چگونه می توان در بازار تعمیر موبایل موفق بود؟

اگر می‌خواهید وارد بازار کار تعمیرات موبایل شوید و از درآمد عالی شغل تعمیرات موبایل استفاده کنید توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که با توجه و رعایت به آن‌ها، می‌توانید در بازار کار شغل تعمیر موبایل موفق شده و به درآمد بالایی دست یابید.

معرفی شغل تعمیرات موبایل

شغل تعمیرات موبایل یکی از است. تعمیرکار حرفه‌ای موبایل می‌بایست مهارت و توانایی لازم در عیب یابی و تعمیرات انواع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری انواع مدل‌های موبایل اندروید و آیفون را داشته باشد.

بازار کار تعمیرات موبایل چگونه است؟

همانطور که می‌دانید امروزه موبایل یکی از پرمصرف‌ترین وسایل است و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند و با توجه به پیشرفت آن، همچنین ارائه نرم افزارهای کاربردی بسیاری از افراد فعالیت های روزانه خود مانند خرید، پرداخت، مسیریابی، گفتگو و … را از طریق این وسیله انجام می‌دهند.

بنابراین با توجه به افزایش استفاده از موبایل تقاضا برای تعمیرات این وسیله نیز افزایش خواهد یافت. همچنین همانطور که می‌دانید از سال‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی‌های موبایل نیز افزایش یافته و همین امر باعث شده است تا افراد توانایی مالی برای تعویض گوشی موبایل را نداشته و به هنگام خراب شدن آن به دنبال راهی برای تعمیر آن باشند. در نتیجه همه این عوامل نشان می‌دهد که امروزه بازار کار تعمیرات موبایل در ایران رشد خوبی داشته و در آینده رشد و رونق بهتری نیز خواهد داشت.

برای یادگیری تعمیرات موبایل از کجا شروع کنیم

همانگونه که پیشتر گفتیم شما می بایست برای این امر دوره های یادگیری را طی کنید؛ هم چنین موارد دیگری نیز وجود دارند که شما را در این مسیر یاری می کنند مانند:

  • علاقه و آشنایی به این شغل
  • گرفتن مدرک مرتبط با آن از موسسات معتبر
  • در صورت امکان شما نیز در منزل بر روی گوشی های مختلف تمرین کنید.
  • با اصطلاحات و مفاهیمی که مرتبط با این شغل هستند، آشنایی یابید.
  • تبلیغ کار خود در رسانه های مختلف اجتماعی هم چنین روزنامه و مجلات روزانه

سرمایه لازم برای تعمیرات موبایل

شغل تعمیرات موبایل، مانند هر پیشه ای برای راه اندازی، نیازمند صرف هزینه هایی می باشد تا بتوانید به در آمد خوبی دست یابید.

پس از آن موفق به طی کردن دوره های مرتبط با این کار بر آمدید، نوبت به سرمایه گذاری می شود؛ در ادامه برخی از آن ها برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • در ابتدا شما باید با دادن مدارکی، پروانه کسب خود را دریافت کنید تا بتوانید با خیالی راحت کار خود را آغاز کنید.
  • مورد دوم انتخاب و اجاره جایی برای راه اندازی کسب و کارتان می باشد.
  • خرید وسایل لازم: برای تعمیر کردن موبایل ها شما به اقلام و ابزارهایی نیاز دارید
  • مهم ترین مورد نیز به تبلیغات برمی گردد؛ شما برای آن که بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید باید مردم را با کار خویش آشنا کنید.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات موبایل شویم؟

همانطور که اشاره شد برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل و موفقیت در آن می‌بایست دانش و مهارت لازم در عیب یابی، تعمیرات و تعویض قطعات انواع برندهای موبایل اندروید و آیفون را داشته و بتوانید مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری به وجود آمده در موبایل را رفع نمایید.

امروزه با توجه به ورود اپلیکیشن های کاربردی به بازار، افراد با مشکلات نرم افزاری بسیاری مواجه خواهند شد بنابراین تعمیرکار حرفه ای موبایل می بایست توانایی رفع این مشکلات مانند فلش گوشی، نصب برنامه ها، روت گوشی، رفع ارورهای گوشی، رفع ارورهای رایج مدار سیم کارت، برداشتن رمز گوشی ها، و بسیاری از مشکلات دیگر را داشته باشد.

همچنین افراد هنگام کار با موبایل با مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن صدا و آنتن، شکستن ال سی دی، تعمیر صفحه نمایش گوشی، خراب شدن باتری، تعمیر دوربین موبایل، عیب یابی تاچ گوشی، خراب شدن هارد، داغ شدن گوشی و بسیاری از دیگر مشکلات مواجه می‌شوند. تعمیرکار حرفه ای موبایل می‌بایست مهارت لازم در عیب یابی و تعویض قطعات مربوطه را بهترین صورت ممکن داشته باشد.

در گذشته افراد به صورت تجربی مهارت‌های لازم برای تعمیرات موبایل را فرا می‌گرفتند اما امروزه با توجه به پیچیده شدن تکنولوژی موبایل همچنین حساس بودن قطعات آن تعمیرات و تعویض قطعات موبایل بسیار حساس و پیچیده بوده و نیازمند دانش و مهارت کافی می باشد، زیرا در صورت نداشتن تخصص ممکن است آسیب به دیگر قطعات وارد شده و مشکلات دیگری را به وجود آورد.

 بنابراین تعمیرکاران موبایل قبل از ورود به بازارکار این شغل می‌بایست حتما به عنوان شاگرد تعمیرات موبایل در مغازه تعمیرات موبایل فعالیت کرده یا در دوره های شرکت کرده و دانش و مهارت لازم برای ورود به این حرفه را به دست آورند.

توصیه ما به شما این است که در دوره های مربوطه آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید زیرا کسب مهارت لازم از طریق شاگردی کردن بسیار زمان بر است، اما در دوره های تعمیرات موبایل به دلیل عملی بودن آموزش ها در مدت زمان کوتاهی صفر تا صد تعمیرات موبایل را یاد گرفته و می توانید وارد بازار کار شوید.

درآمد تعمیرات موبایل

درآمد تعمیرات موبایل از عوامل گوناگی مانند کیفیت کار، دانش کار، موقعیت مکانی مغازه تعمیرات موبایل و غیره می‌باشد. در صورتی که موارد ذکر شده را رعایت کرده باشید درآمد متوسط ماهیانه تعمیرات موبایل برای شما می‌تواند بین 15 تا 20 میلیون تومان در ماه باشد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد این شغل می‌پردازیم.

راهکار تضمینی برای افزایش درآمد تعمیرات موبایل!

میزان درآمد تعمیرات موبایل وابسته به عوامل گوناگونی می‌باشد که در صورت رعایت آنها می‌توانید به درآمد خوبی در این شغل دست یابید، در این بخش همراه ما باشید تا با این عوامل آشنا شده و با به کارگیری آن‌ها درآمد خود را افزایش دهید.

یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت در بازار کار تعمیرات موبایل، داشتن مهارت و تخصص کافی در تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل است. همانطور که می‌دانید هر روز گوشی‌های جدیدی وارد بازار شده و تکنولوژی آنها روز به روز پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

بنابراین برای موفقیت در بازار کار تعمیرات موبایل می‌بایست خود را با این تکنولوژی همراه کرده و مهارت و تخصص خود را به روز نمایید. برای اینکار توصیه می کنیم مقالات آموزشی ما را دنبال کرده و از آخرین اخبار مربوط به تعمیرات موبایل آگاه شوید.