چرا صندلی اداری سفت است؟

تعویض به موقع و یا تعمیر جک صندلی در محل است که می توانید بیشترین بازدهی رو از صندلی خود بگیرید، و بتوانید از صندلی خودتان در بهترین حالت و ارتفاع بهینه استفاده کنید تا کمترین آسیب هنگام نشستن روی صندلی به زانو و کمرتان وارد شود.

Why is the office chair stiff

تعمیر یا تعویض جک صندلی اداری کدام به صرفه است

به کلی در تعمیرات صندلی اداری بهتر است قطعه معیوب را تعویض کنیم اما همان طور که در ابتدای این مطلب گفته شد آموزش تعمیر جک صندلی را به شما میگوییم، ابتدا صندلی را برعکس کرده به طوری که سر صندلی رو به زمین و پایه صندلی رو به هوا باشد و ابتدا با پیچ گوشتی، گیره انتهای جک را در می آوریم تا بتوانیم تعمیر بالابر صندلی را انجام دهیم سپس پایه و پوسته جک را از سیلندر در می آوریم، این کار را به آرامی انجام میدهیم تا واشر های داخل جک از هم جدا نشود سپس با اسپری روان کننده داخل پوسته و سیلندر جک را روان میکنیم.

و جک را به همان شکل می بندیم فقط اگر واشر های جک صندلی ما خراب یا شکسته بود باید آن را تهییه و جای گذاری کنیم که چون قیمت تعویض جک صندلی مقرون به صرفه است به دردسر تعمیر جک خراب نمی ارزد و بهتر است قطعه ای که دیگر عمر خودش را کرده تعویض کنیم ولی اگر همچنان به تعمیر پمپ صندلی خود فکر می کنید بهتر است مراحل زیر را طی کنید.

ثابت کردن بالابر و یا جک صندلی با استفاده از بست فلزی

ابتدا صندلی را در ارتفاع مناسبی که می خواهید روی آن بنشینید تنظیم کرده و با ماژیک بین پوسته و سیلندر علامت گذاری کنید بعد از این مرحله باید با کمک چکش و اسپری روان کننده که در آموزش تعویض جک صندلی به شما آموزش دادیم جک را از مکانیزم در بیاورید سپس بست فلزی را در همان جایی که روی سیلندر علامت گذاری کردیم سفت میکنیم و سیلندر یا تاپل هلدر جک را داخل مکانیزم کرده و صندلی را برعکس میکنیم حالا صندلی شما ثابت شده و فقط باید دقت کنید که ارتفاعی رو انتخاب کنید که آسیب به کمرتان وارد نکنید.

دلایل غرق شدن هنگام نشستن بر روی صندلی اداری

می تواند به دلیل استفاده بیش از حد و نشستن افراد سنگین وزن بر روی صندلی رخ دهد که باعث می شود فشاری که روی جک صندلی وارد می شود گاز نیتروژن موجود در سیلندر خارج شود و به تعمیر پمپ صندلی نیاز پیدا کند، در این حالت جک صندلی نمی تواند ارتفاع صندلی را نگهدارد و باعث نشست صندلی رو به پایین می شود. در این مورد جک صندلی دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید انجام شود چون جک های صندلی اداری وارداتی هست و وقتی گاز خالی می کند دیگر قابل تعمیر نیست و اگر هم تولید داخل بود تعمیر و پر کردن گاز نیتروژن آن اصلا مقرون به صرفه نبود.

و یا ممکن است بر اثر استفاده دراز مدت و نشستن روی صندلی و کشیدن آن به سمت کشو و کتابخانه پوسته جک گشاد کرده و محتویات داخل آن شکسته و از بین رفته باشد و صندلی به اصطلاح لق بزند و پمپ صندلی دیگر قابل استفاده نخواهد بود، هرگونه آسیب به محتویات داخل جک صندلی باعث اختلال در عملکرد پمپ صندلی می شود که با تشخیص زود هنگام می توان تعمیر پمپ صندلی را انجام داد که توسط یک فرد متخصص و ماهر بهتر است انجام شود تا جک به درستی عمل کند.

انواع جک صندلی، برند ها و سایز ها و عمر مفید آن ها

در بازار برند های زیادی موجود هست اما بهترین جک های صندلی مربوط به کشور تایوان هستش و برند ها چینی درجه 1 و2 و 3 دارد که بهتر است از برند های الگو و لنسر و آرکو استفاده بشود تا برند های چینی که عمر کوتاهی دارند (هرچیز ارزانی بی دلیل نیست) در مورد سایز های جک یا پمپ صندلی باید بگوییم که برای صندلی های مدیریتی از جک های 8 سانتی متری و صندلی های کارمندی یا کارشناسی از جک های 10 و 12 سانتی متری استفابه طور کلی به علت استفاده دراز مدت از صندلی های اداری که مجوریم زمان زیادی را روی آن بنشینیم باعث می شود زود به تعمیر بیفتد و همین عمر باعث می شود زودتر از زمان استاندارد برای تعمیر آن اقدام کنیم یکی دیگر از دلایل آن استفاده نا صحیح و تحمل وزن اضافی است پس اگر نیاز به یا تعویض قطعه ای داشت تا قبل از زیاد شدن آن آسیب و تاثیر منفی رو دیگر قطعات آن شد سریعا برای تعمیر صندلی اداری اقدام نمائیم .

به علت استفاده دراز مدت از صندلی های اداری که مجوریم زمان زیادی را روی آن بنشینیم باعث می شود زود به تعمیر بیفتد و همین عمر باعث می شود زودتر از زمان استاندارد برای تعمیر آن اقدام کنیم یکی دیگر از دلایل آن استفاده نا صحیح و تحمل وزن اضافی است پس اگر نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ای داشت تا قبل از زیاد شدن آن آسیب و تاثیر منفی رو دیگر قطعات آن شد سریعا برای تعمیر صندلی اداری اقدام نمائیم .

پایین رفتن جک صندلی های اداری یا خانگی عموما به سه دلیل می باشد:

  1. تمام شدن طول عمر جک صندلی: اگر صندلی شما بعد از چندین سال دچار مشکل شده احتمالا به دلیل اصطکاک و گشاد شدن استوانه های سیلندر، جک صندلی اداری از کار افتاده و فرسوده شده.
  2. پریدن روی صندلی و خالی شدن گاز سیلندر: اگر شما روی صندلی مخصوصا در حالتی که جک بالا قرار گرفته بپریدن و یا فشار زیادی بنشینید، گاز محبوس درون سیلندر بطور ناگهانی خالی می شود و صندلی به پایین سقوط می کند.
  3. شکستن بلبرینگ و واشر: ممکن است به دلیل ضربه به صندلی یا چرخیدن زیاد واشر داخلی جک خرد شود.

احتمال اینکه دلایل دیگری هم وجود داشته باشد هست اما طبق بررسی های انجام شده و 30 سال سابقه عمده دلایل خرابی جک ها این سه دسته هستند که البته در هر سه حالت با تعمیر و یا تعویض جک مشکل رفع می شود.

وظیفه جک صندلی چیست ؟

یکی از مهم ترین اجزای صندلی جک آن است که قد و ارتفاع صندلی را تنظیم می کند ، جک صندلی اسفاده از صندلی را راحت تر می کند و دیگر لازم نیست برای هر میز یک صندلی متناسب با ارتفاع آن تهیه کنید بلکه جک صندلی میزان ارتفاع صندلی با میز را تنظیم می کند . جنس جک صندلی فلزی یا همان آهنی است که داخل آن گاز نیتروژن وجود دارد و در جریان است که پیستون و میله در داخل آن برای کار کردن استفاده می شود . بالا و پایین رفتن صندلی توسط گاز نیتروژن با عقب و جلو رفتن پیستون صورت می گیرد . تنظیم ارتفاع صندلی با وزن فردی که روی آن نشسته و به واسطه اهرم متصل به جک انجام می شود .

انوع جک صندلی

در دسته اول اندازه جک است که بسته به استفاده آن دارد مثلا جک های بلند در آشپزخانه ها و رستوران های سلف سرویس کاربرد بیشتری دارد اما در دسته دوم برند یا کشور سازنده مهم است که در ایران جنس چینی و تایوانی بیشتر استفاده می شود که آن هم بسته به جنس فلز آن جک متنوع است .

از کجا بفمیم جک صندلی خراب است؟!

اگر می خواهید بدانید خراب شدن جک صندلی چه علائمی دارد چند دقیقه روی صندلی بنشینید اگر نا خوداگاه ارتفاع صندلی کم شد بدانید که در جک صندلی مشکل به وجود آمده است که برای تعمیر جک صندلی  باید اقدام کنید . هنگامی که جک صندلی شما دچار آسیب دیدگی شود ممکن است تعادل خود را از دست بدهد و امکان دارد هنگام استفاده از آن بیفتید که توصیه می شود در زمان رویت چنین مشکلی از صندلی استفاده نکیند.

تعویض جک صندلی اداری بعد از پایین رفتن آن

در مقاله های قبلی درباره صحبت کردیم و برخی نکات تعویض جک را ذکر کردیم. جک قلب هر صندلی محسوب می شود چرا که اگر خراب شود شما به سختی می توانید از صندلی استفاده کنید. در این مقاله میخواهیم به طور مختصر درباره علت پایین رفتن جک صندلی صحبت کنیم و ببینیم دلیل خراب شدن جک صندلی دقیقا چیه؟ پس با ما همراه باشید.

نشانه های خرابی جک صندلی

  • صندلی بطور دائمی پایین می رود.
  • موقع نشستن روی صندلی، صندلی به پایین سقوط می کند و بعد از بلند شدن دوباره بالا می آید.
  • جک صندلی به سختی کار می کند و به راحتی صندلی بالا و پایین نمی رود.
  • صندلی لق می شود و هنگام استفاده از آن مدام به چپ و راست می رود حتی امکان دارد بیوفتد.
  • اهرم صندلی بسیار سفت می شود و مکانیزم صندلی دچار مشکل می شود.
  • صندلی دیگر قادر به بالا رفتن تا ارتفاع مورد نظر نیست و پایین تر می ایستد.

انواع خدمات تعمیرات صندلی کامپیوتر، صندلی گردان و میز اداری

این چند مورد از نشانه های خرابی جک صندلی اداری است که در اغلب موارد باید جک صندلی را تعویض کنید (جهت مطالعه توضیحات کامل تر به صفحه مراجعه کنید) مگر انکه علت پایین رفتن جک صندلی به دلیل شکستن قطعه باشد که تعمیر یا تعویض شود. برای تعمیر صندلی اداری حتما از یک فرد متخصص و مطمئن که به شما ضمانت ارائه کند کمک بگیرید تا صندلی دوباره به مشکل بر نخورد و یا در صورت خراب شدن دوباره برای شما مشمول هزینه نباشد. همین حالا برای خدمات تعمیر انواع مبلمان اداری با ما تماس بگیرید تا با ضمانت اصل کالا و خدمات تعمیر صندلی شما به بهترین نحو انجام شود.