چرا بعد از ارایش صورتم چرب میشه

قبل از آرایش صورت خود را تمیز کنید

تمیز کردن پوست قبل از  استفاده كرم شب و روز لاكچری كوين  به از بین بردن هرگونه چربی اضافی و آلودگی از سطح پوست کمک می کند. این عمل موجب نرمی و ماندگاری طولانی مدت تر آرایش شما میشود. از یک پاک کننده ملایم برای شستن صورت خود استفاده کنید و از پاک کننده های خشن که می توانند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرند، خودداری کنید. پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک که دارای فرمول ژلی و سبک وزن هستند گزینه مناسبی برای اینکار میتوانند باشند.

هم چنین لایه برداری منظم پوست با اسکراب و ماسک های پوستی هفته ای 1 الی 2 بار میتواند با از بین بردن سلول های مرده و چربی اضافی پوست به کنترل درخشندگی آن کمک کند.برای خرید کرم پودر لاکچری کوین لطفا کلیک کنید

  1. تونر بزنید

افزودن تونر به روتین مراقبت از پوست می تواند به کنترل تولید چربی اضافی کمک کند. به دنبال یک تونر حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا روغن درخت چای باشید تا از ترشح چربی مازاد جلوگیری کند و پوست شما را مات نگه دارد. تونرها به باز کردن منافذ، کنترل چربی و لایه برداری پوست کمک می کنند.

  1. از ماسک خاک رس استفاده کنید

همانطور که می دانید، پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، به جای از بین بردن چربی پوست خود، سعی کنید با برخی از روش های درمانی، میزان ترشح و تولید آنرا کنترل کنید. برای پوست های چرب، ماسک های خاک رس و تصفیه کننده عمیق مانند یک موهبت هستند. با استفاده هفته ای دو بار از این محصولات به جذب کثیفی و ناخالصی های پوستی کمک می کنید. همچنین منافذ را باز کرده و آنها را سفت می کنند. علاوه بر این، ماسک خاک رس پوست را برای مدت طولانی تری مات نگه می دارد.

  1. کرم مرطوب کننده برپایه آب بزنید

برخلاف تصور افراد که  کرم دور چشم لاکچری کوین  عامل ایجاد چربی روی پوست هستند، اما به قطعیت ثابت شده که استفاده از به حفظ رطوبت مورد نیاز پوست کمک کرده و مانع از ایجاد چربی برای نرم و لطیف نگه داشتن آن میشود. همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت را دست نخورده نگه دارید، اما از مرطوب کننده های حاوی نرم کننده ها زیاد استفاده نکنید. در واقع، از مرطوب‌کننده‌های حاوی کره شی، کره کاکائو، روغن نارگیل و غیره دوری کنید، زیرا این کرم‌ها عمدتاً برای پوست‌های خشک مفید هستند و برای پوست های چرب، آنها کمدوژن بوده و منافذ را مسدود می کنند. در این حالت ممکن است عده ای ادعا کنند که اما در واقع استفاده نادرست از آن عامل جوش و اکنه است. شما میتوانید از مرطوب کننده های بدون چربی و بر پایه آب استفاده کنید تا پوست را هیدراته و بدون چربی نگه دارد. علاوه بر این، اگر پوست فوق العاده چرب دارید، سعی کنید از مرطوب کننده های مبتنی بر ژل استفاده کنید تا پوستتان احساس راحتی کند. صورت کاملا مرطوب شده، پایه ای صاف برای آرایش ایجاد می کند.

  1. پرایمر ضروری است

برای جلوگیری از چرب شدن پوست همیشه ابتدا باید یک پرایمر روی صورت خود بزنید. پرایمر می تواند به گرفتن چربی اضافی روی پوست کمک کرده و همچنین آرایش شما را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد. چه به دنبال آرایش ظریف و چه آرایش سنگین هستید، همیشه بعد از مرطوب کردن صورت خود از پرایمر مات کننده استفاده کنید. اگر نمیخواهید که از این محصول در همه جای صورت خود بزنید، بهتر است که آنرا برای بینی، پیشانی و چانه استفاده کنید. استفاده از پرایمر روی ناحیه چرب T-zone می تواند به حفظ آرایش روی صورت شما و جلوگیری از تولید چربی نیز کمک کند.

  1. از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید

اگر پوست چرب دارید، چه برای کرم پودر یا کانسیلر، همیشه فرمول بدون روغن و اویل فری را انتخاب کنید. استفاده از و بطور کلی محصولات بدون روغن می تواند مانع ترشح چربی اضافی شده و همچنین به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک کند. به افرادی که پوست چرب دارند توصیه میکنیم از محصولاتی استفاده کنند که مخصوص پوست های چرب تولید شده اند. این نه تنها می تواند چهره شما را با طراوت جلوه دهد، بلکه از چرب شدن صورت بعد از آرایش نیز جلوگیری می کند.

  1. از پنکک یا پودر فیکساتور استفاده کنید

بعد از زدن کرم پودر برای مات کردن آن میتوانید با یک براش مقداری پودر پنکک به چهره خود به خصوص در ناحیه T بزنید. با وجود اما اینکار یک حرکت تکمیلی قلمداد شده که میتواند مانع از ایجاد چربی مازاد پوست شود. اگر احساس می کنید پلک های چرب دارید، می توانید روی پلک ها نیز پودر بزنید. در کل پنکک به دلیل بافتی که دارد، از ایجاد براقی و چربی روی پوست جلوگیری میکند. البته باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از پودر روی صورت، می تواند منافذ را بسته و منجر به تولید چربی بیشتری شود که براقی پوست را در پی دارد.

ثابت نگه داشتن آرایش روی پوست چرب برای مدت طولانی غیرممکن به نظر می رسد. بنابراین، علاوه بر یک پرایمر آرایشی خوب، باید یک فیکساتور خوب نیز تهیه کنید. فیکساتورها همان تثبیت کننده های آرایشی هستند که بصورت پودر یا اسپری عرضه میشوند. کار اصلی آنها کمک به ماندگاری بیشتر میکاپ است. برای پوست های چرب هستید، از اسپری حاوی نرم کننده صرف نظر کنید و اسپری مات کننده را انتخاب کنید. هرچقدر هم که اسپری مرطوب کننده وسوسه انگیز به نظر برسد، برای پوست های چرب مناسب نیست.

  1. روغن را با کاغذ بلات جذب کنید

کاغذهای بلاتینگ برای افرادی که پوست چرب دارند به عنوان نجات دهنده عمل می کند. این دسته از افراد باید از پدهای آرایشی جذب چربی استفاده کنند که می تواند به جذب چربی اضافی صورت و همچنین حفظ آرایش آنها کمک کند. می توانید آرایش را کامل کرده و سپس این پدها را به آرامی روی صورت بکشید. این حرکت به پاک کردن آرایش اضافی نیز کمک می کند. در صورت عدم در دسترس بودن این محصول میتوانید از یک دستمال کاغذی کمی نم دار استفاده کنید. کافی است چند ثانیه آن را روی پوست فشار دهید و اجازه دهید روغن جذب شود. اگر آرایش دارید هرگز آن را روی پوست نکشید.

  1. رژگونه های مات

اگر عاشق استفاده از رژگونه روی پوست هستید، باید رژگونه های مات را انتخاب کنید. پوست های چرب یا حتی نرمال که معمولا بعد از آرایش چرب می شوند، باید از رژگونه هایی استفاده کنند که می تواند ظاهری مات ایجاد کند.

  1. کاهش لایه های آرایش

یکی از گام‌ های مهمی که برای جلوگیری از چربی صورت پس از آرایش باید در نظر گرفت این است که تعداد لایه های آرایش را تا حد امکان کمتر کنید. به طور مثال اگر از کرم پودر و ضد آفتاب بصورت جداگانه استفاده می کنید، یک کرم پودر حاوی SPF را جایگزین کنید یا از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنید تا بتوانید از مزایای هر دو محصول به یکباره برخوردار شوید. استفاده از لایه های زیاد روی پوست می تواند چربی اضافی را بین آرایش محبوس کند و در نتیجه پوست شما چرب تر به نظر برسد. هم چنین از هایلایترهای پر زرق و برق خودداری کنید زیرا می توانند نواحی چرب شما را برجسته کنند.

  1. از ابزارهای آرایشی تمیز استفاده کنید

یکی از دلایل اصلی که باعث می شود آرایش شما چرب به نظر برسد، کثیف بودن ابزارهایی مانند براش، اسفنج های آرایشی و … است. اگر برس های خود را به طور منظم تمیز نکنید، ممکن است شروع به تجمع چربی و باکتری کند. این می تواند باعث شود آرایش شما تکه تکه به نظر برسد و همچنین باعث ایجاد جوش میشود. با استفاده از پس از هر بار استفاده به تمیز نگه داشتن این محصولات که تماس مستقیم با پوست دارند و جلوگیری از کثیف شدن بیش از حد آنها کمک می کنید.

  1. به سراغ آرایش بر پایه مواد معدنی بروید

آرایش مواد معدنی می تواند بهترین چیز برای صورت شما باشد. این محصولات فاقد مواد تشکیل دهنده مسدود کننده منافذ هستند. مواد معدنی با آسیاب کردن مواد معدنی به ذرات ریز به دست می‌آیند. اینها بدون چربی، عطر، بدون مواد نگهدارنده هستند و برای پوست های چرب و مستعد آکنه عالی هستند. علاوه بر این، محصولات مبتنی بر مواد معدنی از براق شدن آرایش نیز جلوگیری می کنند.

  1. صورت خود را لمس نکنید

برای حفظ تازگی آرایش، ضروری است تا حد امکان از لمس صورت خود اجتناب کنید. دست زدن به صورت می تواند باعث لکه شدن آرایش شود و همچنین می تواند روغن و کثیفی را از دستان شما به صورت شما منتقل کند. این می تواند منجر به جوش شود یا پوست شما را چرب نشان دهد. بسیاری از مردم، عادت دارند هنگام فکر کردن یا صحبت کردن، صورت خود را لمس کنند. اگر شما فردی هستید که این کار را انجام می دهید، سعی کنید از پیامدهای آن آگاه باشید و دست های خود را از صورت  تان دور نگه دارید. هر زمان که صورت خود را لمس می کنید، روغن و باکتری را از دست به پوست صورت خود منتقل می کنید. بنابراین، سعی کنید از دست زدن به صورت خود در طول روز خودداری کنید و اگر می خواهید این کار را انجام دهید، ابتدا دست های خود را بشویید.

  1. غذاهای چرب و تند را کنار بگذارید

غذاهای چرب و تند باعث ایجاد عرق و در نتیجه آزاد شدن چربی از پوست شما می شوند. که این موضوع می تواند باعث چرب به نظر رسیدن پوست شما شود، بنابراین سعی کنید مصرف این وعده ها را به یک بار در هفته محدود کنید. همچنین پیشنهاد میشود سه یا چهار روز قبل از هر رویداد خاصی از خوردن غذاهای تند پرهیز کنید. می‌دانیم که همیشه نمی‌توان غذای مورد علاقه‌تان را کنار گذاشت، اما اگر می‌خواهید آرایشتان به بهترین شکل به نظر برسد، ارزشش را دارد.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

هیدراته ماندن برای سلامت کلی ضروری است و همچنین می تواند به کاهش ظاهر پوست چرب کمک کند. اگر آب بیشتری بنوشید، تعادل بهتری بین چربی و آب روی سطح پوست خود ایجاد خواهید کرد. مراقبت از پوست از درون به بیرون بهترین راه برای دستیابی و حفظ پوستی شفاف و سالم است. همچنین باعث می شود آرایش کمتری داشته باشید زیرا نواقص پوستی کمتری خواهید داشت که نیاز به پوشاندن آن باشد.