چگونه از سردرد صبحگاهی خلاص شویم؟

اگرچه بسیاری از مردم سردردهای صبحگاهی را تجربه می کنند ، اما مهم است که علت این سردردها مشخص شود.

به گزارش آوای البرز ، مجله “سان” در مقاله جدیدی نوشت: سردردهای صبحگاهی معمولاً بین ساعت 4 صبح تا 9 صبح شروع می شود و خواب بیماران را مختل می کند. این درد را می توان به دسته های مختلفی مانند سردرد خوشه ای ، سردرد تنشی یا میگرن تقسیم کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را با سردرد صبح از خواب بیدار می کند. بی خوابی یکی از دلایل اصلی تهوع صبحگاهی است.

تغییرات ناگهانی در عادات خواب مانند نارکولپسی یا آپنه خواب ، راه رفتن در خواب ، خوابیدن روی بالش اشتباه ، خواب زیاد یا کم خوابی ممکن است باعث سردرد شود.

از آنجا که کمبود خواب میزان درد را کاهش می دهد ، سردرد می تواند با گذشت زمان بدتر شود. تحقیقات نشان داده است که اختلالات ریتم شبانه روزی یا آپنه خواب نیز می تواند باعث سردرد صبحگاهی شود. آپنه انسدادی خواب باعث می شود که مجاری تنفسی در طول شب منقبض شده و تنفس موقتاً متوقف شود. باعث سردرد و خستگی روز بعد و همچنین خروپف در شب می شود. دلایل اصلی سردردهای مزمن صبح افسردگی و اضطراب است.

علاوه بر این ، داروهایی مانند آسپرین ، مسکن ، الکل ، گیاهان دارویی و کافئین اغلب باعث سردردهای مزمن و میگرن می شوند.

گاهی اوقات سردرد می تواند علامت یک بیماری جدی مانند تومور مغزی ، فشار خون بالا یا سکته مغزی باشد. اما این احتمال نادر است.

چگونه از سردردهای صبحگاهی جلوگیری کنیم؟

به گفته دویچه وله ، علاوه بر قرص های بدون نسخه ، هیدراته ماندن از اهمیت زیادی برخوردار است ، به این معنی که در طول روز آب و مایعات فراوان بنوشید.

همچنین قرار دادن یک بسته سرد روی پیشانی می تواند برای جلوگیری از درد میگرن صبحگاهی معجزه کند. کمپرس را به مدت 15 دقیقه روی سر خود نگه دارید و پس از 15 دقیقه استراحت ، آن را دوباره روی سر خود قرار دهید.

برای سردردهای تنشی ، یک پد گرم کننده را دور گردن یا پشت خود قرار دهید. اگر دچار سردرد سینوسی هستید ، یک پارچه گرم را روی ناحیه دردناک نگه دارید. دوش آب گرم نیز همین ویژگی را دارد. به خاطر داشته باشید که بستن مو و خوردن آدامس در حین دم اسبی می تواند باعث سردرد شود.

چراغهای روشن یا چشمک زن نیز می توانند باعث میگرن شوند. اگر در معرض خطر میگرن هستید ، در طول روز پنجره های خود را با پرده های تیره بپوشانید و سعی کنید در بیرون از عینک آفتابی استفاده کنید.

همه افراد مبتلا به سردرد صبحگاهی نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. با این حال ، برخی نشانه ها وجود دارد که فرد باید به پزشک مراجعه کند ، از جمله: در صورت بروز دو یا چند سردرد در هفته ، سردردهای مکرر ، به ویژه در افراد بالای 50 سال. یا سردرد شدید گردن ، تب ، تهوع یا استفراغ ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف ، از دست دادن بینایی ، از دست دادن هوشیاری ، سردرد ، سردرد ، تنگی نفس سردرد برای افرادی که سابقه HIV یا سرطان دارند.

انتهای پیام