چگونه از کدر شدن زیورآلات طلای خود محافظت کنیم؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی آنلاین، زیبایی جواهرات ماندگار و بی ضرر نیست. اکثر زیورآلات به دلیل اینکه از فلز ساخته شده اند، ماندگاری و دوام بالایی دارند اما به مرور زمان ظاهر و زیبایی اصلی خود را از دست می دهند و به همین دلیل در استفاده از آنها بی احتیاطی می کنیم. خریدن قصد خرید جواهرات جدید داریم. جواهرات برای مناسبت هایی مانند روز مادر و روز زن اکثر خانم ها به این دسته علاقه مند هستند به همین دلیل به عنوان بهترین هدیه به حساب می آیند، از طرفی ماندگارترین و ماندگارترین سوغاتی است، اما اگر می خواهید در سال 1400 جواهرات یا جواهرات هدیه دهید، پیشنهاد ما این است که از آن استفاده کنید. جدی می شود و سپس اثر خود را از دست می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن با جواهرات خود آورده شده است.

طلا و شرایط نگهداری

در بین فلزات، طلا بالاترین مقاومت را در برابر تغییر رنگ و سایر آسیب ها دارد و به همین دلیل از فلزات گرانبهایی به شمار می رود. طلای 14 عیار، 18 یا 24 عیار هر چند از نظر قیمت متفاوت است، اما در این مورد تفاوتی ندارد، اما همچنان طلا مقصر است. بهترین راه شستن در حین استحمام است .با مواد شوینده یا جواهرات خود تماس نداشته باشید. گاه و بیگاه پاندیام استفاده مکرر از مواد ضدعفونی کننده می تواند به جواهرات آسیب برساند و تغییر رنگ را تسریع کند. اکثر خانم ها یک جعبه جواهرات دارند که تمام جواهرات خود را در آن قرار می دهند که درست نیست. بهتر است طلا را در همان جعبه ای که هنگام خرید به دست آورده اید نگهداری کنید. در صورت خرید اینترنتی و حضوری از فروشگاه های معتبر داخل جعبه پارچه است زیرا بهترین ظرف برای نگهداری زیورآلات پارچه است و این اوت لت محبوب به این نکات توجه دارد. قدیمی ها از کیسه های مخملی و ابریشمی برای نگهداری جواهرات استفاده می کردند که هنوز هم گزینه بسیار خوبی است. چیدن جواهرات باید آن را از بین ببرد. به خصوص جواهرات ساخته شده از 2 فلز مختلف مانند طلا، نقره یا طلا و برنج … و.

راه آسان برای تمیز کردن

چگونه از جواهرات طلای خود در برابر آسیب محافظت کنیم؟

با این حال، چند فرصت را برای تمیز کردن جواهرات پیش از کهنه شدن در نظر بگیرید. ساده ترین راه برای تمیز کردن جواهرات طلا استفاده از مایع است ظرف شستن بدون فسفات آب در یک کاسه . چند قطره مایع ظرف شستن بریزید و هم بزنید. طلای خود را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. سپس به کمک مسواک روی قطعه طلا بکشید تا جرم آن کاملا از بین برود. با کاهش طول عمر جرم، به سرعت ناپدید می شود. سپس طلای تمیز شده را در آب بشویید و با یک پارچه نرم و بدون پرز کاملا خشک کنید. برای زیورآلات قدیمی باید از جوش شیرین یا آمونیاک استفاده کنید اما تمیز کردن طلا با آنها ممکن است به اصل جواهرات شما آسیب برساند پس برای کارهای قدیمی و زنگ زده با متخصص مشورت کنید. خدمات پرداخت جواهرات طلا اغلب توسط طلافروشان و طلافروشان انجام می شود. پس از این پرداخت، طلا شکل و قدرت اولیه خود را به دست می آورد.

جواهرات با طلا فرق دارد

اگر زرگر شما از جواهرات مخصوصاً مروارید یا سنگ استفاده می کند، روش مراقبت کاملاً متفاوت است. جواهرات با سنگ و مروارید گزینه مناسبی برای استفاده روزمره نیستند زیرا گرما و رطوبت را جذب می کنند و تغییر رنگ می دهند. تماس با آب و مواد شوینده نیز می تواند باعث مرگ آنها شود. هنگام استفاده از زیورآلات با زیورآلات، حتماً پس از استفاده آن را با پارچه بدون پرز خشک کنید. آن را در جعبه یا پارچه مناسب برای این کار قرار دهید. قرار دادن آنها بر روی سطحی که در معرض نور خورشید و گرد و غبار قرار دارند، مجددا کیفیت جواهرات را کاهش داده و آن را از بین می برند.

تمیز کردن جواهرات

چگونه از جواهرات طلای خود در برابر آسیب محافظت کنیم؟

Sodest یک شوینده و پاک کننده ملایم برای جواهرات است، اما بهتر است برای تمیز کردن جواهراتی که حاوی انواع مواد شوینده، از صابون گرفته تا مایع هستند، از یک متخصص جواهرات کمک بگیرید. ظرف شستن برای تمیز کردن طلا به دلیل آسیب دیدن جواهرات، جواهرات کار شده باید از پایه جدا شوند و جواهرات باید به طور ویژه تمیز و دوباره سرهم شوند.

رنگ طلای سفید تغییر می کند

طلا عمدتاً زرد است. با عیار طلا زرد می شود و طلای 24 عیار با رنگ زردش قابل تشخیص است. طلای سفید حاصل آبکاری طلای زرد و تغییر رنگ است. در نتیجه . با گذشت زمان، آبکاری ضعیف شده و شروع به زرد شدن می کند. اگر این رنگ و رنگ زرد زیورآلات طلا را دوست ندارید، هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید که با مواد شوینده تماس نداشته باشید، پس از خیس شدن خشک نشوید و … در نهایت از طلافروشانی کمک می گیرید که طلای شما را دوباره رنگ کرده و به رنگ سفیدی که دوست دارید برگردانند. البته این را فراموش نکنید، وقتی با توجه به رنگ پوست ما ایرانی ها، یعنی پوست گندمی، رنگ طلای 18 عیار که طلای معمول کشورمان است، هماهنگی خوبی با پوست ما دارد. جلوه و زیبایی خاصی دارند. از طرفی پوست رنگ پریده به نظر نمی رسد.