چگونه یک زبان جدید را با کمک با داستان یاد بگیریم؟

به‌طور سنتی، زبان‌ها با کتاب‌های درسی، سخنرانی‌های کلاسی و آزمون‌ها آموزش داده می‌شوند، اما اگر این بهترین راه برای یادگیری زبان نباشد، چه؟ اگر با مطالعه عمدی زبان ها را یاد نگیرید، چه؟ اگر در عوض، زبان را با خواندن و گوش دادن به داستان ها یاد بگیرید چه؟ آموزش زبان فرانسه کودکان

با StoryLearning، تمرکز اصلی شما بر خواندن داستان است. با خواندن، زبان را یاد می گیرید. این یک روش طبیعی یادگیری است. این به شما کمک می کند به زبان فکر کنید، و این است که چگونه کودکان زبان مادری خود را یاد می گیرند.

وقتی از طریق StoryLearning یاد می گیرید، نتایج هیجان انگیزی خواهید دید:

کلمات را به راحتی به خاطر بسپارید – مغز واژگان بیشتری را از یک داستان به خاطر می آورد، زیرا شما برای درک آنچه می خوانید انگیزه دارید.

گرامر را به طور طبیعی یاد بگیرید – وقتی می بینید که گرامر بارها و بارها برای گفتن یک داستان استفاده می شود، مغز شما شروع به درک نحوه عملکرد آن می کند. به جای یادگیری قوانین، شما به سادگی به نحوه عملکرد دستور زبان از داستان عادت می کنید

افراد را به راحتی درک کنید – روش یادگیری داستانی شامل گوش دادن و خواندن همزمان است که به سرعت به شما کمک می کند زبان گفتاری را درک کنید. آموزش زبان آلمانی به کودکان

انگیزه – داستان ها لذت بخش هستند، که شما را تشویق می کند تا هر روز یاد بگیرید.

کنترل یادگیری خود – وقتی از طریق داستان یاد می گیرید و برای لذت مطالعه می کنید، به یک یادگیرنده مستقل تبدیل می شوید. هنگامی که شما کنترل یادگیری خود را در دست دارید، می توانید یک زبان جدید را به سرعت یاد بگیرید

با دانش عمیق و بومی که از StoryLearning به دست می آورید، می توانید هر زبانی را به سرعت یاد بگیرید.
قسمت 1 – جادوی داستان ها

چگونه از داستان ها استفاده می کنیم:

قصه گویی قدیمی ترین شکل ارتباط ماست. از نقاشی های اولیه غار گرفته تا هیروگلیف در مصر باستان، ما از داستان ها برای سرگرمی، آموزش، حفظ فرهنگ و آموزش ارزش های اخلاقی استفاده کرده ایم.

در دنیای مدرن، داستان ها در اطراف ما هستند. برخی از داستان هایی که ما می گوییم هزاران سال قدمت دارند. داستان های دیگر را برای اهداف جدید اختراع می کنیم.

  • سرگرمی – رمان‌ها، کمیک‌ها، تلویزیون و فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی داستان‌هایی از همه نوع را روایت می‌کنند
  • کسب و کار – شرکت ها از داستان ها برای ایجاد علاقه به محصولات خود به روشی کمتر مستقیم نسبت به فروش آشکار استفاده می کنند
  • سیاست – سیاستمداران از داستان‌ها برای ارتباط عاطفی با رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند و در موارد شدید، حتی داستان‌هایی از تاریخ را بازنویسی می‌کنند تا آینده را شکل دهند.
  • روانشناسی – در محیط های درمانی، بیماران تشویق می شوند تا داستان خود را کشف کنند تا بهتر بتوانند خود را درک کنند
  • دین – گروه‌های مذهبی از داستان‌ها و تمثیل‌ها برای انتقال باورها، قوانین اخلاقی یا حتی کلمات خود مستقیماً از خدا استفاده می‌کنند.

چگونه از داستان ها در آموزش استفاده می کنیم؟

با توجه به میزان داستان سرایی در اطراف ما، جای تعجب نیست که داستان ها نیز به طور گسترده برای یادگیری و آموزش استفاده می شوند:

مدرسه – خواندن رمان های عالی در مدارس الزامی است زیرا درس های مهمی در مورد زندگی می آموزند

  • کلیسا – مؤسسات مذهبی از داستان ها برای آموزش رفتار و اخلاق به کودکان استفاده می کنند
  • والدین – والدین به کودکان داستان می گویند تا در مورد جهان – احساسات و عواطف، دیدگاه های دیگران، اخلاق، رفتار خوب و غیره بیاموزند.
  • دانشگاه – مدرسه بازرگانی هاروارد کسب و کار را با استفاده از روش مطالعه موردی آموزش می دهد – داستان هایی در مورد موفقیت ها و شکست های سایر مشاغل

ما از داستان ها برای موثرتر کردن یادگیری استفاده می کنیم. درس‌های داستان‌ها قوی‌تر و به یاد ماندنی‌تر هستند، زیرا یادگیرنده می‌تواند داستان‌ها را با زندگی خود مرتبط کند.

داستان ها و مغز :

تاثیر داستان ها را می توان در مغز سنجید. داستان‌ها بخش‌هایی از مغز شما را فعال می‌کنند که درگیر یادگیری مبتنی بر واقعیت نیستند:

قشر گیجگاهی چپ – برای درک زبان و به خاطر سپردن اطلاعات کلامی استفاده می‌شود (زبان‌آموزان توجه داشته باشید!)

قشر پیشانی و جداری – بخش‌هایی از مغز که در ارتباط ایده‌ها، حافظه و توجه نقش دارند

قشر شنوایی – بخشی از مغز که در یادگیری و حافظه نقش دارد و در افراد دوزبانه بزرگتر است.

یادگیری با داستان ها اطلاعات منطقی را با بخش های تجربی مغز ترکیب می کند و ارتباطات عصبی را تشکیل می دهد. با تکرار، اتصالات عصبی تقویت می شوند. اتصالات عصبی قوی تر منجر به حافظه طولانی مدت می شود.

اسکن‌ها نشان می‌دهند که فعالیت مغز از یک داستان می‌تواند برای روزها ادامه داشته باشد، که توضیح می‌دهد چرا آنچه از داستان‌ها یاد می‌گیرید بیشتر از یادگیری سنتی است. در واقع، جروم برونر روانشناس به این دلیل مشهور است که می گوید ما 22 برابر بیشتر احتمال دارد حقایقی را که در داستان آورده شده است را به خاطر بسپاریم.

به طور کلی، یادگیری از طریق داستان منجر به ترکیبی قدرتمند از معنا، حافظه و احساسات می شود. این کاملاً با واقعیت های ساده که به راحتی فراموش می شوند متفاوت است.

داستان ها به دلیل سه عامل برای یادگیری مؤثر هستند:

زمینه – داستان ها پیام را در زمینه دنیای ما قرار می دهند و آنها را مرتبط و قابل درک می کند

معنی – گرفتن درس های ملموس از رویدادهای قابل ربط در یک داستان آسان تر از تئوری یا حقایق خام است.

احساسات – داستان ها شما را در سطح عاطفی درگیر می کنند، که درس ها را به یاد ماندنی تر می کند

بخش 2 – داستان در یادگیری زبان:

در بخش اول، نحوه استفاده از داستان‌ها و علمی را دیدیم که داستان‌ها را برای یادگیری مؤثر می‌سازد. اما چه چیزی باعث می‌شود که داستان‌ها به‌طور خاص روشی قدرتمند برای یادگیری زبان‌های خارجی باشند؟

چه چیزی داستان ها را برای یادگیری زبان مناسب می کند؟

برای شروع، به یاد داشته باشید که یادگیری یک زبان فقط به معنای یادگیری کلمات جدید یا قواعد دستور زبان نیست. دانستن زبان به معنای درک فرهنگ، و توانایی تعامل با دیگران است. وقتی با داستان یاد می گیرید، فقط یک زبان را یاد نمی گیرید، بلکه یاد می گیرید که از آن زبان نیز استفاده کنید.

دانش جهان موجود:

وقتی با داستان ها یاد می گیرید، با زبانی شروع می کنید که از قبل می فهمیدید – زبان جهانی داستان. یادگیری یک زبان جدید به معنای یادگیری مجموعه ای جدید از ابزارها برای بیان ایده هاست. و اگر از قبل خود ایده ها را درک کرده باشید، یادگیری ابزارها بسیار آسان تر خواهد بود.

معنی:

بزرگترین کشش هنگام خواندن یک داستان این است که بفهمید بعد چه اتفاقی می افتد. بنابراین، یادگیری با داستان به این معنی است که شما به جای گرامر زبان، روی رویدادهای داستان تمرکز کنید. این تمرکز بر معنا، به شما کمک می کند تا از همان ابتدا با زبان ارتباط برقرار کنید.

متن نوشته:

در داستان ها، هر کلمه در متن ظاهر می شود. اگر کلمه ای را در متن ببینید، به احتمال زیاد روش صحیح استفاده از آن را یاد خواهید گرفت، به خصوص اگر کلمه جدید برای داستان مهم باشد. کلمات مهم و الگوهای دستور زبان به طور مرتب در داستان ها تکرار می شوند و فرصت های زیادی برای یادگیری آنها به شما می دهند.

انگیزه:

یک داستان خوب باید شما را علاقه مند و درگیر کند، و کشف whodunit یکی از انگیزه های نهایی برای ادامه خواندن است. بنابراین، داستان ها به شما دلیلی برای ادامه یادگیری می دهند. اگر برای انگیزه گرفتن با آزمون گرامر پایان ترم تلاش می کنید، داستان ها با افزودن رنگ و شور به یادگیری شما، جایگزین انگیزشی را ارائه می دهند.

سواد فرهنگی:

درک فرهنگ محلی به اندازه یادگیری خود زبان مهم است. داستان ها از طریق رویدادهای داستان و تعامل بین شخصیت ها، درس هایی در مورد فرهنگ می آموزند. یادگیری با داستان به شما کمک می کند تا در فرهنگ زبان باسواد شوید.

واکنش:

وقتی یک داستان خوب می خوانید، یک واکنش شخصی به داستان دارید. چه مثبت و چه منفی، یک واکنش یک پاسخ انسانی است. بنابراین، با یادگیری یک زبان خارجی از طریق داستان، و درگیر شدن از نظر احساسی، زبان را به بخشی معتبرتر از زندگی خود تبدیل می کنید.

یادگیری از طریق داستان دیگر فقط اطلاعات سیاه و سفید در صفحات کتاب درسی نیست. تمام جزئیات زبان با رنگی باشکوه ظاهر می شود. داستان ها به شما این امکان را می دهند که بر ارتباطات تمرکز کنید و به دانش عمیق و قدرتمندی از زبان منجر شوید، درست به همان روشی که کودکان زبان اول خود را یاد می گیرند.

روش یادگیری داستانک:

تا اینجا به این نظریه پرداختیم که چرا داستان ها برای یادگیری موثر هستند. در این قسمت یاد می گیرید که چگونه این اصول را برای یادگیری زبان ها با روش StoryLearning اعمال کنید.

با روش StoryLearning، زبان ها را به سرعت از طریق داستان ها یاد می گیرید، نه قوانین. برای انجام این کار، یک فرآیند سه مرحله ای ساده را دنبال کنید:

مرحله 1: غوطه ور شدن – در زبان با یک داستان غوطه ور شوید.

مرحله 2: یادگیری – کلمات، عبارات و دستور زبان را با کشف آنها از داستان یاد بگیرید.

مرحله 3: فعال کردن – آنچه را که یاد می گیرید با تمرین های مبتنی بر داستان فعال کنید.

مرحله 1: غوطه ور شدن:

با یک داستان خود را در زبان غرق کنید

دوره های StoryLearning بر اساس یک داستان ساخته می شوند. با هر فصل از داستان، زبان بیشتری یاد می گیرید. شما با خواندن و گوش دادن به داستان شروع می کنید. داستان ماهرانه نوشته شده است تا برای سطح شما مناسب باشد، بنابراین خیلی سخت نیست.

برخلاف روش‌های سنتی، ما از شما نمی‌خواهیم چیزی از داستان یاد بگیرید یا حفظ کنید. ما حتی از شما نمی خواهیم که در ابتدا همه چیزهایی را که می خوانید بفهمید. شما به سادگی از غوطه ور شدن در زبان لذت می برید، بدون اینکه اصلاً احساس کنید در حال مطالعه هستید!

مرحله 2: یاد بگیرید:

کلمات، عبارات و دستور زبان را با کشف آنها از داستان بیاموزید

پس از غرق شدن در داستان، زمان یادگیری فرا رسیده است. تصور کنید یک گوینده بومی روی شانه شما ایستاده است و هنگام خواندن داستان به کلمات و دستور زبان مفید اشاره می کند:

کلمات توضیح داده شده است

جملات روشن شد

سوالات پاسخ داده شد

با استفاده از تکنیک‌های آموزشی مدرن و استادان استاد، کلمات، عبارات و دستور زبان را از داستان به روشی آسان و قابل درک یاد می‌گیرید. با رویکرد “اول داستان” ما، خواهید دید که کلمات جدید راحت تر می چسبند و مغز شما گرامر را به طور مستقیم یاد می گیرد. تمرین های حفظ حروف و دستور زبان را فراموش کنید… این در بهترین حالت یادگیری طبیعی است!

مرحله 3: فعال کنید:

آنچه را که یاد می گیرید با تمرین هایی بر اساس داستان فعال کنید

پس از خواندن، گوش دادن و یادگیری، شما آماده تمرینات خلاقانه ما هستید که به شما کمک می کند آموخته های خود را فعال کنید، دانش خود را آزمایش کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

خواهید یافت:

کاربرگ هایی که به شما کمک می کند آموخته های خود را امتحان کرده و مرور کنید

کارهای خلاقانه برای استفاده از آموخته های خود در موقعیت های واقعی

آزمون ها برای آزمایش دانش و پیگیری پیشرفت شما

برخلاف یادگیری سنتی، تمام فعالیت های StoryLearning بر اساس خود داستان است. این بدان معنی است که شما فقط «یادگیری تکه‌ای» نیستید، بلکه هر چیزی را که قبلاً آموخته‌اید، تقویت می‌کنید. این بدان معنی است که شما آن را عمیق تر یاد می گیرید و آن را برای مدت طولانی تری به خاطر می آورید.