پیگیری رفع موانع پروژه گردشگری آشوراده/ اختصاص 11 هزار میلیارد به حوزه زیرساخت و عمرانی گلستان

آوای البرز/ گلستان «در بازدید هیئت دولت از یکی از مطالبات گلستانی ها، طرح گردشگری آشوراده مطرح شد. اجرا خواهد شد.» برسید.

عفت همدم صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سفر رئیس جمهور به گلستان بسیار خوب و پربرکت بود. این بالاترین ریال در تشخیص است.

وی با بیان اینکه در مجموع 111 طرح با اعتباری حدود 25 میلیارد تومان تصویب شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 109 طرح با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 164 میلیارد تن مربوط به پروژه های زیربنایی و عمرانی است. دو برابر بودجه مصوب در سال های گذشته استان گلستان.

معاون امور عمرانی استاندار کلستان گفت: گلستان یک استان کشاورزی است و اولویت ما رسیدگی به مشکلات کشاورزان در سفر رئیس جمهور و اقدامات بیشتر در خصوص مشکلات این منطقه است. طرح‌های کشاورزی از اولویت‌های استان قوسطان و همچنین طرح‌های بیابان‌زدایی، مرتع‌سازی، آبخیزداری و حفظ آب، مجتمع میگوی گومیون و ماهیان خاویاری است که در سفر هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت. مدیریت و مدیریت آبخوان 500 میلیارد دلار وام داده است.

همدم با بیان اینکه یکی از اولویت های استان گلستان مشکلات برق آبی بود، یادآور شد: گلستان تابستان امسال در حوزه برق آبی با بحران مواجه است و خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستون اعتبارات خوبی اعطا شد. وزارت نیرو وام 2.75 میلیارد تنی را برای این منطقه تصویب کرده است که شامل پروژه‌های بزرگی از جمله سد نرماب، پروژه‌های آبرسانی، تصفیه سدهای وشنگیر و آگدکش و تکمیل فاضلاب در گرگان، آزادشهر و گنبدکاووس می‌شود.

وی در سفر به گلستان از اعطای وام 2100 میلیارد دلاری برای راه و شهرسازی خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اعلام اینکه اعتبار سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه بهداشت و درمان به یک هزار و 730 میلیارد دلار رسیده است، گفت: گمستان یکی از اولویت های حوزه سلامت در گلستان است. .

همدم امیدوار است تا بتواند بودجه سفر رئیس جمهور به گلستان را به موقع تامین کند و خدمات به موقع به مردم ارائه کند.

وی با بیان اینکه گلستان بهترین ظرفیت گردشگری را دارد، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر پروژه های اولویت دار در حوزه گردشگری از جمله آشوراده تعریف شده است که این پروژه بزرگ نزدیک به دو دهه است که دنبال می شود و سرمایه گذار را نمی توان توجیه کرد، بنابراین در طول سال سفر هیئت دولت به گلستان آشوراده این پروژه را یکی از نیازهای مردم مطرح کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه باید از توانمندی های ویژه آشوراده برای توسعه گلستان استفاده شود، تصریح کرد: تصمیم داریم تا 10 روز آینده موانع و مسائل مربوط به پروژه آشوراده را برطرف کنیم و جلساتی را برگزار خواهیم کرد. توریسم آشوراده این هفته برای رفع موانع و جذب سرمایه گذار در تهران وارد فاز اجرایی می شود.

انتهای پیام/