پی ای سی چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که PLC چیست؟ این ساده ترین نوع مینی پی ال ​​سی است که در این مقاله از نمایندگی زیمنس یاد خواهیم گرفت.

plc یعنی چی؟

PLC “PLC” مخفف 3 کلمه کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی است.

plc یعنی چی؟

پس از آشنایی با مخفف PLC، وقت آن است که معنی آن را یاد بگیریم. PLC به معنای کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی است.

مزایای PLC چیست؟ (مدیر بخش)

کاهش اندازه مدار کنترل

کاهش مصرف انرژی (به دلیل کاهش استفاده از رله، کنتاکتور و غیره)

کاهش خرابی های مکانیکی

کاهش زمان عیب یابی و …

پس از اختراع ترانزیستور و توسعه سریع علوم الکترونیک و کامپیوتر، امکان تبدیل مدار الکترونیکی پر از طراحی و پیاده سازی سخت افزاری به نرم افزار قابل برنامه ریزی و انجام هر گونه عملیات دلخواه در این زمینه فراهم شد. به تدریج این مدارها استاندارد شدند و نام پی ال سی را گرفتند.

بنابراین PLC “PLC” دستگاهی است که محیط کار را از طریق سیگنال های ورودی درک می کند و سیگنال ها را طبق برنامه داده شده پردازش می کند تا به عملکردهای لازم نتایج مناسب بدهد، به عبارت دیگر PLC مغز سیستم است و عصر امروز در را در صنعت، بردهای قدیمی پر از رله، کنتاکت، تایمر و شمارنده، جای خود را به PLC دادند و دستور جدید “PLC” را برای PLC اتخاذ کردند، بنابراین “PLC” در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه های لازم برای “PLC” در هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد. رشته . نوشته و نصب خواهد شد

نشان PLC “PLC” کوچکترین PLC “PLC” ساخت زیمنس و یکی از مهمترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی مورد استفاده در صنایع بسته بندی و ماشین آلات، پله برقی و … می باشد. با کارایی بالا و وزن بسیار سبک یکی از انواع این PLC “PLC” دارای صفحه نمایش است و می توان آن را با کلیدهای روی آن یا از طریق کامپیوتر برنامه ریزی کرد.