چند دستگاه به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شدند؟

به گفته سخنگوی دولت، بیش از 8 میلیون نفر توانسته اند از خدمات یک مرحله ای بهره مند شوند که 17 درصد باقیمانده دستگاه ها یا متصل هستند یا مشکلات فنی حل شده است.

به گزارش آوای البرز، گفته می شود یک سرویس هوشمند به صورت آنلاین بدون مراجعه حضوری و ارسال هیچ گونه مدرکی در دسترس است که کار دشواری است و نیازمند پیوند دادن پایگاه های اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات آنها با یکدیگر است. برای به اشتراک گذاشتن

پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند خدمات دولتی یکپارچه، سریعتر و آسانتر را برای عموم فراهم می کند که اکنون در دست آماده سازی و عملیاتی است. بخشنامه های اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت ها، اصول حاکمیتی و ضوابط سازمانی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به قوه مجریه ارائه شد. برای تصویب نهایی طبق قانون شورای فناوری اطلاعات. در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت را پیوند و راه اندازی این پنجره با دستگاه های دولتی دانست و گفت: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف زیر مجموعه این دستگاه ها ابتدا پنجره واحد خود را راه اندازی کنند.

بر این اساس برای تحقق دولت هوشمند واحد، در لایحه بودجه 1401 پیشنهادی وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرای این موضوع مطرح شد که با کمک مجلس به قانون تبدیل شد. بر اساس «بند هفتم و تبصره قانون بودجه»، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی موظفند پنجره خدمات هوشمند خود را تا پایان شهریورماه سال جاری راه‌اندازی کنند و حداقل 30 درصد از پرکاربردترین خدمات را در اختیار مردم قرار دهند. کاملا آفلاین و آنلاین.

در همین راستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه درخواست کرد پنجره خدمات ملی هوشمند دولت خود را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کنند.

بر اساس این گزارش، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اخیرا اظهار داشت: 83 درصد دستگاه ها به سیستم تک پنجره متصل هستند و بیش از 8 میلیون نفر توانسته اند از خدمات تک پنجره ای بهره مند شوند. 17 درصد باقیمانده دستگاه ها یا متصل می شوند یا مشکلات فنی دارند که باید برطرف شوند.

سازمان فناوری اطلاعات طی چند روز گذشته در گزارشی که از سوی خود منتشر شده، خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه کرده است. اجرای قوانین کار، رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری، هدفمندی یارانه ها و برنامه ریزی برای نظام تعاون کشور از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در حال حاضر پنج زیرمجموعه بدنه اصلی وزارت تعاون، خدمات الکترونیکی خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت https://my.gov.ir/ ارائه می کنند.

پیش از این مدیرکل دفتر نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک از عبور تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز 100 دستگاه خبر داد. سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز ملی آمار ایران.

به گفته وی فاز اول اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در حال تکمیل است و در فاز بعدی به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این درگاه هستند.

مهم ترین مسائل، عدم همکاری برخی دستگاه های پیشرفته در ارتباط با پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به دلیل نبود پنجره واحد خدمات و سامانه متمرکز با پتانسیل احراز هویت الکترونیکی است. وی ابراز امیدواری کرد با توجه به عدم ارائه برخی خدمات از طریق دستگاه ها و اشکالات داده در برخی پایگاه های ملی، این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام/