کاظمی: پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم/ شناسنامه اخلاقی برای معلمان کذب است

کاظمی: پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم  شناسنامه اخلاقی برای معلمان کذب است

کاظمی: پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم  شناسنامه اخلاقی برای معلمان کذب است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شناسنامه اخلاقی برای معلمان کذب است، گفت: پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم و همانطور که در چهل سال اخیر مشکل برطرف شد، امسال نیز با روش بهتر مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دنبال بازگشایی مدارس هستیم گفت: همه پای کار و تلاش هستیم و اولویت اول ما بازگشایی مدارس است تا کلاسی خالی از معلم نباشد.

وی با بیان اینکه کار خوب پیش می رود افزود: همیشه کمبود معلم داشته ایم ولی این کمبود را پر و جبران می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه جبران کمبود معلم ادامه داد: هرطور ۴۰ سال گذشته کمبود جبران شد امسال هم بهتر جبران می شود اما نباید نگران بود.

کاظمی با بیان اینکه پیگیر تکمیل ظرفیت معلمان هستیم گفت: شناسنامه اخلاقی معلمان کذب است و اگر کانالی و جایی مطرح کرده مستندات را ارائه دهد و من جواب میدهم، خیلی حرف‌ها در فضای مجازی گفته می شود افرادی که با سخنان کذب فضای آموزش و پرورش را آلوده می‌کنند باید پاسخگو باشند، مستندات را بیاورید من جواب میدهم.

وی با بیان اینکه تقویت زبان فارسی در برنامه آموزش و پرورش  و جز ارکان نظام تعلیم و تربیت است افزود: اساس و پایه در واقع نظام تعلیم و تربیت بر زبان فارسی بنا نهاده شده، اینکه مسئله بدیهیست اما ما برای تقویت هویت ملی و دینی خود از در واقع آثار ماندگار و ارزشمندی که مجموعه‌ای از مفاهیم بلند دینی، اخلاقی ، ایمانی و انسانی را دارد در فعالیت‌های فوق برنامه و در جشنواره‌ها و در مدل‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

کاظمی با بیان اینکه این جشنواره سال دیگر برای همه دانش آموزان کشور برگزار می شود به بدهی مدارس و قطع آب آنها اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس مشکل را حل می کنند، ممکن است به خاطر بدهی آب برخی مدارس قطع شده باشد، بدهی پرداخت و اگر نیاز باشد تمام دستگاه‌های کشور با آموزش و پرورش کمک می‌کنند و مطمئن باشید آب و برق هیچ مدرسه‌ای قطع نخواهد ماند.

وی افزود: سرانه‌های آموزشی در دستور کار همکاران است پیگیری می‌کنند و به محض وصول اطلاع رسانی می شود.