کار در آلمان

آوای البرز می گوید آلمان کشوری زیبا است که در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده است. 83 میلیون کشور با تولید ناخالص داخلی 3.5 تریلیون دلار ، چهارمین اقتصاد جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا هستند. اقتصاد آلمان عمدتاً مبتنی بر صادرات کالاهای تولیدی با کیفیت بالا است. آلمان هزینه های زیادی در ساختارهای دفاعی نمی کند. مورد انتقاد سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده است.

صادرات وسایل نقلیه ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی ، الکترونیک و سایر محصولات حمل و نقل باعث می شود که بودجه های کلانی هر ساله به کشور وارد شود. آلمان کشوری صنعتی است که سالانه بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک به دلیل رشد تجارت خود با کمبود شغل روبرو هستند. این کشور زیبای اروپایی اکنون به یک میلیون و 200 هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد ، به همین دلیل قانون جدیدی در آلمان برای رفع این کمبود نیروی کار از خارج از کشور وضع شد.

شرایط کار در آلمان

اگرچه آلمان ها شهرت زیادی در زمینه کارایی و سخت کوشی در محل کار دارند ، اما باید به شما بگوییم که متوسط ​​زمان کار در این کشور کمتر از سایر کشورها است. برای کار در آلمان ، تمام آنچه شما نیاز دارید گذرنامه و پیشنهاد کار است. بعد از گرفتن ویزای کار از سفارت آلمان این فرصت را دارید که با بلیط هواپیما به آلمان بروید و در آنجا کار کنید.

وضعیت بیکاری در آلمان

آلمان یکی از پایدارترین اقتصاد و نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد. این ممکن است به این دلیل باشد که آلمان از درگیری های تجاری جهانی ، نوسانات بازار و چالش های اقتصادی جلوگیری کرد. نرخ بیکاری در آلمان در حال حاضر 4٪ است که نشانگر رشد اقتصادی این کشور است. با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان ، این کشور ثابت کرده است که تا سال 2030 3 میلیون کارگر در بخشهای مختلف کمبود خواهند داشت. این امر علاوه بر رشد صنعتی ، به دلیل کاهش سن نیروی کار فعال و کاهش نرخ زاد و ولد در آلمان است. شرکت های بزرگ در آلمان اکنون به دلیل کمبود متخصص در تلاشند موقعیت خود را پر کنند.

کمبود نیروی کار در آلمان

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در یک سخنرانی گفت که کمبود نیرو وجود دارد در آلمان کار می کند ترسناکه. این باعث می شود بسیاری از بزرگترین شرکتهای جهان آلمان را ترک کنند. در همان زمان ، وی ابراز امیدواری کرد که آلمان بتواند نیروی کار خود را برای جلوگیری از رکود صادر کند. به همین دلیل ، قوانین مهاجرتی کار بسیار به کارگران خارجی کمک کرده است.

آلمان کارگران کمبود نیروی انسانی عبارتند از:

  • متخصصان نرم افزار
  • برنامه نویسان کامپیوتر
  • مهندسین برق و الکترونیک.
  • پرستاران
  • کلیه کادر پزشکی
  • حسابداران
  • متخصصان فروش
  • مهندسین و متخصصان مکانیک

در آلمان کار می کند

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر مانند استرالیا و انگلستان که درهای خود را به روی کارگران ایرانی بسته اند ، آلمان یکی از کشورهایی است که از کارگران ایرانی استقبال می کند. بنابراین برای ترغیب کارفرمایان آلمانی به پذیرش درخواست شما ، بهتر است 3 سال سابقه کار و مدرک زبان آلمانی و یک مدرک عالی داشته باشید.

در آلمان کار پیدا کنید برای یافتن کار در آلمان دو روش وجود دارد:

  1. بدون مراجعه حضوری به آلمان از طریق آژانس های کاریابی در آلمان کار پیدا کنید.
  2. روش دوم پیش از شما این است که با ویزای جستجوی کار به آلمان بروید و در آنجا به دنبال کار مورد نظر خود باشید.

بخاطر داشته باشید که روش دوم احتمال گرفتن ویزا در سفارت را کاهش می دهد.

بازار کار آلمان برای ایرانیان

در آلمان کار می کند

ویزای کار در آلمان

ویزای کار آلمان فرصتی برای همه خارجی ها با شرایط کار مورد نیاز در آلمان است. تو می توانی ویزای کار آلمان در ابتدا شما به یک پیشنهاد از آلمان نیاز دارید ، پس از یافتن پیشنهاد خود از آلمان اکنون این فرصت را دارید که به سفارت آلمان بروید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و ویزای کار را دریافت کنید و پذیرش ویزا و محل کار آلمان را دریافت کنید.

کار با مدرک دیپلم در آلمان

آلمان کشوری است که به مدرک تحصیلی اهمیت می دهد ، برای کار در آلمان باید مدرک لیسانس داشته باشید. آلمان اکنون کشوری است که به کارگران ماهر خارجی نیاز دارد ، بنابراین یافتن کار با مدرک دیپلم در آلمان دشوار است. اگر 3 تا 5 سال سابقه کار و مدرک درجه یک فنی و حرفه ای دارید می توانید ویزای کار بگیرید و هیچ تفاوتی بین شغل و فعالیت های تحصیلات تکمیلی شما وجود ندارد.

راه دوم اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های آلمان است. این امکان کار کردن در حین کار را فراهم می کند.

راه سوم ، گذراندن دوره کارآموزی است که به شما امکان می دهد در آلمان مجوز کار بگیرید.

با مدرک فنی و حرفه ای در آلمان کار می کند

در آلمان به دلیل تقاضای زیاد برای نیروهای ماهر ، ویزای کار برای کارگران خارجی با مدارک فنی و حرفه ای صادر می شود. افراد جویای کار با مدرک فنی و حرفه ای در آلمان باید دارای مدرک درجه یک و دارای تجربه کاری کافی در رابطه با تخصص باشند.

برای اطلاعات دقیق در مورد کار با شرایط فنی و حرفه ای کلیک کنید.

بدون مدرک در آلمان کار کنید

کار بدون مدرک در آلمان می تواند همزمان آسان یا دشوار باشد. شهروندان اتحادیه اروپا معمولاً برای یافتن کار در آلمان مجبور به کار سخت نیستند و در صورت داشتن شرایط زیر می توانید در آلمان کار کنید.

  1. اگر 3 سال سابقه کار مرتبط دارید.
  2. اگر می توانید از لیست مشاغل کمتری در آلمان شغل پیدا کنید.
  3. روش دیگر درخواست کارورزی در آلمان معروف به Osbildung است.
  4. روش دیگر شناخته شدن در دانشگاهی است که به شما امکان تحصیل و کار همزمان را می دهد.

نتیجه

آلمان کشوری زیبا و صنعتی با یکی از پایدارترین اقتصادهای اروپا است. این چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان و پیشرو در اروپا است. این کشور به دلیل رشد اقتصادی ، پیری نیروی کار و کاهش نرخ زاد و ولد ، شاهد کاهش نیروی کار کارآمد بوده است. به همین دلیل درهای خود را به روی کارگران خارج از اتحادیه اروپا گشوده است. حدود 70٪ از افراد جویای کار ایرانی که می خواهند در آلمان کار پیدا کنند موفق به دریافت مجوز کار در آلمان می شوند.