کلنگ‌زنی ساخت مرکز جامع خدمات اوتیسم در منطقه ۲۲/ مناسب سازی فضای شهری برای کودکان اوتیسم

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از کلنگ‌زنی ساخت مرکز جامع خدمات اوتیسم در منطقه ۲۲ خبر داد.

به گزارش آوای البرز، حمید صاحب در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: سلامتی یک هدف است که به دنبال آن همه نهادها و سازمان‌ها باید در خدمت این هدف باشند. سلامتی یعنی حال خوب و باید حال خوب زندگی را ایجاد کرد.

وی افزود: شهرداری در مدیریت جدید خود تمرکز را از مسائل کالبدی به روح شهر اولویت داده است. از منظر دکتر زاکانی سلامت مهم تر از شهر است. شهر باید از دو طریق اداره شود اول زیرساخت‌های شهری مانند مراکز توانمندسازی کودکان طیف اوتیسم که تاسیس کرده‌ایم و فعال است، می باشد و امروز هم شاهد کلنگ زنی مرکز جامع توانبخشی افراد طیف اوتیسم در منطقه ۲۲ بودیم. البته ما در پهنه‌های جنوبی و شرقی هم قول می‌دهیم که مراکزی داشته باشیم.

او تاکید کرد: از آن مهم‌تر اما باید شهر مناسب سازی شود تا از منظر فرهنگی و اجتماعی هم متعالی شود و فضای دورهمی برای خانواده‌هایی که با معلولیت زندگی می‌کنند ایجاد کنیم تا خانواده‌ها بتوانند تجارب و مشکلات را با یکدیگر در میان بگذارند.

صاحب ادامه داد: سال گذشته ما چهارشنبه‌های معلولین در سطح مناطق شهر تهران را برگزار می‌کردیم، ان‌شاءالله این برنامه را امسال در سطح نواحی برگزار خواهیم کرد یعنی حداقل در ۱۲۳ مرکز در شهر تهران فضایی فراهم خواهیم کرد که این خانواده‌ها، کودکان خود را به آنجا ببرند. بازی و نشاط را برای کودکان طیف اوتیسم یک امر فانتزی نمی‌دانیم به همین دلیل باید فضای شهری را از این منظر مناسب‌سازی کنیم.

انتهای پیام