چگونه مشمول آب، برق و گاز مجانی شویم؟

                                                                                                                                                                                                            چگونه آب ، برق و گاز طبیعی بدست آوریم؟

طبق گزارش ها شفاف استدر سپتامبر سال جاری ، در صورتی که مصرف برق کمتر از متوسط ​​مصرف خانوار باشد ، وزارت نیرو یک طرح قدرت مستقل را با هدف کنترل مصرف برق خانگی آغاز کرد. شرکت توانیر به مشترکان خود فرصتی داده است تا میزان مصرف انرژی را در مقایسه با مصرف قبلی مقایسه کنند. در صورتحساب های جدید ، میزان پرداختی ، مهلت پرداخت و مبلغ کسر صورتحساب با توجه به روش مصرف نشان داده شده است.

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: در لایحه جدید برق 10 بخش مختلف وجود دارد. علاوه بر قسمت اول لایحه جدید برق بیل سبز ، 9 بخش جدید برای کنترل مصرف برق به صورتحساب برق اضافه شده است. بر اساس جزئیات قبض های جدید برق ، گیرنده قبض برق مصرف انرژی خود را در مقایسه با مصرف سایر مشترکان در مدت مشابه سال گذشته مشاهده می کند.

قسمت دیگر خلاصه فاکتور است که مبلغی را که باید پرداخت شود با توجه به روش مصرف (کم مصرف ، مصرف خوب ، مصرف زیاد) ، مهلت پرداخت و کسر / هزینه اعمال شده در صورتحساب نشان می دهد. بر این اساس ، تخفیف 100 درصدی قیمت برق در صورتحساب برای مصرف کنندگان کم و مصرف کمتر مشترکان پرمصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در نظر گرفته خواهد شد. سو ab استفاده کننده مجبور است هزینه بیشتری را به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف پرداخت کند.

تغییر دیگر در لایحه سبز ، اضافه شدن دستگاه جدیدی به نام Consumer Meter است. در متر مصرف ، اندازه الگوهای مصرف و موقعیت کلی مشاهده الگو به صورت گرافیکی نمایش داده می شود. قسمت دیگری از لایحه جدید در مقایسه با سایر مشترکان به نمودار مصرف عمومی اختصاص یافته است که در آن ترسیم وضعیت بهتری از وضعیت عمومی در بین سایر مصرف کنندگان بیان شده است. اگر مشترکین روند مصرف برق را تغییر دهند ، در مرحله بعدی پیام روند مصرف مصرف به مخاطب منتقل می شود.

مشترک پرمصرف می تواند نسبت به کاهش مصرف خود و مصرف کمتر از سال قبل اقدام کند. حتی در مورد مشترکان کم مصرف ، اگر کنترل مصرف را کنترل نکنند ، نسبت به سال قبل مصرف بالاتری از خود نشان می دهند. با توجه به تغییر در مصرف عمومی ، “هشدار ، افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته” ، “میزان مصرف شما نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر نکرده است” ، “متشکرم ، کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل” جدید اضافه شد.

پس از بررسی سطح مصرف مشترک ، پیامی در مورد مراحل مورد نیاز برای کنترل مصرف و کاهش مصرف برای تشویق مخاطب به اتخاذ روشهای مدیریت انرژی مصرف ارائه می شود. اطلاع از آخرین خدمات قابل ارائه به مشترک و معرفی خواننده به تاریخ مراجعه بعدی آخرین بخشی است که با هدف ارائه خدمات جامع و ایمن به مشترکان در قبض برق جدید گنجانده شده است.

دو: مشترکان آب خانگی در مناطق مختلف جغرافیایی کشور بر اساس میزان مصرف به سه گروه تقسیم می شوند: مصرف خوب ، پرمصرف و بد مصرف و سیاست های پشتیبانی ، ارتقا یا پیشگیری برای هر دسته از این مشترکان اعمال می شود. وزارت نیرو مجاز به محاسبه قبوض آب و فاضلاب مشترکانی است که حداکثر تا یک سوم الگوی تعیین شده را با 100٪ تخفیف محاسبه می کنند.

این تخفیف فقط شامل اقامتگاههای دائمی در مناطق شهری و روستایی است و شامل واحدهای خالی ، اقامتگاههای دائمی مانند ویلا و کلبه نمی باشد. آب سایر مشترکان تا الگوی مشخص شده تغییر نمی کند. در بخش آب و وضعیت فعلی ، حدود چهار میلیون مشترک در کشور مشمول قانون کم مصرف هستند.

سه: وزارت نفت موظف است از اوایل دسامبر 2016 بنزین مشترکان کم مصرف داخلی را با استفاده از یک روش مصرف خاص آزاد کند. این ماده شامل آلاچیق ها و هزینه های مربوطه (مالیات ، مالیات بر ارزش افزوده ، وظیفه گازرسانی) است و فقط شامل سکونتگاه های دائمی و عشایری در مناطق شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های غیر مسکونی و غیر دائمی مانند باغ ویلام است. آنها آیات نیستند.

مصرف ماهانه مشترکان خانگی بیشتر از الگوی تنظیم شده برای مشترکان کم مصرف و کمتر از الگوی مشترکان پرمصرف است. طبق دستور دولت ، حداقل الگوی مصرف (متر مکعب در ماه) به شرح زیر تعیین می شود: 1 ، 2 ، 3 روز سرد معادل 200 متر مکعب در ماه ، آب و هوا 4 روز سرد معادل 150 متر مکعب و روزهای سرد کمتر از 5 100 متر مکعب است. روزهای گرم و همه هوا (از نیمه دوم آوریل تا نیمه اول نوامبر) ، 45 متر مکعب و کمتر.