.
وی گفت: 70 درصد تولیدات در داخل کشور به فروش می رسد و 30 درصد صادر می شود که شامل ریخته گری و پی وی سی می شود. اجزای فنی در زمینه اطفاء حریق از تولیدات داخلی.
مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه ما تنها تولیدکننده مواد اولیه در صنعت چرم در کشور هستیم، گفت: در حال حاضر این بخش ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن PVC را دارد اما به دلیل مسائل تحریمی بازار مانند ترکیه. پی وی سی خودش نیاز دارد. «از آمریکا و اروپا وارد شده است.
ملت زاده درباره تاثیر حذف 4200 ارز بر قیمت محصولات گفت: 4200 ارز روی محصولات اساسی و اساسی تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به تاثیر توافق بر مذاکرات وین برای افزایش ارقام صادرات، گفت: پتروشیمی اروند در زمان تحریم راکد نبود، تولید را ادامه دادیم، برنامه فعلی ما تکمیل شبکه پایین دستی است. بر این اساس حجم صادرات این پتروشیمی حدود 30 درصد خواهد بود.
انتهای پیام/