گران فروشی گوشت در میادین میوه و تره بار/ قاچاق گوسفند دلیل گرانی است؟

آوای البرز گزارش می دهد

آیا گرانی گوشت در میادین میوه و تره بار/قاچاق بز دلیل گرانی است؟

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اعلام اینکه نقش قاچاق در افزایش قیمت گوشت قرمز ضعیف است، گفت: افزایش قیمت ربطی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ندارد.

به گزارش خبرنگار مالی خبرگزاری آوای البرز، قیمت گوشت قرمز را دولت هنوز پرداخت نکرده است در حالی که قیمت گوشت مرغ در بازار آزاد شد و قیمت این محصول به کیلویی 47 هزار تومان (قیمت مجاز 63 هزار تومان) رسید. یک نرخ تایید شده تعیین کنید که در حال افزایش است

افشین سدار دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آوای البرز گفت: طبق آمار حدود دو میلیون راس دام داریم که 200 هزار راس آن صادر می شود و در صورت صادرات قاچاق افزایش می یابد. کمتر از حد. با این همه گاو و صادرات مازاد داریم، دام زنده در گاوداری ها انباشته شده است، بازار داخلی و خارجی برای آن وجود ندارد، دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز کمبود گوشت نیست. صادرات.

گوشت

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران میادین دوم، علاوه بر ذبح بره نر، بز و گوسفند نیز ذبح می شود و قیمت بز زنده 40 هزار تومان است و گوشت آن باید به 100 تومان برسد. مردم.” بعلاوه قیمت بزها 50 هزار تومان است و گوشت آن باید به حدود 120 هزار تومان به مردم برسد. اما به دلیل گرانی به قیمت گوشت منتیه و بره نر به فروش می رسد.

قاضی تاکید کرد: بنابراین تولیدکننده در افزایش قیمت گوشت مقصر نیست اما وقتی می گوییم عواملی در بازار گوشت باعث افزایش قیمت گوشت می شود، برای آن استدلال داریم. اثبات

    گوشت

مدیرعامل اتحادیه حیوانات سبک گفت: در ماده دوم اسفند 1400 قیمت دام زنده و بره زنده با مرغوب ترین گوشت حدود 75 هزار تومان بود و کاهش یافت و قیمت آن به 75 هزار رسید. در آنلاین 1401.

وی با اشاره به ابر تورم در شش ماهه اول سال افزود: شش ماهه اول سال زمانی است که دام به بازار می آورند، بره های متولد اسفند وارد بازار می شوند. بهار تا پایان شهریور قیمت گوشت بستگی به عرضه دارد، قیمت دام و دام زنده ثابت می ماند، قیمت گوشت نباید افزایش می یافت، اما چرا قیمت آن افزایش یافت؟ شش ماه اول سال؟ بنابراین سهم دام زنده در افزایش قیمت در 6 ماهه اول سال صفر است و دلایل و شواهدی داریم که بگوییم نقش عوامل بازار گوشت بیشتر از دام زنده است.

قاضی با اشاره به نقش عوامل بیرونی گفت: اما با توجه به حجم کمی صادرات دام که داریم، نقش قاچاق نقش چندانی ندارد، به نقش فعالان در بازار گوشت نگاه کنید. ، این دلیل بالاتری نسبت به سهم قاچاق و صادرات است.

بازار+گوشت+قرمز

مدیرعامل اتحادیه دام سبک در پایان گفت: در شرایط فعلی قیمت دلار بالا است و قیمت واردات گوشت برای واردکنندگان توجیهی ندارد و قیمت گوشت داخلی تنها در صورت افزایش قابل توجیه است. .

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، صادرات را دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز دانست، اما افشین دادرس این نظر را کارشناس رد کرد و گفت: صادرات ما حیوانی است. 4-5 گونه خاص وجود دارد که از 4-5 استان صادر نمی شود، کشور ما کشور تولید کننده بز است، در تمام نقاط کشور ما بز تولید می شود، اما بازار صادراتی برای همه بزهای کشور وجود ندارد. ، فقط همان 4-5 استان: خوزستان، فارس، کرمانشاه، کردستان، دومین استان آذربایجان غربی، لرستان، همدان است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق رای و 0 رای مخالف