ژنی که باعث لاغری می‌شود

دانشمندان هنوز این موضوع را کاملاً درک نکرده اند ، و گرچه بین فرد و فرد تفاوت وجود دارد ، اما بین چاقی و ژنتیک ارتباط وجود دارد ، به همین دلیل ممکن است برخی افراد به خوردن انواع غذاها لاغر شوند.

محققان اکنون ژنی را شناسایی کرده اند که می تواند در چاقی ، به نام ALK (لنفوم آناپلاستیک کیناز) نقش داشته باشد. جهش در این ژن در حال حاضر با برخی سرطانها همراه است ، که به نظر می رسد باعث رشد تومور می شود.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

جوزف پنینگر ، متخصص ژنتیک در دانشگاه انگلستان ، گفت: “اکثر محققان چاق در حال آزمایش ژنتیک چاقی هستند.” این بار در اطراف ، ما تحقیق در مورد لاغری و ژنهای مرتبط را شروع کردیم.

آزمایشات موجود در موشها و مگسهای میوه نشان داد حیواناتی که ژن ALK را از دست داده اند ، حتی در هنگام رژیم گرفتن به نام مک دونالد ، لاغرتر از حد معمول بودند. آزمایش های بیشتر نشان داده اند که موش های بدون ژن ALK دارای وزن طبیعی کم و چربی بدن کمتری هستند. به گفته محققان ، ژن موجود در مغز نقش مهمی در چربی سوزی و انرژی حاصل از آن دارد.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

با این حال ، این دستاوردها در مگسهای میوه و موش مشاهده شده است ، و نقش دقیق ALK در بدن انسان ناشناخته است. طبق گفته های پنینجر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود که می تواند کنترل یا خاموش شود.

اگرچه آزمایش ها و نتایج حاصل از موش ها و مگس ها عالی است ، اما برای درک بهتر اسرار این ژن در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121