کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

آوای البرز/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی دوره هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه افتتاحیه جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» گفت: همه ما در دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمان و سایر شهدا پشتیبان دولت و ما هستند.

وی افزود: سابقه پزشکی و تلاش ما به این دو سال ختم نمی شود؛ در دفاع مقدس، نیروهای بهداری و رزمندگان ما سابقه پزشکی خوبی ایجاد کردند، اما این مشکل مستند نبود، وارد عرصه هنر نشد که این اتفاق افتاد.

عین اللهی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز تیم پزشکی خدمات زیادی را در نزدیک ترین مرحله به دشمن انجام داد و این افسانه پس از انقلاب نیز ادامه یافت و متبلور شد.

وی ادامه داد: با وجود این فاجعه، کرونا چیزهای زیادی را آشکار کرده و به نظر می رسد گرد و غبار را از کشورها دور کرده است. کشورهای گذشته قدرت خود را برای نجات مردم از این بحران نشان داده اند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا نشان داده شد.

عین اللهی افزود: ما در عرض یک هفته کل جمعیت امارات را واکسینه کردیم، نتیجه ایستادگی در کنار مردم و تلاش برای مردم است.

وی تصریح کرد: قبل از فوران کرونا، دشمن سعی داشت کادر پزشکی را نابود کند، اما کادر پزشکی در کرونا افسانه ساختند و خود را نشان دادند. اوایل انقلاب برای بسیاری از خدمات درمانی خود به کشورهای خارجی متکی بودیم، اما امروز کمتر دیده می شود.

عین الله گفت: هویت ما ملتی معتقد به ولایت و خدمت به مردم است. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و وظیفه روابط عمومی ما تعامل با هنرمندان است زیرا خدمت هنر است که متبلور می شود و ما آمادگی داریم از هنرمندان در همه زمینه ها حمایت کنیم.

وی گفت: کیفیت ایجاد شده در علوم پزشکی در کشور باید ادامه داشته باشد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. می توان گفت برخی از بیمارستان های ما در نتیجه استقلال ما در اروپا و آمریکا کم ندارند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سردار سلیمان در مرحله دوم انقلاب، الگوی بسیار موفقی بود و نیازمند الگوهای ایثار، فداکاری و معرفت بود، تصریح کرد: در این راه، سردار سلیمانی به عنوان الگوی بسیار موفق عمل کرد. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا داشته ایم.

وی از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را برای معرفی علم پزشکی به هنرمندان و بالعکس راه اندازی می کنیم. این جشنواره شروع خوبی است و امیدواریم هر سال برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و قله کشور شد. ما همیشه به عهد و پیمانی که با مردم بسته شده پایبند هستیم، لحظه ای ساکت نمی نشینیم و تا ظهور امام زمان (عج) به این حرکت ها ادامه می دهیم.

انتهای پیام/