گاز ۱۸۵ سازمان قطع شد

به گزارش شفاف، مسلم رحمانی در این خصوص گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سرد سال و تقاضای مشترکان برای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، شرکت های گاز استانی نظارت بر مصرف همه دولت ها و مردم را آغاز کردند. . … در این راستا از بیش از 42000 رصد انجام شده تاکنون، از ورود 373 سازمان به سازمان جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس بخشنامه دستگاه های حاکمیتی بالادستی، وزارت نفت و بخشنامه های صادره از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرا شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بازدیدهای دوره ای گروه های کارشناسی این شرکت، رعایت 18 تا 21 درجه در فضای داخلی و 18 درجه در راهروها، فضاهای عمومی و سرپوشیده را برشمرد. در طول فرآیند بازدید در نظر گرفته شده است.

بر اساس ابلاغیه وزارت نفت، رحمانی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه، اخطاریه هایی به مناطق تحت پوشش ابلاغ می شود که بر این اساس تاکنون ۲۸۲۳ سازمان یا ادارات صادر شده است. 18-21) برای اطلاعیه های قطع به منظور کاهش مصرف و حفظ دمای راحت در ساختمان ارائه شده است.

وی سرانجام در پی هشدارها و عدم رعایت بخشنامه‌های مصرف بهینه گاز، گاز 185 واحد را قطع کرد و از همه دولت‌ها خواست تا دمای محیط آسایش دمای اداری را تنظیم کنند. ادارات، سازمان ها و مراکز دولتی یک ساعت قبل از شروع کار وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از پایان کار خاموش کنند و در روزهای تعطیل برای ساختمان های فاقد سیستم گرمایش مرکزی وسایل گرمایشی را خاموش کنند. همچنین سایر اقدامات لازم برای افزایش راندمان تجهیزات گازسوز مانند معاینه فنی، نگهداری تجهیزات گرمایشی و نصب سیستم نظارت هوشمند موتورخانه ها برای صرفه جویی در مصرف گاز انجام شود.